Bank paar dagen in tuinschuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-05 15:28

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag!

Wij krijgen 16 september onze nieuwe vloer erin (vloerverwarming + pvc). Nu kunnen de meeste spullen wel naar boven, maar onze bank (2,5 zits) wordt wel een dingetje denk ik. Plus, we hebben net de hal gestuct. Het zou zonde zijn als dat gelijk beschadigd. Nu had ik het idee om de bank rechtop in de schuur op een pallet te plaatsen. Er staat ook een vriezer + koelkast (tafelmodellen) een jaar te draaien waar ook níets níets aan te zien is. De schuur is, voorzover ik het kan zien, droog. Het is een normaal schuurtje (12 jaar oud), van 18mm hout. Plat dakje. Niet heel bijzonder dus. (wel een degelijke zware deur die ook prima als achterdeur had kunnen fungeren).

Ik wil daar de bank opslaan van zondag tot en met vrijdagavond. Zou dit kunnen? Ik kan 'm wel volledig in plastic inpakken, maar dat werkt averechts denk ik omdat het niet kan ademen?

Ik wil natuurlijk geen muffe bank of schimmelvorming. Maar het stinkt/ruikt sowieso niet raar in het schuurtje.

Professioneel Heftruck Syndroom

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-05 16:22

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Als de bank droog blijft en met de weersvoorspellingen van komend weekend (droog!) in het verschiet zie ik geen bezwaren om dat niet te kunnen doen?

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:31
Het is een beetje suf, maar ik denk dat het vooral afhangt of het 3 dagen droog is, of 3 dagen heel hard regent. Met veel regen wordt het in je schuurtje een stuk vochtiger.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:31
Zet er gewoon een klein 500W kacheltje erbij in de schuur. Kost je <5 euro aan elektra, maar dan zit je wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 10:39

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Als je kijkt naar de weersvoorspellingen dan is het komende dagen gewoon heel warm en kurkdroog. Geen enkel probleem dus.

Met regen is het zelfs niet erg, als de bank zelf maar droog blijft. Luchtvochtigheid is ook niet erg, dat gaat er vanzelf wel weer uit als je hem uitpakt thuis.

Kortom, geen problemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Luchtbakker schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:55:
Als je kijkt naar de weersvoorspellingen dan is het komende dagen gewoon heel warm en kurkdroog. Geen enkel probleem dus.

Met regen is het zelfs niet erg, als de bank zelf maar droog blijft. Luchtvochtigheid is ook niet erg, dat gaat er vanzelf wel weer uit als je hem uitpakt thuis.

Kortom, geen problemen dus.
het gaat om half september hè :) Maar september is vaak een mooie maand. Ik ga de gok wel nemen denk ik. Scheelt een hoop gesjouw. En we hebben wel een klein campingkacheltje, die kan ik wel aanzetten om het iets op te warmen nog :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als het uberhaupt droog is in de schuur, waarom denk je dan dat er iets fout zou gaan in die paar daagjes? Moet toch geen enkel probleem zijn dan?

Maarre... geen muizen daar? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 10:39

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

NeFoRcE schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:57:
[...]

het gaat om half september hè :) Maar september is vaak een mooie maand. Ik ga de gok wel nemen denk ik. Scheelt een hoop gesjouw. En we hebben wel een klein campingkacheltje, die kan ik wel aanzetten om het iets op te warmen nog :*)
Ik had het gelezen, maar ook dan zijn de voorspellingen (tot zover ze betrouwbaar zijn 8)7 ) goed.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat een kacheltje zal werken, mits je schuurtje van steen is. De wind is sterker dan je kacheltje kan verwerken.

Zolang je hem in het plastic hebt zou ik mij er geen zorgen om maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:50
Als je schuur droog is zoals je zegt kan je kan hem prima in de schuur zetten.
Eventueel ter bescherming een verhuiskleed (of oud dekbedhoes/laken/gordijn etc.) eromheen, tegen beschadigen.
Zou er zeker geen plastic omheen doen. Dan kan eventueel vocht niet meer door de lucht afgevoerd worden.
(heb in m'n vorige schuur 1 winter de tuinkussens in plastic gehad, was helemaal het weer in gekomen en stonk)

Zelf heb ik ook in de schuur de kussens van de loungebank, tuinstoelen en ligbedden liggen.
Gaat al jaren goed, met enkel in de winter een klein beetje bijverwarmen (hou het boven de 10 graden).

Op het moment staat de schuur ivm een grote verbouwing vol met dozen winterkleding, winter beddengoed, spullen van zolder, eetkamerstoelen, vloerkleed, matras van kinderbed, versterker, ps4, tv, en nog veel meer bende. Zal er nog wel 3 maanden staan.

Als het droog is, en het ruikt niet muf (vocht), dan is het geen enkel probleem.

Mvg,
Frank

[ Voor 6% gewijzigd door FRANQ op 21-08-2019 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Aikon schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:59:
Als het uberhaupt droog is in de schuur, waarom denk je dan dat er iets fout zou gaan in die paar daagjes? Moet toch geen enkel probleem zijn dan?

Maarre... geen muizen daar? >:)
Geen muizen. Althans, niet dat ik weet. Wel een buurkat die af en toe (3x in 1 jaar) een dooie muis in de tuin legt. Waarom, no idea. Is een beetje allemansvriend geloof ik.

Maar er wordt gezegd, wel inpakken? Ik ben daar een beetje huiverig voor? Ademen lijkt me beter toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Tenzij het een suede bank is zou ik me nergens druk om maken. Die heeft ook gewoon in ongekoelde tochtende magazijnen gestaan.

