Netwerk klapt er elke keer uit. Met name bekabeld.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:59
Ik heb onderstaande ook op het Ziggo forum gepost maar ik zou ook graag jullie mening willen horen.

Het zit zo. Sinds ruim anderhalve week is mijn internet thuis aan het trippen. Ik zit dan lekker Netflix te kijken en plots stopt het er mee. Geen internet meer. Wifi lijkt het nog wel te doen dus snel op mijn telefoon inloggen op mijn modem. Zie ik dat er geen enkel bekabeld apparaat geen connectie meer heeft volgens het modem. tijdens het checken op mijn telefoon lijkt ook mijn telefoon de verbinding te verliezen. De pagina laadt niet meer. Modem herstart hoppa alles werkt weer. DHCP issue gokte ik.

Volgende dag op mijn werk. Ik krijg een mailtje van mijn NAS. Als sinds xx.xx uur geen connectie meer met internet. Even later moeder de vrouw appt. Verbinding is weg gevallen. Op telefoon en televiesie alles. Vrouw modem laten herstarten. Ja hoor werkt weer. Ik krijg ook weer bericht van mijn NAS dat hij weer verbinding heeft.

Gisteravond. Ik zit lekker No Man's sky te spelen op mijn PC op zolder tegen 23:00 antwoorden mijn medespelers plots niet meer op Discord. Kijk ik naar mijn netwerk verbinding. Verbonden geen internet @#%!@%$#@!*(. IPconfig geeft mij een APIPA adres. Dit vermoed dat mijn DHCP het niet meer lekker doet. Controle op mijn Telefoon geeft wederom aan dat mijn bekabeld netwerk weer niet verbonden is. Totdat ook mijn telefoon hem weer flipt en geen verbinding meer heeft. Morgen weer een dag.

Vanochtend weer mijn Modem herstart vanaf mijn telefoon en alles doet het weer lekker. Eerst het ochtend ritueel zodat ik op mijn werk contact op kan nemen met ziggo. Ziggo wil heel graag een monteur sturen want ik heb alle stappen doorgenomen en in het uitvraagscript staat dat er een monteur moet komen. Ik weet zeker dat als er een monteur komt dat alles lekker werkt of dat dit na een herstart gebeurd.

Mijn NAS staat rechtstreeks aangesloten op het Modem met een kabel uit een fabriek. Op zolder staat een router in AP mode zodat ik boven Wifi en bekabeld internet heb. Mijn TV, Raspberry PI en home theater system zitten via een switch verbonden met een kabel uit mijn muur.

Alle bekabeling werkt al bijna 9 jaar onafgebroken goed.

Checks van Ziggo geven aan dat de verbinding gewoon goed is. Ik heb trouwens geen mediabox troep Ik maak gebruik van de Connectbox.

Ik heb het gevoel dat het aan mijn Modem ligt hoe denken jullie er over?

Yavu Steam Profile Lanithro

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:52
Heb je geprobeerd om een laptop met een nieuwe kabel aan te sluiten rechtstreeks op het modem?
En is het puur internet wat wegvalt, of ook lokaal onderling.
Als je daar ook het probleem ervaart, klinkt het alsof het modem toe is aan vervanging ( ik neem aan dat die ook 9 jaar oud is )

Heb een soortgelijk probleem gehad ( ook toevallig bij ziggo ) en dit lag toen aan het modem. ( is al weer 3/4 jaar geleden ).

[ Voor 18% gewijzigd door corporalnl op 20-08-2019 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik weet niet hoe het met de nieuwere generatie Ziggo modems zit - heb je dat modem ook al negen jaar? Ik ben ook al een tijd Ziggo klant, maar heb de eerste dag mijn modem in bridge modus laten zetten. Als je er dan zelf een fatsoenlijke router achter zet (ik heb een Asus RT-AC68U bijv.) dan geeft dat vaak* heel veel verbetering qua stabiliteit.

