Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer gaat niet meer aan en POST niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

vanavond wou ik mijn computer aanzetten maar hij gaf geen beeld. Eerst dacht ik dat dit met de displayport of de videokaart te maken heeft, maar dit is niet het geval. Wel is me gelukt om de videokaart uit mijn computer te halen en de displayport in het I/O paneel van het moederbord te doen om te kijken of ik toen wel beeld kreeg. En ja, ik kreeg beeld.

Hierna heb ik geprobeerd mijn videokaart te installeren en te kijken of ik op deze manier mijn probleem kan oplossen. Dit is niet gelukt, ik krijg nog steeds geen beeld op dit moment. de laatste keer dat ik beeld heb gehad had ik een menu voor me waarop stond dat een overclock had gefaald en dat mijn instellingen zijn gereset naar de standaard instellingen.
(Ik heb alleen mijn videokaart geoverclocked)

Ik had de keuze uit:

F1: "setup uitvoeren"
F2: " standaard instellingen terugzetten"
ALT + L: ik weet niet meer wat hier achter stond.

geen van deze opties deden iets, letterlijk, ik kon drukken wat ik wou maar mijn toetsenbord reageerde er niet op. Op dit moment is mijn computer uitgevallen en weer uitzichzelf aan gegaan.

helaas wou hij op dit moment niet eens de POST uitvoeren. (Dit weet ik omdat ik een piep hoor als alles goed gaat). en dit keer hoorde ik geen piep.

Zelf heb ik al erg veel geprobeerd, zoals alle onnodige apparatuur uitschakelen, (1 van de 2 ram sticks eruit, videokaart eruit, hardeschijven eruit). Todat ik alleen nog maar de CPU, het moederbord en een ram stick over hield. Nog steeds wil mijn computer niet een POST uitvoeren en dus gaat hij ook niet aan.

Ook heb ik mijn moederbord gereset door de platte batterij eruit te halen en er na 10 min er weer in te doen. (mijn moederbord heeft geen knop of Cmos switch hiervoor).

En nu ben ik op dit punt, ik heb werkelijk geen idee wat ik nog meer kan proberen of waar het aan ligt, zeer waarschijnlijk ligt het aan min CPU of moederbord.

Heeft iemand hier ervaring mee of verstand van?

Specs:

Videokaart: Nvidia GTX 1070 8GB.
CPU: Intel Core I7 8700K.
PSU: Corsair CX 550.
RAM: ballistix 2 x 8 GB.
Moederbord: MSI Z390-A PRO.
1 x Barracuda HDD.
1 x Samsung Evo SSD.

Alle reacties

Verwijderd

Wat is de leeftijd van de psu en heb je een mogelijkheid om met een andere psu te testen?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Je krijgt nog steeds beeld via je moederbord? Zo ja, staat in de bios ingesteld dat je beeld via de GPU en niet de iGPU moet lopen? Misschien zijn de instellingen aangepast, doordat je automatisch de instellingen terug hebt gezet na de melding?

• mpra
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 15:43
Wellicht zit de powerkabel naar je moederbord niet helemaal meer goed vast. Heb dit zelf een keer eerder gehad. Anders inderdaad zoals E65 zegt, een andere PSU proberen. Wellicht dat die het begeven heeft of op het punt van begeven is.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties,

de PSU is vrij nieuw, ik denk niet dat het hieraan ligt. Ik heb een nieuwe besteld om dit toch uit te proberen.

Ik heb geen beeld als ik de kabel in de poort op mijn moederbord heb.

Ik heb alle kabels gecontroleerd en alles er weer opnieuw in gedrukt.

Als ik op de power knop druk POST hij niet, dus ik kom ook niet in de Bios. kan het zijn dat er iets met de CPU is aangezien hij ook op willekeurige momenten aan en uit gaat?

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:00:
Bedankt voor jullie reacties,

de PSU is vrij nieuw, ik denk niet dat het hieraan ligt. Ik heb een nieuwe besteld om dit toch uit te proberen.

Ik heb geen beeld als ik de kabel in de poort op mijn moederbord heb.

Ik heb alle kabels gecontroleerd en alles er weer opnieuw in gedrukt.

