Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outhuyse
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 08:55
Mijn telefoon (Pocophone F1) is tijdens de vlucht terug vanuit Japan spontaan uitgevallen en sinds dien niet meer aan te krijgen. Ik had een Osmo Mobile mee en alles met mijn telefoon gefilmd. De data is dus erg belangrijk voor me. Opsturen naar Xiaomi is dus geen optie omdat zij in de fabriek waarschijnlijk een harde reset doen of het moederbord vervangen (lees: weg data).

Telefoon doet nu niets meer. Geen beeld, geen feedback trilling, geen ledje bij laden. Het enige signaal van leven is dat als je hem aan bepaalde laders legt, deze wel aanspringen (dus de laders lijken stroom af te geven).

Ik ben benieuwd wat mn opties nog zijn?

-Batterij bestellen en proberen schijnt te kunnen helpen.

Maar:

-Is het ook mogelijk om een identiek toestel te kopen en dan alleen het moederbord met geheugen om te ruilen? Zodat je alle andere mogelijke kapotte hardware ineen keer uit sluit?

-Hebben jullie ervaring met data recovery van mobiele telefoons door externe partijen?

...

Toestel draaide op de laatste versie van de door Xiaomi aangeboden software. Android met een kleine Xiaomi shell (MiUi 10.4.1.0)

...

Ik heb de telefoon al door twee lokale partijen laten bekijken, maar zeggen zonder alternatieve batterij of toestel verder niets meer te kunnen uitsluiten dan de laadconnector en te checken op vochtschade (geen voorzover bekend).

Alle manieren van een soft reset zijn geprobeerd en werken niet.

Ik hoor graag van jullie.

Gr Outhuyse

;w

...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Moederbord omwisselen is zeker een optie, hoewel het klinkt alsof dat juist het defecte onderdeel is.

Als je hem aansluit op de PC, ziet de PC dan wel iets in apparaatbeheer, of helemaal niets?
Daarmee zou je nog kunnen uitzoeken hoe ver de telefoon wel/niet boot.

Alternatieve gedachte, je had Google Photo's niet aanstaan? Bij mij worden alle foto's en video's automatisch gebackupped (als het antwoord nee is, dan weet je nu in ieder geval waarom dat volgende keer ja moet zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outhuyse
Hi,

Nee, doet niets als ik hem aan de computer hang. (Windows, niets in apparaat beheer, geen audio die indiceert dat er iets gekoppeld wordt) (Mac, zelfde verhaal).

en

Nee, om een of andere reden een keer uitgezet. >.<

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09
Aangezien de Pocophone een telefoon is en geen tablet, geef ik het topic een schopje van ATB naar AND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 16:29
Wellicht kan data recovery Nederland iets voor je betekenen? Of hebben zij een adresje waar je terecht kunt?

Ik heb ook Google Photo's uit staan. Een bewuste keuze, ik zorg er dan ook altijd voor dat er een MicroSD kaartje in mijn telefoon kan, zodat dáár de foto's op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinny1994 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:55:
Wellicht kan data recovery Nederland iets voor je betekenen? Of hebben zij een adresje waar je terecht kunt?

Ik heb ook Google Photo's uit staan. Een bewuste keuze, ik zorg er dan ook altijd voor dat er een MicroSD kaartje in mijn telefoon kan, zodat dáár de foto's op staan.
En wat ga je dan doen als dat kaartje defect gaat?

Een verplaatsing is geen backup, hoewel de kans op een kapotte SD waarschijnlijk een stuk lager is dan een kapotte telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09 16:29
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:05:
[...]

En wat ga je dan doen als dat kaartje defect gaat?
Mijn antwoord is totaal offtopic maar toch even antwoorden:
Ik maak op wekelijke regelmaat een backup, daarnaast een dagelijkse backup als ik op vakantie ben of 'belangrijke' foto's heb gemaakt.
Daarmee is het voor mij geen probleem als mijn sd-kaartje ineens de geest geeft.

Dan kun je natuurlijk nog zeggen; maar wat als je sd-kaartje de geest geeft vlak vóór je die backup wilt maken op een vakantie dag? Tja, pech.
Wat als mijn telefoon de geest geeft vlak vóór de foto's allemaal geüpload konden worden via Google Photo's?

Tomato-tomato, een bepaald risico loop je altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outhuyse
Nadat ik er even over na heb gedacht... Ik heb Google photos destijds uitgezet omdat er ruimtegebrek was. De WhatsApp backup die op dezelfde ruimte teert, nam te veel plek in. Later heb ik ruimte aangeschaft, maar google photo's niet meer aangezet. Stom.

Het is wel zuur. Telefoon is nog niet een jaar oud en deed het uitstekend. Geen enkel signaal van aftakeling. Soit...

Ik ga data recovery Nederland ook eens checken.

Thnx!
Pagina: 1