Toon posts:

Keuze LG OLED of Samsung QLED

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
65” smart tv 4K of 8K.

Wat is je budget?
max €5000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Netflix/PlayStation4Pro/incombinatie met bose700 soundbar+bassmodule

Wat heb je zelf al gevonden?
LGC9, Samsung QLED 8K QE65Q950R, Samsung QE65Q90R - QLED

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb momenteel een LGC9 maar deze mag ik terug bij de winkel afleveren wegens pixelcluster. Ik zou graag een toestel hebben zonder dode of vaste pixels...of is dit een utopie? Zou ik gaan voor terug een C9 of een Samsung?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:35

DarkSide

theres no place like ::1

Die 8k laten vallen.
Duurt nog heel lang voordat je daar wat nuttigs mee kan.

Blijft over een goede 4k TV en een hoop van je budget.

Persoonlijk OLED fan.
Dus nieuwe C9 halen. Die je hopelijk voor een goede prijs kunt halen (zie oled prijzen topic).
En van het overige geld vele andere leuke dingen doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Bij alle TV's is er een kans op defecte pixels. Uiteindelijk zal je vast een exemplaar treffen zonder... het is een beetje een 'lottery' :P

Ik heb zelf het onderbuikgevoel dat de 65" OLED's meer last hebben van dode pixels, vermoedelijk doordat de productie van die modellen wat lager ligt. Dat kan ik echter niet onderbouwen, ik heb enkel het gevoel dat ik daar meer problemen over lees op fora.
Dat betekent niet dat er geen foutloze modellen bestaan hoor. Je hebt gewoon pech gehad... ik zou een nieuwe vragen.
Ook bij Samsung, of ieder ander merk, is er geen volledige garantie, en zou je misschien dezelfde wisseltruc (weer) moeten doen.

Je verdere vraag is eigenlijk nogal onduidelijk.
- Zit je in een sterk verlichte kamer? Dan is QLED met z'n hogere piekhelderheid interessanter.
- Zit je in een donkere kamer? Dan is de zwartwaarde van OLED onovertroffen.

Als je voor een OLED gaan, alle beeldpanelen komen bij LG weg, dus 1000 euro meer voor een 'beter' model en/of een ander merk, is naar mijn mening niet echt nuttig.
Ik zou zeker niet je volledige budget opmaken nu omdat de meerwaarde niet zo groot is.

[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 20-08-2019 20:14 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW