Traffic shaping / QoS bij Telfort Glasvezel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 21:16
Zijn er meer mensen die traffic shaping ervaren bij Telfort/KPN Glasvezel?
Het viel mij op dat mijn uploadsnelheid via het BitTorrent-netwerk sinds vandaag precies op 1,00MB/s blijft hangen. Als test heb ik een torrent aangemaakt van een Ubuntu installatie DVD. Als ik deze vervolgens via een andere (zakelijke) glasvezelverbinding binnen probeer te halen, blijft de snelheid óók op strak 1,00MB/s hangen. Het vreemde is dat ik gisteren nog wel een (veel) hogere snelheid heb gehaald.

Ik heb de Experiabox al opnieuw opgestart. Speedtests op o.a. Speedtest.net geven wel gewoon de gebruikelijke 200/200Mbps, daarom vermoed ik traffic shaping.

Beste antwoord (via rens-br op 20-08-2019 16:30)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

theblindman schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:16:
Het viel mij op dat mijn uploadsnelheid via het BitTorrent-netwerk sinds vandaag precies op 1,00MB/s blijft hangen. Als test heb ik een torrent aangemaakt van een Ubuntu installatie DVD. Als ik deze vervolgens via een andere (zakelijke) glasvezelverbinding binnen probeer te halen, blijft de snelheid óók op strak 1,00MB/s hangen. Het vreemde is dat ik gisteren nog wel een (veel) hogere snelheid heb gehaald.

Ik heb de Experiabox al opnieuw opgestart. Speedtests op o.a. Speedtest.net geven wel gewoon de gebruikelijke 200/200Mbps, daarom vermoed ik traffic shaping.
Is je torrent client niet capped op 1MBps?
Ik gebruik een andere client, waarbij je nauwkeurig de maximum up/down snelheid, aantal unieke en paralelle connecties kunt configureren, om maar wat te noemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Wintervacht op 20-08-2019 16:22 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

theblindman schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:16:

Ik gebruik een andere client, waarbij je nauwkeurig de maximum up/down snelheid, aantal unieke en paralelle connecties kunt configureren, om maar wat te noemen.

[ Voor 9% gewijzigd door Wintervacht op 20-08-2019 16:22 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 21:16
Wintervacht schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:21:
[...]

Wat stom! Ik heb de "Global speed limit" uit staan, maar per ongeluk (geen idee hoe) wel een Scheduled speed limit.