![]() |
OverzichtDeveloper: Double Damage GamesPlatforms: PC (tijdelijke Epic store exclusive). PS4 en Switch versie komen later Genre: Space Simulation, Singleplayer only Control input opties: Controller (aangeraden door ontwikkelaar), Joystick/HOTAS (ik gebruik zelf de X55 HOTAS en dit werkt goed), muis/keyboard (werkt, maar wordt niet aangeraden). Website Discord Zag dat er nog geen thread voor was en dat verdient deze game toch wel. Is toch wel de nieuwe Freelancer/Privateer achtige game met mooiere graphics. Verwacht geen diepgaande controls/complexiteit zoals Elite Dangerous. Dit is meer arcady zoals Freelancer. Maar de game werkt goed met mijn HOTAS (X55). Overigens is volgens de ontwikkelaar een controller de beste input voor deze game. Het neemt zichzelf wel minder serieus dan Freelancer met in-ship GTA radio (goede muziek overigens), belachelijke space ships (wel veel upgrade mogelijkheden). En een lading gestoorde karakters. Het is een mix van singleplayer verhaal en losse missies. Je hebt vrij veel vrijheid om te doen wat je wilt. En story missions kunnen ook wel snel opeens lastig worden (kom je vaak op de harde manier achter), dus zul je eerst wat moeten geld verdienen en upgraden voor je verder met de story gaat. Ook bevat de game veel random events (zoals distress beacons). Deze kunnen wel nogal varieren in difficulty, dus hier moet je wel voorzichtig mee zijn als je nog in je roestige starter ship zit. Het aantal beschikbare ships is nog redelijk beperkt, maar er komt mod support aan, dus ik verwacht dat er in de toekomst veel aan deze game wordt toegevoegd. Er zit ook een photoshop tool in de game waarmee je je space ship kan voorzien van je eigen logo's en kleuren. Iig voor 25 euro heb je veel game. |
Verhaal
|
Trailers |
TutorialsDe game gooit je aardig in het diepe, dus wel handig om even deze tutorial vid van de ontwikkelaar te bekijken:En nog een tutorial om de hull van je ship te customizen: |
Screens |
Hey, goeie topicstart!
Ik heb dit spel sinds gisteren, en ben er zeer over te spreken, alleen vind ik het wel een beetje lastig om de chaos uiteen te zetten tijdens hectische gevechten.
Ik heb dit spel sinds gisteren, en ben er zeer over te spreken, alleen vind ik het wel een beetje lastig om de chaos uiteen te zetten tijdens hectische gevechten.