Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-09 13:05
Achtergrond:

Ik ben bezig mijn productfotografie te stroomlijnen, een langdurig projectje dat altijd doorloopt.
Mijn doel is dat het maken van een foto voor het product de verpakking in gaat minder tijd kost, zeg een kwartier, inclusief opbouwen en opbergen van de opstelling.

Ik wil de kwaliteit van de foto's (steeds dezelfde opstelling, product varieert een beetje, vergelijkbaar met steeds een T-shirt met andere opdruk) verbeteren, meer scherpte en mooiere kleuren.

Tot nu toe heb ik dat met mijn telefoon gedaan en daarna met tablet, vooral die laatste geeft een fijne preview.
Voordeel is/was dat de foto's direct met dropbox naar de pc gingen.

Maar toen dropbox een limiet gaf van max 3 apparaten ingelogd hebben ging dat niet soepel meer.

Over mij:
Opgeleid in de creatieve hoek, ben beter dan gemiddeld in kiekjes schieten maar verre van op profi nivo.
Ik werk primair in linux, heen en weer schakelen naar windows, al dan niet op andere pc, is op het moment geen optie.

Een van de opties die ik nu verken is tethered fotograferen.
Ik heb een tweedehandse canon G5 gekocht die volgens de linuxbronnen goed ondersteund zou zijn:
ImageQuality, ImageSize, ISO, WhiteBalance, PhotoEffect, Zoom,AssistLight, ExpComp, Aperture, FocusingPoint, ShutterSpeed, MeteringMode, AF Distance, Viewfinder
Resultaat tot nu toe

Het meeste klopt, alleen zoom niet, en dat mis ik toch wel.
Verder Is de preview die ik te zien krijg dezelfde die in het miniscule beeldschermpje van de camera, dat is toch veel lastiger te beoordelen dan de telefoon laat staan de tablet.

Dit tetheren doe ik dan via Darktable: https://www.darktable.org...en/tethering_chapter.html en entangle.

Heeft een van jullie tethering via darktable of een andere linux-optie onder de knie?
Wat zijn je ervaringen?

Edit:
Ik ontdek net dat om in in entangle ("verstrikken" in linuxNederlands...) de instellingen van de camera mogelijk te maken eerst darktable geopend en dan weer gesloten moet zijn.... Heeft vast met GPhoto te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door SvenHe op 20-08-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8