Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Papimo
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:37
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik de Samsung Galaxy A70 in bezit. Erg fijne telefoon. Echter heb ik na de laatste update(aug) een erg vervelend probleem. De telefoon kan niet meer in stand-by worden gezet en het scherm blijft hierdoor continu aan.

Ook verschijnt er om de halve seconde een melding in de notificatiebalk met "USB connected" en "USB disconnected".

Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn die dit probleem zijn tegengekomen en of er al een oplossing bekend is voor dit probleem.

Wat ik al heb gedaan:
  • System wipe in recovery menu
  • Reboot in safe mode
  • USB debug aan en usb configuratie op alleen laden gezet
  • Recent geïnstalleerde apps verwijderd
Het probleem lijkt me te ontstaan doordat de telefoon denk dat er een USB kabel is aangesloten en hier "gegevens" mee wilt uitwisselen.

Android gebruikers nog tips of suggesties? |:( :?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Klinkt als een brakke/vieze USB poort. Kun je deze proberen goed schoon te maken? Of een aantal keer usb kabel erin en eruit? Zoiets kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt me een hardwarematig probleem.

Kijk eens of er iets van vocht in de USB connector zit, of wellicht een pluk stof of wat dan ook.

Niet het geval?

Garantieaanvraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papimo
Nog vergeten erbij te melden.
Dacht inderdaad dat het eerst vuil was in de usb poort maar na schoonmaken (was eigenlijk al niet echt vies) is hij nu echt brandschoon.

Is dit dan een kwestie die ik bij Samsung support moet oppakken of de winkel waar ik de telefoon gekocht heb?

Wat ik straks nog wil proberen is in factory reset, omdat ik het wel verdacht vind dat dit probleem is gaan spelen na de laatste software update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Papimo schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:48:
Is dit dan een kwestie die ik bij Samsung support moet oppakken of de winkel waar ik de telefoon gekocht heb?
Support krijg je in principe enkel bij de winkel. Met uitzondering (bijv na verlopen garantie) pas bij fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies hetzelfde probleem. A70 gaat niet meer in de Standby modus omdat het 'denkt' dat er steeds een USB stekker in-en-uit de connector wordt gedaan.
De connector is heel schoon en bij het daadwerkelijk aansluiten van een connector laadt het toestel (gelukkig!) wel op.

Ook bij mij lijkt het erop dat het met een softwareupdate te maken heeft die niet goed is gegaan.
Ik hoop dat, net als bij de microfoon-problematiek van dit toestel, er snel een update voor komt.

Groet, René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papimo
Verwijderd schreef op maandag 9 september 2019 @ 15:28:
Precies hetzelfde probleem. A70 gaat niet meer in de Standby modus omdat het 'denkt' dat er steeds een USB stekker in-en-uit de connector wordt gedaan.
De connector is heel schoon en bij het daadwerkelijk aansluiten van een connector laadt het toestel (gelukkig!) wel op.

Ook bij mij lijkt het erop dat het met een softwareupdate te maken heeft die niet goed is gegaan.
Ik hoop dat, net als bij de microfoon-problematiek van dit toestel, er snel een update voor komt.

Groet, René
Ik heb mijn toestel uiteindelijk laten opsturen. Het moeder en sub board zijn vervangen. Hierna geen last meer gehad van het probleem. Ik heb echter in de tussentijd een nieuw toestel gekocht. Hopelijk komt de update er snel zodat je problemen verholpen zijn

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:20

superblaag

Mooi spul hoor!

Gisteren een nieuwe A70 gekocht.
Zelfde probleem hier.

Ik twijfel om te ruilen, of even wachten op een update.

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

• Papimo
Bij mij is het met de update verholpen. Heb de juli patch er nu op staan Dit terwijl ik zelf al bij augustus was, die is blijkbaar foutief

• superblaag

superblaag

Mooi spul hoor!

De update van juli staat er op helaas.

Op de site van samsung zijn er software en hardware problemen gemeld/gevonden.

Toch maar contact opnemen met de winkel voordat het te laat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag

superblaag

Mooi spul hoor!

Update : toestel ingeruild voor een ander (nieuw) exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren ook een update gehad en sindsdien kan ik niet meer opladen. Ondertussen is mijn gsm plat. En ik kan er ook niet meer in. Ik heb deze nog geen jaar geleden aangekocht voor een kleine prijs als ik een abonnement voor 2 jaar nam. Ik weet niet meer wat te doen. Ik zou graag kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zou fabrieksinstellingen helpen dat alles weg is. En dan helemaal opnieuw beginnen? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Papimo
@client Ik ben bang dat fabrieksinstellingen niet veel gaan uithalen..
Het klikt alsof het aan de oplaadpoort ligt.
Was er geen reactie meer vanuit het toestel of zag hij wel nog dat je de oplaadkabel erin zat?
Pagina: 1