Vraag

• RJRensen
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 04-11 16:51
Ik ben opzoek naar een EGPU, met namde de Aorus gaming box 1080. Echter kan ik deze bijna nergens op internet vinden, behalve op amazon.de

Echter toen deze wel verkocht werd in NL was hij ronde prijs van €600.
Op amazon.de vind ik hem voor €346, het zijn allemaal externe verkopers, soms uit de UK vaak uit china.

Is dit te vertrouwen? ook heb ik gelezen dat met een beetje moeite je je geld terug kan krijgen van Amazon.
Ik heb zelf totaal geen ervaring met Amazon.

link naar de EGPU die ik zoek + verkopers
https://www.amazon.de/gp/...new?ie=UTF8&condition=new

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:12
RJRensen schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:54:
Ik ben opzoek naar een EGPU, met name de Aorus gaming box 1080. Echter kan ik deze bijna nergens op internet vinden..
Dat komt waarschijnlijk omdat de GTX1000 serie al een poosje eol is en opgevolgd is door de RTX2000 serie. De RTX2070 is nog wel enigszins leverbaar in Nederland:

pricewatch: Gigabyte Aorus RTX 2070 Gaming Box
Echter toen deze wel verkocht werd in NL was hij ronde prijs van €600.
Op amazon.de vind ik hem voor €346, het zijn allemaal externe verkopers, soms uit de UK vaak uit china.

Is dit te vertrouwen?
Vooral met de videokaarten uit China moet je aardig oppassen, soms is het een goedkopere kaart met een fake bios etc.
ook heb ik gelezen dat met een beetje moeite je je geld terug kan krijgen van Amazon. Ik heb zelf totaal geen ervaring met Amazon.
Betaal dan iig met paypal of beter nog met credit card zodat je iets meer zekerheid hebt als het niet blijkt te kloppen.

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:44
Nielson schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:23:
[...]
Dat komt waarschijnlijk omdat de GTX1000 serie al een poosje eol is en opgevolgd is door de RTX2000 serie. De RTX2070 is nog wel enigszins leverbaar in Nederland:

pricewatch: Gigabyte Aorus RTX 2070 Gaming Box

Betaal dan iig met paypal of beter nog met credit card zodat je iets meer zekerheid hebt als het niet blijkt te kloppen.
Volgens mij kan je bij Amazon helemaal niet met PP betalen.

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:25
Amazon is erg makkelijk als er iets mis is. Meld het en je krijgt je geld en verzendkosten terug gestort. Ik heb het 2 keer gedaan, 1 keer defect product en 1 keer een lege doos gekregen. Defecte product moest ik terug sturen en de lege doos moest ik aantonen via een foto.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:44
DutchKel schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 17:56:
Amazon is erg makkelijk als er iets mis is. Meld het en je krijgt je geld en verzendkosten terug gestort. Ik heb het 2 keer gedaan, 1 keer defect product en 1 keer een lege doos gekregen. Defecte product moest ik terug sturen en de lege doos moest ik aantonen via een foto.
Haha, een foto van een lege doos als bewijs is niet zo moeilijk. :9

Amazon doet eigenlijk zelden moeilijk, zeker als het om kleinere bedragen gaat.

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 06-12 10:55
9 van de 10 keer zijn het oplichters. Je krijgt je geld wel terug maar het kost je alleen maar tijd en energie.

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:25
Medione1210 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 18:01:
[...]

Haha, een foto van een lege doos als bewijs is niet zo moeilijk. :9

Amazon doet eigenlijk zelden moeilijk, zeker als het om kleinere bedragen gaat.
Het ging om een lege doos waar eigenlijk blurays in zouden zitten. Ik had een mooie cover ontvangen met een rode lege dvd doos. Volgens mij was het zo’n demo cover voor in winkels die je bij de kassa moet omruilen. Die kon ik dus prima op foto zetten, die rode dvd doosjes zie je ook vrijwel nergens.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• AsusEDje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 30-11 18:20
Ik kwam vorige week op Amazon.de een externe shop tegen die nieuwe RTX 2080's voor €350 en 2080 ti's voor €600 verkocht.. Duidelijk een oplichter dus. Je ziet het alleen niet zo snel aan de reviews want die zijn volgens mij ook grotendeels fake. Hij had bijna alleen 5 sterren-reviews, allemaal in dezelfde stijl geschreven. Daarbij waren de 1 enkele ster-reviews inc tekst (waarschijnlijk van de echte kopers) door Amazon doorgestreept omdat ze verantwoording namen voor de (mislukte) levering. Uiteindelijk heb ik die shop opgegeven via de chat, die er intern een report van zouden maken. Nu vind ik hem niet meer terug. Good riddance.

Nu zie ik wel alweer een hoop andere aanbieders van veel te goedkope 1080- en 1080 ti-kaarten (vanaf €250). Persoonlijk heb ik alleen maar goede ervaringen met Amazon (ook via externe verkopers) maar dit vertrouw ik niet. Die Gigabyte GTX 1080 lijkt niet zo'n extreme prijs te hebben, dus misschien is deze wel legitiem. Moeilijk te zeggen. Je krijgt inderdaad wel netjes je geld terug als het toch een oplichter blijkt te zijn.

• Perkouw
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20:07

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt van mij een slotje. Er is hier genoeg informatie over te vinden op GoT en anders nog met behulp van Ome Google.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee