Wandje tegelen, hoe tegels verdelen

Pagina: 1
Acties:

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 01-02 13:07
Ik moet een wandje van 90cm breed betegelen.
De tegels zijn 40cm breed, er passen dus 2 hele tegels naast elkaar.

Dan de vraag of ik naast de twee hele tegels aan de rechterkant een stukje van 10 cm doe (kant van het toiletfonteintje dat er nog gaat hangen in de hoek), of dat ik di stukje van 10 cm juist links doe bij de deurpostzijde.

Alternatief is 2 hele tegels in het midden en links en rechts stukjes van zo'n 5 cm.

Wat is het mooiste om te doen? Ik twijfel enorm.

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Een hele in het midden met twee keer 25 cm ernaast lijkt me het mooist

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:45
Zo'n snippertje is inderdaad niet mooi. 1 hele en 2x 3/4 aan de buitenkant is volgens mij de manier waarop het zou moeten.

• Artifax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-01 19:30
Ik kan niet herleiden of je de tegels in lijn wil brengen met de rest van de tegels en of die er überhaupt zijn. Als het puur "dat" stukje betegelen is, kan je ook overwegen om 3x30 cm te doen. Je hebt dan wel wat snijverlies maar het ziet er wel veel strakker uit. Misschien kan je een foto maken van de situatie zodat iedereen het iets beter kan beoordelen?

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-01 13:00
3x 30?? Lekker die snijranden.

Ik zou lekker in het midden 1 hele leggen en links en rechts gelijk verdelen. Symmetrie zal voor rustig zorgen.

• Lensent
GrowMyHair schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:42:
Een hele in het midden met twee keer 25 cm ernaast lijkt me het mooist
Dit is natuurlijk ook nog een goeie optie, thnx!

• Lensent
Bedankt, het is gelukt. Heb alleen met mn stomme harses te ver de hoek in getegeld dus het is straks niet op de juiste manier haaks als de andere wand aan de beurt.

Wellicht valt het na voegen en afkitten niet enorm op.

Nja, tis de WC maar... niks meer aan te doen. Ervaring/leermoment rijker :)
Was de eerste keer ook tenslotte.

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-01 13:00
En wat is het nu geworden? :)

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Lensent schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:35:
Dit is natuurlijk ook nog een goeie optie, thnx!
Dit is niet alleen heel goede optie. Dit is zoals een goede tegelzetter het zou doen. Daarom gaan de betere tegelzetters ook eerst de boel uitzetten voordat ze lijm op de vloer of wand smeren. Eerst even nadenken en rekenen daarna plakken.

Wanneer je aan beide kanten 3/4 tegel hebt in plaats van 10 cm aan 1 kant valt het bijna niet meer op dat er gesneden is. Je hebt dan een nette symmetrische vloer.

• Lensent
De 25 cm - 40 cm - 25 cm optie, alleen zoals net aangegeven ben ik dus doordat dit mn eerste keer is vergeten rekening te houden met de hoek waardoor deze rechts dus te ver doorloopt.

Leermomentje :)

Verder ben ik tevreden en zit het goed in elkaar, op de zijwand passen gelukkig 3 grote tegels precies op de muur zonder snijverlies inclusief de voegen. :9~
Pagina: 1