(*) Uit eigen ervaring en ook van vrienden dat het Ziggo modem/router echt niet stabiel is en vaak herstart - wat bovenstaande problemen geeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Razr op 20-08-2019 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 18:52

Kraz

Saving the world

Lanithro schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:19:
Ik heb onderstaande ook op het Ziggo forum gepost maar ik zou ook graag jullie mening willen horen.

Het zit zo. Sinds ruim anderhalve week is mijn internet thuis aan het trippen. Ik zit dan lekker Netflix te kijken en plots stopt het er mee. Geen internet meer. Wifi lijkt het nog wel te doen dus snel op mijn telefoon inloggen op mijn modem. Zie ik dat er geen enkel bekabeld apparaat geen connectie meer heeft volgens het modem. tijdens het checken op mijn telefoon lijkt ook mijn telefoon de verbinding te verliezen. De pagina laadt niet meer. Modem herstart hoppa alles werkt weer. DHCP issue gokte ik.

Volgende dag op mijn werk. Ik krijg een mailtje van mijn NAS. Als sinds xx.xx uur geen connectie meer met internet. Even later moeder de vrouw appt. Verbinding is weg gevallen. Op telefoon en televiesie alles. Vrouw modem laten herstarten. Ja hoor werkt weer. Ik krijg ook weer bericht van mijn NAS dat hij weer verbinding heeft.

Gisteravond. Ik zit lekker No Man's sky te spelen op mijn PC op zolder tegen 23:00 antwoorden mijn medespelers plots niet meer op Discord. Kijk ik naar mijn netwerk verbinding. Verbonden geen internet @#%!@%$#@!*(. IPconfig geeft mij een APIPA adres. Dit vermoed dat mijn DHCP het niet meer lekker doet. Controle op mijn Telefoon geeft wederom aan dat mijn bekabeld netwerk weer niet verbonden is. Totdat ook mijn telefoon hem weer flipt en geen verbinding meer heeft. Morgen weer een dag.

Vanochtend weer mijn Modem herstart vanaf mijn telefoon en alles doet het weer lekker. Eerst het ochtend ritueel zodat ik op mijn werk contact op kan nemen met ziggo. Ziggo wil heel graag een monteur sturen want ik heb alle stappen doorgenomen en in het uitvraagscript staat dat er een monteur moet komen. Ik weet zeker dat als er een monteur komt dat alles lekker werkt of dat dit na een herstart gebeurd.

Mijn NAS staat rechtstreeks aangesloten op het Modem met een kabel uit een fabriek. Op zolder staat een router in AP mode zodat ik boven Wifi en bekabeld internet heb. Mijn TV, Raspberry PI en home theater system zitten via een switch verbonden met een kabel uit mijn muur.

Alle bekabeling werkt al bijna 9 jaar onafgebroken goed.

Checks van Ziggo geven aan dat de verbinding gewoon goed is. Ik heb trouwens geen mediabox troep Ik maak gebruik van de Connectbox.

Ik heb het gevoel dat het aan mijn Modem ligt hoe denken jullie er over?
Is er niets van logging op het apparaat aanwezig wat fouten aangeeft.
*Log zal waarschijnlijk wel leeggegooid worden na herstart.

Dit zou Ziggo ook moeten kunnen zien lijkt me. Wellicht dat de 1e lijns niet zo ver kijkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaiGil
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-09-2020
Staat de router boven nog wel in AP modus? Lijkt een beetje op een conflict tussen 2 apparaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
CaiGil schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:26:
Staat de router boven nog wel in AP modus? Lijkt een beetje op een conflict tussen 2 apparaten..
Ga ik nakijken, maar dat zou dan spontaan gebeurd moeten zijn.
corporalnl schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:22:
Heb je geprobeerd om een laptop met een nieuwe kabel aan te sluiten rechtstreeks op het modem?
En is het puur internet wat wegvalt, of ook lokaal onderling.
Als je daar ook het probleem ervaart, klinkt het alsof het modem toe is aan vervanging ( ik neem aan dat die ook 9 jaar oud is )
Het is ook onderling. Het lijkt wel alsof de modem alle bekabelde verbindingen laat vallen. Mijn TV kan mijn NAS niet meer benaderen en mijn PC geeft aan dat er geen internet verbinding is.
Mijn modem is nu ruim 2,5 jaar oud. Is intussen vervangen toen ik korting had losgetrokken bij Ziggo.

[ Voor 16% gewijzigd door Lanithro op 20-08-2019 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

... Modem herstart hoppa alles werkt weer. DHCP issue gokte ik...
Da's natuurlijk makkelijk te controleren door je apparaat een vast IP adres toe te kennen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
CaiGil schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:26:
Hij staat nog netjes in AP mode. Ik ga de volgende keer dat het gebeurd een vast IP instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaiGil
Is jouw laptop/PC bekabeld verbonden? Zoja, volgende keer dat het gebeurd probeer dan intern iets te pingen en een website te tracerouten/pingen. Kijk even hoever je komt of deel de resultaten hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
CaiGil schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 19:23:
Is jouw laptop/PC bekabeld verbonden? Zoja, volgende keer dat het gebeurd probeer dan intern iets te pingen en een website te tracerouten/pingen. Kijk even hoever je komt of deel de resultaten hier ;)
Mijn pc is met de kabel. Vorige keer dat het gebeurde had ik een apipa adres. Vandaar dat ik dacht aan DHCP issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je kan ook de connectbox in bridge zetten en van je AP weer een router maken.
Dan kijken hoelang dat in leven blijft.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Nou vanochtend was het weer raak. Geen enkel bekabeld apparaat zichtbaar op mijn netwerk. Zowel mijn AP niet als mijn NAS niet die beide een vast IP adres hebben.

Edit: zodra mijn Televisie aan gaat, die via kabel is verbonden, zie ik op mijn router alles weer opkomen.

[ Voor 25% gewijzigd door Lanithro op 21-08-2019 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Nu online
...
plots stopt het er mee. Geen internet meer. Wifi lijkt het nog wel te doen
...
IPconfig geeft mij een APIPA adres.
...
Op zolder staat een router in AP mode
...
Mijn TV, Raspberry PI en home theater system zitten via een switch verbonden met een kabel uit mijn muur.
- Het kan dat je modem de docsis verbinding verliest. Of gewoon vastloopt.
- Dat is dan weer gek, want dat krijg je alleen als er een /release gegeven is, of het medium even weg is geweest.
- Wat weer niet kan omdat je een switch hebt.
- Over welke swtich en ap gaat het hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Lanithro schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:08:
Nou vanochtend was het weer raak. Geen enkel bekabeld apparaat zichtbaar op mijn netwerk. Zowel mijn AP niet als mijn NAS niet die beide een vast IP adres hebben.

Edit: zodra mijn Televisie aan gaat, die via kabel is verbonden, zie ik op mijn router alles weer opkomen.
Met ^^
En wat zegt de log file van je modem? Issie gereboot vanmorgen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56
Wat ik mis in dit verhaal, als je in deze situatie zit heb je nog verbinding met je telefoon (wlan), want je kunt inloggen op het modem. Heb je dan met je telefoon ook nog verbinding naar buiten?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 20:50

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik snap het probleem niet. Ziggo wil toch gewoon iemand langs sturen om het te fixen?

"Ziggo wil heel graag een monteur sturen want ik heb alle stappen doorgenomen en in het uitvraagscript staat dat er een monteur moet komen. Ik weet zeker dat als er een monteur komt dat alles lekker werkt of dat dit na een herstart gebeurd."

Laat die monteur dan gewoon langskomen :) Maak desnoods een fillmpje van het gebeuren, of houd in een schriftje een logje bij. Bij twijfel vervangt hij toch alles

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:49

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Ik had dit probleem ook constant met de connectbox. Conectbox in bridge laten zetten. Eigen router achter er achter gehangen. En dns aangepast naar cloudflare. Probleem was weg. Geen idee wat het nu was. Verbinding door laten meten op afstand en die was goed. Na een herstart van de connectbox werkte het gewoon weer goed.

