Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38
Ik heb nog een idee voor een topic, snel typen voor we weer naar werk gaan! Op dit moment heb ik nog 1 week te gaan met mijn contract, verlenging is haast gegarandeerd want ze komen mensen tekort en mijn waarde bewijs ik steeds beter. Wel is het zo dat we recht hebben op gehoorbescherming, op maat, de (informatie)voorziening daarin is alleen gebrekkig. Random mensen krijgen ze wel, anderen lopen zelfs helemaal zonder bescherming en weten überhaupt van niets. Er wordt wel voorzien in schuimrubberen oplossingen aan touwtjes, of een rubberen versie daarvan voor in je gehoorgang. Maar op maat hoort wel gegeven te worden. Hiervoor maakt WG blijkbaar afspraken met de oordoppenman, die 1x in de zoveel tijd langskomt. Gokje: deze partij is financieel beter te behappen als ze meer opdrachten per keer aan hem kunnen geven als hij er is, dus dat hij meerdere nieuwe mensen tegelijk kan afhandelen.

Ze zijn mij echter al meerdere keren vergeten, en een concrete datum wordt niet genoemd ondanks beloften dat ze erachter aan gaan. Ondertussen zijn we meerdere maanden verder. Hoe kan ik dit het beste aanpakken om druk op de zaak te zetten, na deze week? Lijkt me niet handig om deze week nog te doen. Als argument kan ik aanvoeren dat zeker de schuimrubberen editie niet voldoet als oplossing, en mijn rubberen oordoppen inmiddels soort van uitgelodderd zijn. Maar een echte verplichting wordt lastig. Misschien aansturen op een oplossing om het zelf te laten maken, en dan de rekening te declareren?

[ Voor 4% gewijzigd door Racing_Reporter op 21-08-2019 12:15 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Houd recht op gehoorbescherming in dat je recht hebt op op maat gemaakte oordoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:26:
Houd recht op gehoorbescherming in dat je recht hebt op op maat gemaakte oordoppen?
Dat hangt van de hoeveelheid lawaai af. Doppen op maat dempen beter dan die tampons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Waarom voorzie je jezelf niet van goede oordoppen (Desnoods tijdelijk met van die festival oordopjes en of koptelefoon) en probeer je deze te declareren?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Wat staat er in je contract over dat recht?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 20:21
Net een VCA VOL cursus gedaan. bij 80 dB(A) is het verplicht dat ze gehoorbescherming verstrekken.
bij 85 dB(A) is het verplicht ze te gebruiken.
De gehoorbescherming moet sowieso een voldoende dempingsfactor hebben.

Oorkappen en ortoplastieken dempen over het algemeen het meeste

Boek erbij gepakt:
Draagcomfort van gehoorbescherming is erg persoonsgebonden. De gebruikers moeten dus betrokken worden bij de keuze van de middelen. Persoonlijke gehoorbeschermingsmiddelen zijn er in vele soorten en maten. De werking per soort verschilt sterk.

[ Voor 44% gewijzigd door thespeed op 21-08-2019 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jadjong schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:27:
[...]

Dat hangt van de hoeveelheid lawaai af. Doppen op maat dempen beter dan die tampons.
Er is ook gehoorbescherming die afdoende dempt terwijl die niet op maat zijn gemaakt.

Punt hier is niet welke gehoorbescherming het beste dempt. Punt is de vraag of TS recht heeft op gehoorbescherming op maat. Waar blijkt dat uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een gevalletje werkgever wil het niet regelen of werkgever weet niet dat jij het belangrijk vindt?

Bij dit soort topics wordt meteen met rechten en plichten gestrooid maar dikke kans dat jouw baas niet door heeft hoe belangrijk jij het vindt. Misschien gewoon eens langs gaan in een rustig moment en zeggen dat je begrijpt dat het er tussendoor schiet maar dat je het toch wel erg graag geregeld zou zien. Stel ook voor zelf de bestelling te regelen en de factuur te declareren. Denk dat men schappelijker is dan je denkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nullifiel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:36

Nullifiel

╞═══════╡

Misschien moet je je werkgever vragen of het een idee is dat je ze zelf laat maken en vervolgens declareert. Je moet al maanden wachten en stelt dus al maanden je gehoor bloot aan lawaai met alle risico's van dien.

Ik zou het niet accepteren nog veel langer te wachten. Otoplastieken kosten je 70 tot 100 euro. Gehoorschade is blijvend!

Growing old is mandatory, growing up is optional.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
NeHoX schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:32:
Waarom voorzie je jezelf niet van goede oordoppen (Desnoods tijdelijk met van die festival oordopjes en of koptelefoon) en probeer je deze te declareren?
Helaas mag dat niet, er zijn hygiëneregels om rekening mee te houden en extern wordt niet gewaardeerd. Het moet puur voor werk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:41

HugoBoss1985

Xenotech

Racing_Reporter schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:00:
[...]

Helaas mag dat niet, er zijn hygiëneregels om rekening mee te houden en extern wordt niet gewaardeerd. Het moet puur voor werk zijn.
Extern wordt niet gewaardeerd maar intern wordt er (tot nu toe) niet voor iedereen iets geregeld.
Klinkt als slechte werkgever.
Eisen dat er per direct een oplossing komt of aangeven dat je het werk neer gaat leggen/je ziek melden i.v.m. bezoek aan oorarts / gehoortest :+
Je gezondheid is een belangrijk iets, vergeet dat niet.

[ Voor 4% gewijzigd door HugoBoss1985 op 21-08-2019 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Racing_Reporter schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:00:
[...]

Helaas mag dat niet, er zijn hygiëneregels om rekening mee te houden
De hygiëneregels zijn belangrijk maar de regels omtrend gehoorbescherming niet? :/ Als die twee in conflict zijn dan lijkt me duidelijk welke van de twee voor gaat, aannemende dat je niet in een clean room werkt o.i.d.

Klaagt de werkgever over hygiëne, dan geef je aan dat je direct de extern geregelde oordoppen vervangt door door de werkgever geregelde gehoorbescherming. Niet van zijn probleem jouw probleem maken.

[ Voor 19% gewijzigd door bwerg op 21-08-2019 13:07 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

bwerg schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:05:
[...]

De hygiëneregels zijn belangrijk maar de regels omtrend gehoorbescherming niet? :/ Als die twee in conflict zijn dan lijkt me duidelijk welke van de twee voor gaat, aannemende dat je niet in een clean room werkt o.i.d.
Als ik de TS zo lees, is weldegelijk gehoorbescherming:
Er wordt wel voorzien in schuimrubberen oplossingen aan touwtjes, of een rubberen versie daarvan voor in je gehoorgang.
Allen de gehoorbescherming op maat blijft achterwege. Ik weet niet of dat echt verplicht is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@JvS Afhankelijk van het geluidsniveau is een bepaalde categorie gehoorbescherming verplicht. Voor de hoogste categorie zijn dat oorkappen of otoplastieken. De simpele pluggen zijn dan niet voldoende. Zie ook thespeed in "Werkgever stelt gehoorbescherming steeds uit".

Edit: @Racing_Reporter Je kunt het in kleine stapjes escaleren, volgende stap alleen als de voorgaande niets oplevert. Elke volgende stap levert, naast kans op een oplossing, ook meer kans op een arbeidsconflict op.
1. Bespreek het met je leidinggevende. Geef bijvoorbeeld aan dat je last hebt van het lawaai en je zorgen maakt om je gehoor.
2. Ga naar de bedrijfsarts, leg de situatie uit. Deze adviseert waarschijnlijk om niet te werken zonder een bepaald type bescherming. Stap hiermee naar je leidinggevende.
3. Meld je ziek en leg uit dat je last hebt van je gehoor (daar moet wel een kern van waarheid in zitten natuurlijk).
4. Neem contact op met je rechtsbijstandsverzekering of een jurist; wellicht heeft deze een idee hoe naleving van de Arbowet afgedwongen kan worden.
5. Heeft het allemaal geen enkele zin, en ben je niet bang voor een bijna gegarandeerd conflict met je werkgever? Dan kan je ook zelf de arbeidsinspectie inschakelen. Geen idee of zij geneigd zijn dit soort situaties direct op te pakken, maar dat is wel de (enige) autoriteit die een bedrijf kan dwingen aan de arbowet te voldoen.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:56
Ik werk wel eens op olie/gas productie eilanden en daar moet je echt de allerzwaarste oorkappen (>35 dB, dezelfde als die je op het vliegveld ziet) en daar dan nog bovenop 35 dB schuimpjes in om het dragelijk te houden als je naast een compressor of turbine werkt. Dat merk je vanzelf als je een piep hoort of een ruis krijgt ondanks gehoorbescherming, dat heeft niemand tegen mij verteld maar dat is common sense. Als je echt zwaar geluid heb (compressor van een paar megawatt die staat te stampen) dan zijn die oorkappen over je oren duidelijk een aanrader.

