Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

G.Skill Trident Z 3200C14D draait niet op 3200?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb het volgende.

X470 Asus Crosshair Hero VII WiFI
Ryzen 3700X

In combinatie met bovenstaande krijg ik het geheugen maar niet op 3200. Ik zet in de bios het profiel aan, waarna hij automatisch de juiste timings pakt, voltage e.d, echter start hij dan niet op en moet ik een reset uitvoeren.

Het enige wat werkt is het profiel aanzetten en de snelheid op 3066 zetten. Hoger pakt hij niet.

Ik heb nooit problemen gehad met intel en dit is mijn eerst ryzen build.. is dit een bekend probleem? Moeten er andere settings aangehouden worden?

Het lijkt mij dat het toch gewoon out of the box moet werken of werkt AMD anders? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Bedankt alvast!

Ps. Had ik wellicht een Flare C320014D moeten kopen ipv een Trident Z?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Zet er eens wat meer voltage op. 1.35-1.4 is geen probleem voor DDR4. Ook je SOC voltage iets ophogen naar 1.025 of 1.050.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:46
Kwestie van tweaken. Boven de 2933 is OC op een X470 bord dus geen garantie. Ga eens met de DRAM calculator aan de gang.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit heeft denk ik niks te maken met het geheugen. Nee, dit lijkt eerder op een bekende bios bug met veel ASUS borden. Flash eens naar de nieuwste bios. Dat zou het moeten oplossen. :)
https://www.asus.com/us/M...R-VII-HERO/HelpDesk_BIOS/

In ieder geval zou je zonder enige problemen dit setje RAM moeten kunnen draaien op 3200C14. Het maakt ook niks uit of het Trident Z of Flare X is. Beiden gebruiken exact dezelfde geheugenchips met dezelfde timings.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Topicstarter
Bovenstaande allemaal geprobeerd, het lukt maar niet.
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:19:
Dit heeft denk ik niks te maken met het geheugen. Nee, dit lijkt eerder op een bekende bios bug met veel ASUS borden. Flash eens naar de nieuwste bios. Dat zou het moeten oplossen. :)

In ieder geval zou je zonder enige problemen dit setje RAM moeten kunnen draaien op 3200C14. Het maakt ook niks uit of het Trident Z of Flare X is. Beiden gebruiken exact dezelfde geheugenchips met dezelfde timings.
Ik heb de 2606 van asus al erop staan en hiermee krijg ik hem dus niet op 3200. Ook met met bovenstaand reacties of de calculator. De temperatuur van ryzen zit ook al vaak rond de 50 graden, terwijl mijn intel altijd rond de 30 graden zat.

Zijn dit nog de kinderziektes doordat ze net uit zijn? Ik heb bijna spijt dat ik voor AMD heb gekozen. Vroeger ooit ook één keer gedaan, maar constant problemen mee.. na bijna een jaar of 10 verder en dus nog steeds,

Denk je dat het probleem met een ander merk moederbord zal worden opgelost? Temperatuur en geheugen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2019 23:46 ]

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-11 22:46
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:19:

Dit hij draaide bij mij gewoon op 3200, maar dat met een 2700x. Volgens mij waren er meer mensen die met een 3000 serie wel problemen had om de geheugens goed te laten draaien. Even tweaken en anders ff afwachten op nieuwe bios.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-11 15:23

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Dram boot voltage is de clou. Zonder die handmatig op 1.35v te zetten krijg je niks boven de 2133 voor elkaar op de c7h. :)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Pagina: 1