Vond zelf laatsts de Cocon; een grote "tent" om je meubels in de tuin in op te slaan
Afbeeldingslocatie: https://www.coconshop.eu/bestanden/meubels-opslaan-in-cocon.jpg
Die heb ik op het oog als ik een nieuwe vloer en vloerverwarming ga laten plaatsen om alles in de tuin te stallen. Die zakken zijn ook 2e hands soms te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 21-08-2019 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
frickY schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:14:
Tenzij het een suede bank is zou ik me nergens druk om maken. Die heeft ook gewoon in ongekoelde tochtende magazijnen gestaan.

Vond zelf laatsts de Cocon; een grote "tent" om je meubels in de tuin in op te slaan
[Afbeelding]
Die heb ik op het oog als ik een nieuwe vloer en vloerverwarming ga laten plaatsen om alles in de tuin te stallen.
Dat is wel een tof idee. Overkill voor nu, maar wel goed om eens in het achterhoofd te houden. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
NeFoRcE schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:14:
[...]

Geen muizen. Althans, niet dat ik weet. Wel een buurkat die af en toe (3x in 1 jaar) een dooie muis in de tuin legt. Waarom, no idea. Is een beetje allemansvriend geloof ik.

Maar er wordt gezegd, wel inpakken? Ik ben daar een beetje huiverig voor? Ademen lijkt me beter toch?
Waar tegen moet je hem dan inpakken? Er is geen ongedierte, geen vocht. Je maakt je druk om niks, het zijn maar 3 daagjes, al is je bank 3 dagen nat krijg je nog geen schimmel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
wauw die Cocon, meteen opgeslagen voor als ik mijn vloer beneden ga schuren en oliën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Aikon schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:17:
[...]

Waar tegen moet je hem dan inpakken? Er is geen ongedierte, geen vocht. Je maakt je druk om niks, het zijn maar 3 daagjes, al is je bank 3 dagen nat krijg je nog geen schimmel ;)
5 nachten, 6 dagen :) maar dan nog geen weken nee. Top, dan komt het wel goed als ik alle berichten hier zo lees! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:31

Theo

moederbord

Inpakken zou niet nodig zijn. Als ik kijk wat ik in mijn garage op heb geslagen de afgelopen tijden voor anderen dan zou een bank geen enkel probleem moeten zijn. Mogelijk zou je een laken oid over de bank kunnen leggen zodat er minder stof/spinnen op de bank komen, en zodat je de bank minder gemakkelijk beschadigd als je in de schuur moet zijn of er bezig bent.

Lekkage in je schuur en muizen zouden de enige reden zijn om 'm niet in de schuur op te slaan. En dan maakt het niet heel veel uit of dit in september of december is, en of dit voor een week of een kwartaal is.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:56

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Mijn tip: Zorg dat-ie droog c.q. 'van de grond' staat. 5CM hoogte is al zat.

Heb zelf in een voormalige koeienschuur (schoongemaakt maar met brakke beglazing en twijfelachtig dak) voor langere periode spullen opgeslagen, en de betonnen vloer was afwisselend vochtig tot droog-ish. Daaruit geleerd: Zolang je zaken 'van de grond zet', loop je veel minder kans op schimmel/vochtplekken.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
Gewoon zoals hierboven niet op de grond zetten. Zolang je geen ongezonde hoge vochtgehalte hebt in de schuur dan staat er echt niet in een week schimmel op. En als het droog is buiten gewoon overdag de deur open kan niks misgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:41
Komt wel goed.
Misschien een laken over leggen tegen 't stof en ongewenste bezoekers, maar zeker geen plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53
NeFoRcE schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:49:
Ik wil daar de bank opslaan van zondag tot en met vrijdagavond. Zou dit kunnen?
Tuurlijk. Desnoods mik je hem in de tuin met een paar klossen eronder en plastic erover.

Zo fragiel is een bank niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Laatst online: 28-05 12:04
frickY schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:14:

[Afbeelding]
Die heb ik op het oog als ik een nieuwe vloer en vloerverwarming ga laten plaatsen om alles in de tuin te stallen. Die zakken zijn ook 2e hands soms te vinden.
Even kijken of ik al mijn spullen kwijt kan tijdens mijn verbouwing, anders is dit een heel goede tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1240358

NeFoRcE schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:16:
[...]

Dat is wel een tof idee. Overkill voor nu, maar wel goed om eens in het achterhoofd te houden. Thanks!
Je hoeft het niet gelijk te kopen, dit is precies iets wat je kan lenen of huren omdat je het misschien 1x in je hele leven nodig hebt voor een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Rukapul schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:41:
[...]

Tuurlijk. Desnoods mik je hem in de tuin met een paar klossen eronder en plastic erover.

Zo fragiel is een bank niet.
Nou... weleens gedaan met een oude bank die weg moest, al snel was dat het favoriete plekje van de kat van de buren bleek enige tijd later. Kwestie van beter inpakken natuurlijk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:10
Heb mijn hele inboedel ruim twee weken in een garage laten staan. Op de gebruikelijke schades na geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 20:18

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Wel een stukje plastic op de vloer ivm optrekkend vocht in de houten pootjes / onderkant van je bank. Laken er over en klaar is je bank. Eventueel een ventilator er bij plaatsen.

[ Voor 16% gewijzigd door Nijl op 21-08-2019 18:11 ]

You are NIJL-ed!

Pagina: 1