Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Corrupte/kappote Sd kaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Net terug van vakantie en probeer foto's van mijn SD kaartje te halen.
Mijn camera liep halverwege de vakantie vast en wilde het SD kaartje niet meer lezen. Vervangen voor een nieuwe.
Nu thuis zijn de meeste (30 van de 240 niet) foto's gedeeltelijk of volledig voorzien van een blauwe/paarse egale kleur.
MAAR! niet op het moment dat ik de map open. En als ik dan snel een foto open ook niet.
Wat mij ervan overtuigd dat de foto nog ergens moet staan.
Maar hoe herstel ik deze? Is er (Gratis) software? of betaald waarbij ik wel eerst kan zien of het werkt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb wat met ZAR X geprobeerd, wat niks opleverde. En met verschillende keren koppieren zit er af en toe weer 1 nieuwe tussen die het weer doet.
Ook heb ik chkdsk commando geprobeerd...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al heel wat forums en dingen gelezen. Maar bijna alles gaat over verwijderde bestanden terughalen. Of problemen met kopieren of niet te openen bestanden. Maar over dit specifieke punt kan weinig oplossingen vinden.. Iemand die nog iets weet wat ik kan proberen?

Alle reacties

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
De contacten van de kaart poetsen met een licht vochtige (dus niet nat, en met spiritus of contactspray) wattenstaafje en snel de inhoud wegkopiëren als dat werkt?
Een full copy maken van de hele inhoud van de SD kaart en daarop Recuva loslaten?

[ Voor 50% gewijzigd door Renault op 20-08-2019 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ga ik proberen.
Inmiddels gelukkig al +/- 60 foto's weten te "redden".
Elke keer dat ik hem er opnieuw insteek zijn er weer 3/4 foto's die goed zijn. En telkens andere.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 16:07
Dan is dat de snelste manier. En direct als je alles helemaal terug hebt, die SD kaart wegmikken!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-11 17:51
In het ergste geval kan iemand die handig is in photoshop er misschien nog iets mee?

Anders zou je naar echte datarecovery moeten kijken, en dat is prijzig. (en moet je nu meteen stoppen, zodat de data zo veilig mogelijk blijft)