De conect box is gewoon eerste klas troep. Je kan geen eens de DNS aanpassen.

Zie ook https://ziggoforum.nl/top...dates-compal-arris.92745/ best wat klachten.

[ Voor 22% gewijzigd door TheDudez op 21-08-2019 08:22 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
MerijnB schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:10:
Wat ik mis in dit verhaal, als je in deze situatie zit heb je nog verbinding met je telefoon (wlan), want je kunt inloggen op het modem. Heb je dan met je telefoon ook nog verbinding naar buiten?
Ja ik heb dan verbinding met internet. Het kost wel wat moeite verbinding te krijgen, maar dat ligt denk ik meer aan mijn telefoon dan aan mijn router.
Brahiewahiewa schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:00:
[...]

Met ^^
En wat zegt de log file van je modem? Issie gereboot vanmorgen?
Nee hij is niet gereboot. Ik zag wel een Ipflood van mijn telefoon, maar dat komt door mijn connectie met wlan.
jeroen3 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:59:
[...]

- Het kan dat je modem de docsis verbinding verliest. Of gewoon vastloopt.
- Dat is dan weer gek, want dat krijg je alleen als er een /release gegeven is, of het medium even weg is geweest.
- Wat weer niet kan omdat je een switch hebt.
- Over welke swtich en ap gaat het hier?
- Nee hij lijkt verbinding te houden want wifi blijft het wel doen.
- dat weet ik.
- ik heb een TPLink switch en een (don't get mad) Nighthawk router in AP mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-10 13:39

mickjuh

Good news everyone!

Dat je een apipa adres krijgt betekend inderdaad dat je geen IP van de router meer hebt. Ik verwacht wanneer je een vast IP adres toekent op je computer je het probleem niet meer hebt. Wel zorgen dat de gateway dan naar je router verwijst.

Heb je de router van Ziggo al eens een harde reset gegeven? Misschien dat hij na een software update vanuit Ziggo even niet meer lekker werkt? Mocht je poorten open hebben gezet moet je die wel opnieuw open zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
mickjuh schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:53:
Dat je een apipa adres krijgt betekend inderdaad dat je geen IP van de router meer hebt. Ik verwacht wanneer je een vast IP adres toekent op je computer je het probleem niet meer hebt. Wel zorgen dat de gateway dan naar je router verwijst.

Heb je de router van Ziggo al eens een harde reset gegeven? Misschien dat hij na een software update vanuit Ziggo even niet meer lekker werkt? Mocht je poorten open hebben gezet moet je die wel opnieuw open zetten.
Nee ik heb de router nog geen harde reset gegeven. Mijn NAS heeft een vast IP adres en die raakt ook de verbing kwijt dus het is niet alleen de DHCP.

Ik bedacht me onderweg naar mijn werk het volgende. anderhalve week geleden hebben wij onze muur geverfd. Mijn vrouw heeft per ongeluk mijn patchpunt mee genomen. Mijn TV, RPi en cinema set zitten hierachter met een TPLink switch. Nu heb ik de verf er af gehaald met een mesje en thinner. Daarna de poort getest met mijn Laptop en had volledige internetsnelheid (250mb). Is het een mogelijkheid dat het hier aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Lanithro schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:01:
[...]

Nee ik heb de router nog geen harde reset gegeven. Mijn NAS heeft een vast IP adres en die raakt ook de verbing kwijt dus het is niet alleen de DHCP.

Ik bedacht me onderweg naar mijn werk het volgende. anderhalve week geleden hebben wij onze muur geverfd. Mijn vrouw heeft per ongeluk mijn patchpunt mee genomen. Mijn TV, RPi en cinema set zitten hierachter met een TPLink switch. Nu heb ik de verf er af gehaald met een mesje en thinner. Daarna de poort getest met mijn Laptop en had volledige internetsnelheid (250mb). Is het een mogelijkheid dat het hier aan zou kunnen liggen?
Is het een managed of unmanaged switch? Als deze switch ook in hetzelfde subnet DHCP aan heeft staan kan dat problemen geven ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
mickjuh schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:08:
[...]