Kijk als het geluidsniveau nog redelijk is (dus niet boven 100 dB) en jouw werkgever heeft overal schuimpjes voorradig (niet 1 setje maar zoveel als je wilt uit die dispensers, want die hoor je niet te hergebruiken) dan lijkt mij dat de werkgever zijn wettelijke plicht gedaan heeft. Dat neemt niet weg dat een goed werkgever gewoon otoplastieken regelt, zoniet zijn het echt een stel ongelofelijke rukkers uitzuigers. Ik krijg bijvoorbeeld enorme jeuk in me oren van die schuimpjes omdat mijn gehoorgangen (te) nauw zijn, dan heb je niet veel keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
JvS schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:09:
[...]

Als ik de TS zo lees, is weldegelijk gehoorbescherming:

[...]

Allen de gehoorbescherming op maat blijft achterwege. Ik weet niet of dat echt verplicht is.
Overduidelijk vindt de werkgever dat iedereen oordoppen op maat moet hebben, want ze hebben een vaste oordoppenboer die oordoppen komt aanmeten. Probleem van TS is echter dat dit proces zo chaotisch verloopt binnen bedrijf X dat de een ze wel heeft, de ander niet en nog een ander geen idee heeft.

De suggestie om ze zelf te kopen lijkt me niet verstandig, de werkgever is verplicht medewerkers te voorzien van adequate gehoorbescherming. Festival oordoppen filteren een ander soort geluid dan de oordoppen in bijvoorbeeld de industrie.

@Racing_Reporter Om hoeveel geluid gaat het eigenlijk / wat voor soort werkomgeving werk je? Dat kan uitmaken om jouw 'zaak' goed te onderbouwen. Jouw werkgever is zoals gezegd verplicht gehoorbescherming aan te bieden vanaf 80 dB(A) en je bent verplicht ze te dragen vanaf 85 dB(A). Als het boven de 85 dB(A) is, dan kan je met die schuimrubberen dopjes namelijk vraagtekens zetten bij de effectiviteit van de maatregel, want het komt bij oordoppen nogal nauw of je ze goed in gedaan hebt. Als ze niet goed in je oor zitten, gaat dat ten koste van de effectiviteit van de gehoorbescherming en loop je risico op gehoorbeschadiging. Dat zou voor jou een valide argument kunnen zijn om zsm een aangemeten set oordoppen te eisen.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:29:
@JvS Afhankelijk van het geluidsniveau is een bepaalde categorie gehoorbescherming verplicht. Voor de hoogste categorie zijn dat oorkappen of otoplastieken. De simpele pluggen zijn dan niet voldoende. Zie ook thespeed in "Werkgever stelt gehoorbescherming steeds uit".
Ok, dan zeg je dus zelf ook dat zelfs in de hoogste categorie nog niet gehoorbescherming op maat verplicht is.

Oftewel de vraag van JvS blijft gewoon staan.

Want TS noemt enkel die 2 voorbeelden alleen geeft hij daarnaast aan dat het chaotisch is. Oftewel er kan mogelijk voorzien worden in meer, maar wellicht weet TS dit gewoon niet..

@TS : Ik zou gewoon bij je leidinggevende (mits je echt zeker bent van verlenging) aangeven dat hij het simpelweg moet regelen binnen 2 weken na nieuwe contract.
Kijk onder je huidige contract kunnen ze nog zeggen dat ze onzeker over je zijn en daarom dus de investering nog niet durven te doen.
Alleen als je volgende week verlenging van je contract krijgt dan hebben ze voldoende vertrouwen in jou dat een investering in jouw gezondheid ook verstandig is.

P.s. Gewoon even een vraagje tussendoor, maar je geeft aan dat het al meerdere maanden speelt, waarom moet het nu dan opeens op de spits gedreven worden naar jouw idee? Ik had er al een paar maanden geleden achteraan gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gomez12 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:05:
[...]

Ok, dan zeg je dus zelf ook dat zelfs in de hoogste categorie nog niet gehoorbescherming op maat verplicht is.

Oftewel de vraag van JvS blijft gewoon staan.
JvS zegt dat hij niet weet of bescherming op maat verplicht is. Ik geef aan dat dat, als het geluidsniveau boven en bepaalde grens ligt, een van de twee toegestane opties is. De andere optie is oorkappen, en die worden volgens TS ook niet aangeboden.

Oftewel: als de geluidsdruk boven de 85dB(A) ligt, zijn de plugjes die er nu zijn niet voldoende. Het 'op maat' zijn is dan niet de eis, maar het moeten oorkappen of otoplastieken zijn die genoeg dempen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:56
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:26:
[...]
Oftewel: als de geluidsdruk boven de 85dB(A) ligt, zijn de plugjes die er nu zijn niet voldoende. Het 'op maat' zijn is dan niet de eis, maar het moeten oorkappen of otoplastieken zijn die genoeg dempen.
Dat lijkt me sterk, die schuimpjes (afhankelijk van type dempen makkelijk 25-35 dB(A) en zijn haast niet verkeerd in te brengen tenzij je ze echt half gaar in je gehoorgang brengt (en dan vallen ze er ook uit). Ik heb meerdere fabrieken gezien waar het geluidsniveau boven 85 dB(A) is en waar ze alleen schuimpjes hebben (voor bezoek bijvoorbeeld).

[ Voor 11% gewijzigd door Lollercopter op 21-08-2019 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:29
Als er meerdere collega's onwetend zijn en/of nog geen bescherming hebben, zou ik hen er ook bij betrekken. Je geeft aan dat je een vermoeden hebt dat WG voordeel geniet van meerdere bestellingen tegelijk, dus behaal daar je voordeel mee.

Je kunt ook tegen WG zeggen dat je last van je oren begint te krijgen (zachte ruis + pijn), ook al is dit technisch gezien wat op de zaken vooruit lopen ;)

Maar ga er achter aan! Zoals eerder vermeld wil je echt geen permanente schade aan je gehoor! Een toon minder goed kunnen horen a la, maar tinnitus/oorsuizen is echt geen pretje!

There is no real life, there is just AFK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lollercopter schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:33:
[...]

Dat lijkt me sterk, die schuimpjes (afhankelijk van type dempen makkelijk 25-35 dB(A) en zijn haast niet verkeerd in te brengen tenzij je ze echt half gaar in je gehoorgang brengt (en dan vallen ze er ook uit). Ik heb meerdere fabrieken gezien waar het geluidsniveau boven 85 dB(A) is en waar ze alleen schuimpjes hebben (voor bezoek bijvoorbeeld).
Ik bedoel met niet voldoende dat het niet voldoet aan Arbo-wetgeving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:26:
[...]

JvS zegt dat hij niet weet of bescherming op maat verplicht is. Ik geef aan dat dat, als het geluidsniveau boven en bepaalde grens ligt, een van de twee toegestane opties is. De andere optie is oorkappen, en die worden volgens TS ook niet aangeboden.

