Dames en heren,
Na vele jaren lurken en uitstellen is het tijd om mijn Medion Akoya uit 2013 te vervangen met een nieuw systeem. De PC zal na vele jaren trouwe dienst waarschijnlijk als Emulator/Mediaserver gaan functioneren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC zal voor casual gaming gebruikt worden. Naast een drukke baan wil ik af en toe Anno 1800, CSGO, Cities etc. kunnen aanslingeren zonder problemen. De Akoya heeft niet veel zin meer in settings boven Low / Full HD. Liefst nu naar 1440p 60FPS+ voor eerder genoemde titels op high/ultra?
Wat mag het systeem gaan kosten?
~ 1000-1100 EUR - systeem, excl. randapparatuur, 500-600 excl. videokaart.
~ 300 EUR - monitor (1440p, 144hz, IPS?)
~ 70 EUR - toetsenbord
~ 50 EUR - muis
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik overweeg mijn Seagate Desktop HDD, 1TB mee te nemen uit de Akoya.
Ik heb reeds een Samsung 860 EVO (500TB)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Overweeg deze week eerst set te kopen excl. videokaart en te wachten op nieuwe 5700 XT kaarten welke nu nog niet beschikbaar/slecht leverbaar zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nieuwe AMD Ryzen set lijkt me voordeligst en best bang for buck.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Twijfel tussen gesloten of tempered glass. Strak design heeft de voorkeur (zie Phanteks Eclipse P350X Zwart bijvoorbeeld). RGB niet verplicht.
Ga je overklokken?
Wellicht, kleine kans.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoveel mogelijk bang for buck voor de gewenste doelen. Het liefst gaat dit systeem weer aardig wat jaartjes mee.
Huidige voorzet voor het systeem is (excl. videokaart):
Voorzet voor randapparatuur:
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Na vele jaren lurken en uitstellen is het tijd om mijn Medion Akoya uit 2013 te vervangen met een nieuw systeem. De PC zal na vele jaren trouwe dienst waarschijnlijk als Emulator/Mediaserver gaan functioneren.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC zal voor casual gaming gebruikt worden. Naast een drukke baan wil ik af en toe Anno 1800, CSGO, Cities etc. kunnen aanslingeren zonder problemen. De Akoya heeft niet veel zin meer in settings boven Low / Full HD. Liefst nu naar 1440p 60FPS+ voor eerder genoemde titels op high/ultra?
Wat mag het systeem gaan kosten?
~ 1000-1100 EUR - systeem, excl. randapparatuur, 500-600 excl. videokaart.
~ 300 EUR - monitor (1440p, 144hz, IPS?)
~ 70 EUR - toetsenbord
~ 50 EUR - muis
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik overweeg mijn Seagate Desktop HDD, 1TB mee te nemen uit de Akoya.
Ik heb reeds een Samsung 860 EVO (500TB)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Overweeg deze week eerst set te kopen excl. videokaart en te wachten op nieuwe 5700 XT kaarten welke nu nog niet beschikbaar/slecht leverbaar zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nieuwe AMD Ryzen set lijkt me voordeligst en best bang for buck.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Twijfel tussen gesloten of tempered glass. Strak design heeft de voorkeur (zie Phanteks Eclipse P350X Zwart bijvoorbeeld). RGB niet verplicht.
Ga je overklokken?
Wellicht, kleine kans.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zoveel mogelijk bang for buck voor de gewenste doelen. Het liefst gaat dit systeem weer aardig wat jaartjes mee.
Huidige voorzet voor het systeem is (excl. videokaart):
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 204,90 | € 204,90 |
1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 109,- | € 109,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P350X Zwart | € 66,- | € 66,- |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16 | € 89,99 | € 89,99 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 500W CM | € 69,95 | € 69,95 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 500GB | € 0 | € 0 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 539,84 |
Voorzet voor randapparatuur:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | AOC AGON AG241QX Rood, Zwart | € 299,- | € 299,- |
1 | Toetsenborden | Cooler Master CK550 (Gateron Brown) Qwerty US | € 65,05 | € 65,05 |
1 | Muizen | Glorious PC Gaming Race Model O (regular) Matte Black | € 49,90 | € 49,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 413,95 |
Alvast bedankt voor jullie hulp!