php office 365 agenda ophalen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-09 16:44
Hallo Tweakers.

Ik loop vast in mijn gedachte (denk ik). Ik ben bezig met een dashboard viewer. In deze viewer wil ik agenda items kwijt die te zien is voor de Servicedesk. Het betreft een agenda die gedeelte wordt met alle groepen (en zover ik begrepen hebt geen eigen account heeft).

Maar hoe kan ik deze data krijgen. Wanneer ik gebruik wil maken van de api (https://github.com/jasonjoh/php-calendar). Krijg ik veelal errors.

Ik wil dus, dat wanneer de pagina geladen wordt er direct de recente agenda gegevens wordt opgehaald. Dus hardcode (en niet dat er een users eerst moet inloggen, met sessies etc).

Zijn hier bepaalde manieren voor? Op google word ik steeds naar die api gestuurd. Waar ik dus op stuk loop helaas.

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jboy1991 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:23:
Wanneer ik gebruik wil maken van de api (https://github.com/jasonjoh/php-calendar). Krijg ik veelal errors.
Ooooh! Errors!

Probeer even je PHP opnieuw te compilen met --noErrors. En als je toch bezig bent, kijk dan ook even in je PHP.ini en zet even nobugs=1 erin.

M.a.w.: Met 'errors' kunnen we niks. Begin eens met te vertellen wat je precies gedaan hebt, wélke errors je krijgt etc. per onze Quickstart. Bij deze dus het vriendelijke verzoek je topicstart aanvullen met alle ontbrekende informatie (zie, nogmaals, de quickstart) en dan kijken we dan verder.

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 20-08-2019 13:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
RobIII schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:30:
[...]

Ooooh! Errors!

Probeer even je PHP opnieuw te compilen met --noErrors. En als je toch bezig bent, kijk dan ook even in je PHP.ini en zet even nobugs=1 erin.

M.a.w.: Met 'errors' kunnen we niks. Begin eens met te vertellen wat je precies gedaan hebt, welke errors je krijgt etc. per onze Quickstart. Ik zou graag zien dat je je topicstart dus aanvult met alle ontbrekende informatie (zie, nogmaals, de quickstart).
Het probleem is de errors niet in mijn verhaal. Het probleem is dat de api wilt dat elke bezoeker zelf inlogt.

Dus ik was benieuwd of er een manier bestaat waarmee je deze stap niet meer hebt. Dus dat je de pagina laadt en dat dan de agenda items te zien zijn

(ben overigens geen programmeur, enkel hobbymatige kennis)

[ Voor 3% gewijzigd door Jboy1991 op 20-08-2019 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Jboy1991 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:33:
Het probleem is de errors niet in mijn verhaal. Het probleem is dat de api wilt dat elke bezoeker zelf inlogt.
Dan staat nog stééds: vertel wat je zélf al gezocht, gevonden, geprobeerd hebt en waar mogelijk relevante(!) code.
Jboy1991 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:33:
(ben overigens geen programmeur, enkel hobbymatige kennis)
Ik zie niet hoe dat relevant is; als je minder ervaren bent zou je zélfs meer eigen inzet mogen verwachten.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
RobIII schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:35:
[...]

Dan staat nog stééds: vertel wat je zélf al gezocht, gevonden, geprobeerd hebt en waar mogelijk relevante(!) code.

[...]

Ik zie niet hoe dat relevant is; als je minder ervaren bent zou je zélfs meer eigen inzet mogen verwachten.
Maar hoe moet ik meer eigen inzet vertonen, als ik al vast loop op het ophalen van de gegevens. De Microsoft website geeft voorbeelden dat een gebruiker zelf moet inloggen (opent de website, klikt op een knopje. Vervolgens doorgeleidt naar de website van Microsoft, waarop hij/zij moet inloggen). Ik wil dat hele inlog procedure niet.

Ik hoop dat iemand hier een manier weet die deze stap overslaat.

