Toon posts:

Warmte Duron Processor

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Duron 800, hij draait ook gewoon op 800 Mhz, op 1.60 V. Ik heb een MSI K7T Turbo moederbord. En een Coolermaster 1,2 koeler voor proc t/m 1,2 Ghz. De temperatuur is wel 60 graden idle en wel 67 graden bij intensief gebruik. Het mobo is 30 graden. Deze waardes komen van het meetprogramma dat bij de CD van MSI zat. Wat is een normale temperatuur van een Duron 800? En heeft iemand tips de temp te verlagen?

Thanx in advance

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

pff moeilijk te zeggen...

Mijn duron 800@1016 word nu 41 graden stressed, maar ik heb wel een wat zwaardere koeler erop zitten... :)

Maar daarvoor had ik ook zo'n coolermaster, en toen werd hij stressed ruim 50 graden (op 800 dus) das dus wel een stuk lager dan bij jou...

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Check of de koeler er wel goed opzit en of er de juiste hoeveelheid koelprut tussenzit.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 21:49
Ook is de temp sensor van de MSI borden niet altijd even nauwkeurig.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Een 'normale' temperatuur is moeilijk te geven. Maar die van jou is erg hoog. Zeker omdat je niet hebt overgeklokt, en een laag voltage hebt. Ik zou zeggen dat zelfs met die koeler, en gebruik van goedkope koelpasta de temperatuur een graad of 20 lager zou moeten zijn.

Geen inspiratie

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 29 juli 2001 17:51 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Ook is de temp sensor van de MSI borden niet altijd even nauwkeurig.
Inderdaad ja, en daar is wel het een en ander over te vinden. Een BIOS update doet vaak wonderen.

[search=msi hoge temp]

Ik zie dat dit je eerste post op het forum is, dus ik wil je even wijzen op de FAQ. Verder is er hier op het forum een Search functie waarmee je (zoals ik met de link hierboven al liet zien) heel veel onderwerpen kun zoeken om een oplossing voor je probleem te vinden. Succes :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.