Als ik op de power knop druk POST hij niet, dus ik kom ook niet in de Bios. kan het zijn dat er iets met de CPU is aangezien hij ook op willekeurige momenten aan en uit gaat?
Als je de computer opstart, gelijk even op ESC drukken en/of anders is het meestal F2 en/of DEL
Ook al zie je geen beeld, meestal zal die wel naar de bios gaan. (blijk de knoppen ook indrukken, niet als een bezetende, maar gewoon elke 1a2 seconden op f/del drukken)

Ook vermeld je dat zodra je het beeld op de I/O aansluit, je wel beeld kreeg ?
Doe dit dan om weer beeld te krijgen en je instellingen van je BIOS kan gaan bekijken.

(vaak heb ik dit met HP workstation 460z gehad dat ik geen beeld had, maar uiteindelijk (duurde meestal langer dan 60 seconden) en zat dus gewoon in de bios, ook al kreeg ik niet eerder beeld)

[ Voor 4% gewijzigd door Soundstorm2010 op 21-08-2019 10:19 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen beeld via het I/O paneel, ik zometeen proberen in de bios te komen door zonder beeld toch op DEL of F2 te drukken.

• Dannyopnul
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-11 22:36
Nvm verkeerd gelezen...

[ Voor 91% gewijzigd door Dannyopnul op 21-08-2019 12:43 ]

• Soundstorm2010
@Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 01:47:
Goeiedag,

vanavond wou ik mijn computer aanzetten maar hij gaf geen beeld. Eerst dacht ik dat dit met de displayport of de videokaart te maken heeft, maar dit is niet het geval. Wel is me gelukt om de videokaart uit mijn computer te halen en de displayport in het I/O paneel van het moederbord te doen om te kijken of ik toen wel beeld kreeg. En ja, ik kreeg beeld.
In je topic staat dat je beeld had doen je hem aangesloten had op je I/O paneel
Vandaar dat ik dacht dat je nog steeds beeld zou hebben, en daardoor toch je bios informatie kon doen

Blind in je bios proberen te komen is bijna onmogelijk aangezien je niks kan zien O-)

Toch kijken of je weer terug kan, waardoor je beeld kan krijgen op je I/O paneel _/-\o_

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu volgens mij alles geprobeerd,

Als ik op dit moment alle apparatuur wat niet nodis is eruit haal en op power druk, begint alles gewoon te draaien. Hij doet alles precies wat hij normaal ook doet, alleen hij komt niet aan bij de POST, ik hoor ook niet het bekende "beep" geluid die hij altijd doet als alles goed gaat. Het heeft geen verschil als ik alles heb aangesloten of alleen de essentiële apparatuur.

Ik denk zelf dat het probleem ligt bij het moederbord of bij de CPU, weet iemand of ik dit probleem kan onderscheiden, zodat ik erachter kan komen wat het probleem nou precies is.

• Soundstorm2010
@Verwijderd

Toevallig al op deze site gekeken ?
https://forums.tomshardwa...no-video-no-post.3199284/

Nog meer info:
Dec 9, 2018
Hi

simplify system
carefully remove GPU (RTX 2080 Ti)
if 16GB RAM is 2 x 8GB remove one

remove any hard disk , DVD or SSD drives including M2 SSD

Then you can be sure where any video signal will come from (motherboard)

reset cmos memory using jumper or clr cmos button

try again

If this does not help read Toms FAQ

http://www.tomshardware.c...-post-boot-video-problems

Linkje naar forum tomshardware

en 3de linkje naar MSI forum zelf:
msi forum

Alle linkjes die ik heb geplaatst gaat om de z390.. Laat ons weten of het nog is gelukt :) O-)

[ Voor 81% gewijzigd door Soundstorm2010 op 21-08-2019 14:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE

Goeiedag,

bedankt allemaal voor jullie hulp. Ik heb mijn computer (voorlopig) weer aan de praat gekregen.

Het bleek een Display Port kabel te zijn die kapot is gegaan. Geen idee hoe 1 zo'n kapot kabeltje ervoor kan zorgen dat een heel systeem niet meer normaal loopt. Vandaar ook "voorlopig" Ik heb geen idee of er nog schade is of voor hoelang mijn computer het nu wel normaal doet.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het helpen!

Groeten,

Arjen van der Meer
Pagina: 1