85db is niet zacht, maar ook niet extreem hard. Weet je zeker dat er bij een geluidsdruk van boven de 85dB(A) verplicht is om een van deze twee opties aan te bieden?
- Oorkappen
- Oordoppen op maat

Volgens mij (maar geen kenner) is er vooral verplicht passende gehoorbescherming te bieden. Ik werk bij een fabriek in een cleanroom waar de processystemen bij het intern reinigen echt takkeherrie kunnen maken (als in > 90db, lange tijd) en mijn werkgever biedt schuimdopjes en oorkappen aan en beide mogen gedragen worden.

Edit: Zelf maar eens gaan lezen op de site van arbo:
* Als de werkgever niet kan voorkomen dat werknemers worden blootgesteld aan een geluidsniveau van 80 dB(A) of hoger moet hij gehoorbeschermers beschikbaar stellen.
* De gehoorbeschermers moeten het geluid dempen tot 80 dB(A) of lager.
* Werknemers zijn verplicht gehoorbescherming te dragen bij een dagelijkse geluidsbelasting van 85 dB(A) of hoger.
https://www.arbo-online.n...edianet-approve-cookies=1

Dit kunnen dus ook prima schuimrubberen oordopjes zijn. Die dempen makkelijk 10db en als het moet ook 20 of 30.
PSV-EHV schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:43:
[...]

Overduidelijk vindt de werkgever dat iedereen oordoppen op maat moet hebben, want ze hebben een vaste oordoppenboer die oordoppen komt aanmeten.
Overduidelijk vindt hij dat misschien wel, maar dat betekent niet dat het verplicht is en dat je dat kan afdwingen.

[ Voor 30% gewijzigd door JvS op 21-08-2019 16:44 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
jadjong schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:27:
[...]

Peltor heeft ook donders goede oorkleppen. Niet alles hoeft in je oren.

Het gaat er om dat de werkgever gehoorbescherming en andere veiligheidsmiddelen beschikbaar stelt, of dat nou otoplastieken of schuimrubber dopjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Plottwist and a half... mijn contract is dus niét verlengd :| :| :| Tot schok van zowel mij als mijn collega's op de vloer. Het beleid daar is net zoals Gods wegen ondoorgrondelijk. Ik heb dus afgelopen week m'n laatste werkdag gehad, vandaag kon ik nog een vrije dag opnemen. Ze hebben dat gesprek dus gevoerd vier dagen voor het aflopen van het contract. Oh welllll, schijnt meer regel dan uitzondering te zijn.

Edits komen eraan. Ik vraag me wel af in hoeverre ik ze in gebreke kan stellen omdat dit op de lange baan is geschoven (dit ligt ook bij de rbs).

Om eerlijk te zijn is het lastig om te bepalen hoeveel geluid er nu geproduceerd wordt in dat bedrijf, en het is inderdaad geen cleanroom maar een vleesverwerker (orderpicking, samenstellen orders). De koeling loeit vaak wel hard door, maar dat gebeurt toch wel de nodige meters boven m'n hoofd, even ervan uitgaande dat ik op m'n vaste werkplek ben. Er wordt rondgereden met reachtrucks, er is wat muziek maar vaak niet heel hard (gelukkig). Maar het zal toch wel tegen de 80 dB aanzitten, zelf ben ik altijd blij om met die pluggen rond te lopen.

[ Voor 78% gewijzigd door Racing_Reporter op 26-08-2019 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aanzegtermijn? Nog even een maandsalaris vorderen als ze dat vergeten zijn en er is geen geldige uitzondering (die ik uit m'n hoofd niet ken).

Waar je ze voor in gebreke wilt stellen wat betreft de custom oortjes ben ik benieuwd wat je dan wilt vorderen.
SmurfLink schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:32:
Wat staat er in je contract over dat recht?
Helemaal niets? Waarom zou je als werkgever in godsnaam zulke details in contracten gaan verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:22:
Aanzegtermijn? Nog even een maandsalaris vorderen als ze dat vergeten zijn en er is geen geldige uitzondering (die ik uit m'n hoofd niet ken).

Waar je ze voor in gebreke wilt stellen wat betreft de custom oortjes ben ik benieuwd wat je dan wilt vorderen.

[...]