Is het een managed of unmanaged switch? Als deze switch ook in hetzelfde subnet DHCP aan heeft staan kan dat problemen geven ja.
Unmanaged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-10 06:29
Uhmm AP mode? Die bestaat niet, je bedoelt dat je modem van Ziggo in Bridge modus staat?

Indien je modem in bridge modus staat, dan kan je 100% problemen verwachten zodra je daar 2 systemen tegelijkertijd op wilt laten draaien, deze moet dus in router modus. Of verwar jij nu AP met router modus?

Mij dunkt dat even een resetje (fabrieksinstellingen) of het AANzetten van de router modus de logische oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
LopendeVogel schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:15:
Uhmm AP mode? Die bestaat niet, je bedoelt dat je modem van Ziggo in Bridge modus staat?

Indien je modem in bridge modus staat, dan kan je 100% problemen verwachten zodra je daar 2 systemen tegelijkertijd op wilt laten draaien, deze moet dus in router modus. Of verwar jij nu AP met router modus?

Mij dunkt dat even een resetje (fabrieksinstellingen) of het AANzetten van de router modus de logische oplossing is.
Ik heb op zolder een router ingesteld als AP. Hij ontvangt dus het signaal van de modem beneden en zendt het via Wifi uit. Voordeel is dat er ook poorten op zitten. Deze gebruik ik voor mijn PC. De Connectbox van Ziggo is gewoon in Modem functie. Die router (op zolder) draait al 2 jaar in AP modus en ik ben er 100% zeker van dar deze geen DHCP aan heeft staan of als Router fungeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-10 06:29
Lanithro schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:19:
[...]

Ik heb op zolder een router ingesteld als AP. Hij ontvangt dus het signaal van de modem beneden en zendt het via Wifi uit. Voordeel is dat er ook poorten op zitten. Deze gebruik ik voor mijn PC. De Connectbox van Ziggo is gewoon in Modem functie. Die router (op zolder) draait al 2 jaar in AP modus en ik ben er 100% zeker van dar deze geen DHCP aan heeft staan of als Router fungeert.
Dan begrijp ik niet hoe het in jouw situatie het überhaupt kan werken en de ip's netjes onderling verdeelt worden. Ik twijfel sterk of dit iets met Ziggo te maken heeft (dan wel het modem van ziggo, volgens mij werkt die keurig netjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Dan deelt deze geen IP adressen uit. Je geeft aan dat alleen je TV, RPi en Cinema zaten achter het patchpunt zitten. Je NAS kreeg ook problemen dus dan kan het niet aan het patchpunt liggen.

Op de RPi of NAS draai je ook geen DHCP?

Ik zou voor de harde reset gaan als volgende stap en monitoren of probleem zich weer voordoet.
Als dit niet werkt zou ik AP op zolder er een tussen uit halen en monitoren.
Als dat niet werkt zou ik de TP-Link Switch er eens tussen uit halen en monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
LopendeVogel schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:22:
[...]

Dan begrijp ik niet hoe het in jouw situatie het überhaupt kan werken en de ip's netjes onderling verdeelt worden. Ik twijfel sterk of dit iets met Ziggo te maken heeft (dan wel het modem van ziggo, volgens mij werkt die keurig netjes).
Ik leg het nogmaals uit hoe mijn netwerk er uit zit.
Lijn wordt netjes gesplit in mijn splitter. De internetlijn gaat naar mijn modem. Op mijn modem (ziggo connectbox) zit het volgende aangesloten. TPLink (unmanaged) switch, NAS, Tradfri HUB, Nighthawk Router in AP mode.
Achter mijn TPLink Switch hangt mijn TV, RPi met Kodi en mijn Geluids systeem. Geen van deze apparaten geven een IP adres uit.
Mijn Nighthawk router staat als Access Point ingesteld dus het enige wat die doet is het internet signaal omzetten in een wifi signaal en fungeert dus ook als switch. Ook hier staat de DHCP helemaal uit (dit heb ik gisteren gecontroleerd). En ja je kan een Nighthawk router instellen als AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-10 19:33
@Lanithro Die modem reset kan zeker helpen, na de firmware update die ziggo onlangs deed bokt hij nogal. en een reset vd modem lost heel veel instabiliteit op

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lanithro
mickjuh schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:22:
[...]