Ik heb veelal lopen googlen maar kom steeds weer terug op het stukje dat een user hoe dan ook moet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Nou, wat vond je dan? Waar heb je op gezocht? Staat dat niet letterlijk in onze quickstart? Zie punt 6/7.
Jboy1991 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:39:
maar kom steeds weer terug op het stukje dat een user hoe dan ook moet inloggen.
Ik zou eens kijken of je niet gewoon een (RSS) feed van die agenda kunt krijgen.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:36

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Je vertelt dat je vast loopt op een API, maar je laat niet weten waarop je vastloopt?
Houd ons niet in geheimzinnigheid, want onze glazen bollen zijn naar de stomerij ;)
Vertel op wat je gevonden en geprobeerd hebt, en waarop je vast loopt.

Trouwens, dat Github script is wel 5 jaar oud. Het kan zijn dat de API inmiddels al is aangepast, en het script niet meer werkt, waardoor je een hoop -voor ons tot nu toe onbekende- errors krijgt. Maar goed, wees eens wat helderder.

[ Voor 32% gewijzigd door AW_Bos op 20-08-2019 13:47 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

Je zult altijd in moeten loggen, dat is de natuur van OAuth, tenzij de beheerder van de O365 omgeving een proxy user + proxy oid beschikbaar stelt.

Hoewel ik als developer zelf doen natuurlijk leuk vind, dien ik toch ook te stellen: is er binnen O365 niet iets te doen? Functionele box aan een Sharepoint + MS Teams omgeving koppelen kan voor een team vaak al een hele weg gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
RobIII schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:41:
[...]

Nou, wat vond je dan? Waar heb je op gezocht? Staat dat niet letterlijk in onze quickstart? Zie punt 6/7.

[...]

Ik zou eens kijken of je niet gewoon een (RSS) feed van die agenda kunt krijgen.
Om aan te vullen...

Waarom zouden alle gebruikers moeten inloggen, om de kalender te zien is de vraag?
En je antwoord is eigenlijk, is er geen publieke feed van de kalender beschikbaar die je kunt uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Excuus voor late reactie

Ik weet niet precies hoe zoiets genoemd wordt. Zo bekend ben ik niet met office.

Ik heb in Azure ad een applicatie aangemaakt met daarop een secret key. Hiermee had ik gehoopt de calanderdata op te vragen. Alleen wanneer ik dit gebruik, wilt het voorbeeld nog steeds dat een user eerst ingelogd met zijn office account.

Ik wil dat dus niet hebben. Ik had gehoopt dat er een vast token mogelijk was, zodat ik niet aan users hoef te vragen om in te loggen

Het betreft een algemeen agenda waarin alleen de servicedesk medewerkers in kunnen.

• pewpew guy
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 31-01-2022

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jboy1991 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:05:
Het betreft een algemeen agenda waarin alleen de servicedesk medewerkers in kunnen.
Log eenmalig in met n account die erbij kan, sla de tokens op en gebruik die voortaan die zodat je geen "oauth dance" hoeft te doen. Mogelijk moet je wel werken met n refresh token om n geldige access token te krijgen elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 18:48
Jboy1991 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 18:05:
Excuus voor late reactie

Ik weet niet precies hoe zoiets genoemd wordt. Zo bekend ben ik niet met office.

Ik heb in Azure ad een applicatie aangemaakt met daarop een secret key. Hiermee had ik gehoopt de calanderdata op te vragen. Alleen wanneer ik dit gebruik, wilt het voorbeeld nog steeds dat een user eerst ingelogd met zijn office account.

Ik wil dat dus niet hebben. Ik had gehoopt dat er een vast token mogelijk was, zodat ik niet aan users hoef te vragen om in te loggen

Heb je de voorbeeld documentatie van Microsoft gevolgd omtrent het gebruik van de REST API's van MmS Graph en/of Exchange Online?
Hier staan meerdere code voorbeelden tussen in verschillende talen en tegenwoordig is dit ook erg goed gedocumenteerd, ook mbt welke rechten je in AzureAD in dient te stellen voor de verschillende endpoints, de verschillende smaken mbt authenticatie etc staat er keurig tussen.
Pagina: 1