Helemaal niets? Waarom zou je als werkgever in godsnaam zulke details in contracten gaan verwerken?
Heb je helemaal gelijk in, en ze betalen september door, dus dat doen ze in ieder geval netjes. Behalve toeslagen, dat is ook een punt wat ik bij de rbs heb neergelegd :)

@ laatste punt: ik moet nog even nadenken hoe ik dat wil formuleren. Achterstallige beloften en laten werken met inferieur materiaal, zoiets. Het is beloofd, het is nooit gegeven. Dat heeft mijn oren misschien wel meer gekost dan me lief is. Ik moet zeggen dat ik obvious gehoorschade niet echt kan spotten, maar heb op de werkvloer wel heel vaak moeten vragen om herhaling van iets, ook al stond de persoon binnen een redelijke gehoorsafstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-08 17:44
Racing_Reporter schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:26:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, en ze betalen september door, dus dat doen ze in ieder geval netjes. Behalve toeslagen, dat is ook een punt wat ik bij de rbs heb neergelegd :)

@ laatste punt: ik moet nog even nadenken hoe ik dat wil formuleren. Achterstallige beloften en laten werken met inferieur materiaal, zoiets. Het is beloofd, het is nooit gegeven. Dat heeft mijn oren misschien wel meer gekost dan me lief is. Ik moet zeggen dat ik obvious gehoorschade niet echt kan spotten, maar heb op de werkvloer wel heel vaak moeten vragen om herhaling van iets, ook al stond de persoon binnen een redelijke gehoorsafstand.
Jammer om te horen dat je contract niet verlengd is, zeker dat je het op zo'n korte termijn te horen krijgt.

Ik weet niet wat precies je plannen zijn voor het terugvorderen, maar als je zoiets wilt doen, neem dan Arbobesluit Artikel 8.1 en 8.2 mee in je verhaal. Vooral art. 8.1 2c lijkt me relevant voor jouw verhaal, misschien dat je daar verder mee komt

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Racing_Reporter ik zou nog een afspraak maken (morgen oid) met de arbodeskundige van je bedrijf ? Vraag ook om een schriftelijk verslag van zijn conclusie(s)
Zijn er metingen van het geluid ? boven db x.y.z ?

PS of ze september doorbetalen j/n maakt niet uit transitie vergoeding is er niet voor niks
en 4 weken na je einde dienstverband nog even bij hun ziekmelden (als je dat bent dan ...)

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Wordt wat lastig nu je niet meer op het werk bent, maar je kan informatie bij de preventie medewerker vinden of bij de KAM-coordinator.

Als het een beetje bedrijf is hebben ze een acutele RI&E inventarisatie met een geluidsmeting. Aangezien ze gehoorbescherming aanbieden zal er dus geluidsniveaus boven de 80 dB aanwezig zijn.

Otoplastieken zijn niet verplicht, het aanbieden van adequate gehoorbescherming wel. Als je wil aantonen dan je onvoldoende beschermd bent geweest dien je de demping van de aangeboden doppen te vergelijken met de geluidsmetingen.

Anders kan je een boel roepen, maar niets hardmaken. Zeker niet als je een voor en na gehoorschade metingen hebt. Want gezien de nick name van TS kan het dus ook in zijn bijverdiensten / met zijn iPhone oordopjes zijn opgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:04
Spijtig dat je contract niet verlengd is.

Maar ik vind het een beetje raar dat je nu ineens een schadevergoeding gaat eisen.
Had je dat ook gedaan als je contract verlengd was?

Ik denk dat je pas schadevergoeding zou kunnen krijgen als je gehoorschade kan aantonen.
Ze hadden die dopjes natuurlijk op dag 1 moeten geven, en het is niet duidelijk hoe lang je daar gewerkt hebt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:22:

[...]

Heel simpel. TS claimt dat het hem is beloofd. Dan moet dit ergens zwart op wit staan. Danwel in een contract, danwel in een schriftelijke toezegging... daar kan je iemand aan houden. Maargoed, nu maakt het dus blijkbaar ook niet meer uit.

Hele rare situatie TS, bizar dat ze achteraf je contract niet verlengd hebben...Zou eerlijk gezegd niet de moeite nemen dit aan te vechten en wegwezen daar. WW aanvragen en op zoek naar een nieuwe werkgever die er niet zo de kantjes vanaf loopt.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
vso schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:04:
@Racing_Reporter ik zou nog een afspraak maken (morgen oid) met de arbodeskundige van je bedrijf ? Vraag ook om een schriftelijk verslag van zijn conclusie(s)
Zijn er metingen van het geluid ? boven db x.y.z ?

PS of ze september doorbetalen j/n maakt niet uit transitie vergoeding is er niet voor niks
en 4 weken na je einde dienstverband nog even bij hun ziekmelden (als je dat bent dan ...)
Transitievergoeding is pas vanaf 2 jaar. Ik werkte er een jaar.
Barrycade schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:16:
Wordt wat lastig nu je niet meer op het werk bent, maar je kan informatie bij de preventie medewerker vinden of bij de KAM-coordinator.

Als het een beetje bedrijf is hebben ze een acutele RI&E inventarisatie met een geluidsmeting. Aangezien ze gehoorbescherming aanbieden zal er dus geluidsniveaus boven de 80 dB aanwezig zijn.

Otoplastieken zijn niet verplicht, het aanbieden van adequate gehoorbescherming wel. Als je wil aantonen dan je onvoldoende beschermd bent geweest dien je de demping van de aangeboden doppen te vergelijken met de geluidsmetingen.

Anders kan je een boel roepen, maar niets hardmaken. Zeker niet als je een voor en na gehoorschade metingen hebt. Want gezien de nick name van TS kan het dus ook in zijn bijverdiensten / met zijn iPhone oordopjes zijn opgelopen
Wat jij en @vso suggereren is een heel goed idee. Het is bijzonder lastig om hard te maken, maar dit is een goede insteek. Rechtsbijstand vertelde al dat het lastig zou worden, want ook: hoe goed kon je hiervoor horen? Dit zou je moeten checken met een specialist die dan conclusies zou moeten trekken. Kleine kans dat dat zou gaan gebeuren.
Tommie12 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:49:
Spijtig dat je contract niet verlengd is.

Maar ik vind het een beetje raar dat je nu ineens een schadevergoeding gaat eisen.
Had je dat ook gedaan als je contract verlengd was?

Ik denk dat je pas schadevergoeding zou kunnen krijgen als je gehoorschade kan aantonen.
Ze hadden die dopjes natuurlijk op dag 1 moeten geven, en het is niet duidelijk hoe lang je daar gewerkt hebt.
Nee, als mijn contract was verlengd, dan had ik meer druk gezet op werkgever om er niet zo'n bende van te maken en gewoon te regelen wat ze meerdere keren beloofd hadden. Dit is een gevalletje principe. Hoewel rbs me ook vertelde dat de oordoppen gewoon eigendom van werkgever blijven. Dat had ik ook wel kunnen weten, maar ja. Ik vind het krom dat samen met een ander akkefietje waarbij ik schade heb gereden (feit) en zogezegd dat opzettelijk niet had vermeld (leugen) -> 1 vakantiedag afgepakt, dat bedrijven met dat soort dingen wegkomen. Want ja, wat gaat zo'n smurf op een reachtruck nou doen? Simpel: rechtsbijstand bellen en ze laten weten dat ik dat soort dingen niet pik, en het niet kan wat ze doen. Een jaar lang rechtszaken voeren is het me denk ik niet waard, gaat me niet om de hoeveelheid kosten maar om de tijd die het mij kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Racing_Reporter schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:12:
[...]

Transitievergoeding is pas vanaf 2 jaar. Ik werkte er een jaar.
excuus bedoelde aanzegplicht https://hetarbeidsrechtad...ntslagrecht/aanzegplicht/

Tja vanalles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

En als je goed hebt gelezen krijgt TS dus ook een maand doorbetaald. Dus case closed qua aanzegplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Jep, dat punt wel.

Pagina: 1