Dan deelt deze geen IP adressen uit. Je geeft aan dat alleen je TV, RPi en Cinema zaten achter het patchpunt zitten. Je NAS kreeg ook problemen dus dan kan het niet aan het patchpunt liggen.

Op de RPi of NAS draai je ook geen DHCP?

Ik zou voor de harde reset gaan als volgende stap en monitoren of probleem zich weer voordoet.
Als dit niet werkt zou ik AP op zolder er een tussen uit halen en monitoren.
Als dat niet werkt zou ik de TP-Link Switch er eens tussen uit halen en monitoren.
Mel33 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:32:
@Lanithro Die modem reset kan zeker helpen, na de firmware update die ziggo onlangs deed bokt hij nogal. en een reset vd modem lost heel veel instabiliteit op
Ga ik doen. Ik ga vanavond weer eens terug naar fabrieksinstellingen en alles monitoren.

Iedereen trouwens bedankt voor het mee denken. Ik hou van deze community. O+

[ Voor 3% gewijzigd door Lanithro op 21-08-2019 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-10 12:53
Voedings probleempje van de adapter van het modem? Kan ook zijn dat daar de spanning van indipt waardoor je modem raar gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaiGil
Lanithro schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:33:
[...]

[...]

Ga ik doen. Ik ga vanavond weer eens terug naar fabrieksinstellingen en alles monitoren.

Iedereen trouwens bedankt voor het mee denken. Ik hou van deze community. O+
Wij houden ook van jou, wat een geluk.

Even serieus, inderdaad een fabrieksherstel uitvoeren of naar Ziggo bellen en het modem in bridge laten plaatsen en je router als router dienst laten doen. Verdwijnen de problemen daarna dan weten we zeker dat het in het modem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
CaiGil schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 12:44:
[...]

Wij houden ook van jou, wat een geluk.

Even serieus, inderdaad een fabrieksherstel uitvoeren of naar Ziggo bellen en het modem in bridge laten plaatsen en je router als router dienst laten doen. Verdwijnen de problemen daarna dan weten we zeker dat het in het modem zit.
Oud UPC klanten kunnen het zelf op bridge zetten?
LopendeVogel schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:22:
[...]

AP mode moet geen probleem zijn. Zelf hier ook een 3e router in AP mode zonder problemen.
Bridge ziggo -- router -- router in AP mode. Game pc en ps4 is aangesloten op 3e router.

[ Voor 38% gewijzigd door New Yorker op 21-08-2019 19:16 ]

Weg

• Lanithro
Nou de harde reset heeft niet geholpen. Ik ga vandaag de Switch er tussenuit halen om te kijken of het probleem in de Switch zit.
Het rare is dat de lampjes bij de ethernet poorten wel gewoon knipperen. Er komt wel data binnen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Nee, er komen Ethernet frames binnen, maar dat is vrij normaal.

Wat ik vreemd vind is dat apparaten die op de switch zijn aangesloten niet meer met elkaar kunnen kletsen als het modem iets raars doet. Dat zou eerder naar een rotte switch wijzen.

Vooral als je WLAN het nog wel lijkt te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 22-08-2019 08:41 ]

• ljsquare
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-10 13:51
Vreemde situatie, maar wat ik nog vreemder vind is dit:
Volgende dag op mijn werk. Ik krijg een mailtje van mijn NAS. Als sinds xx.xx uur geen connectie meer met internet.
Hoe kan de NAS zonder internet een email versturen??
Dat betekent dat er wel internet zou zijn. Hoe checkt je nas het internet? Via een ping, DNS check of iets anders?
Misschien kan je hierdoor het probleem achterhalen.

Laurens-Jan Merkx

• jeroen3
  • Nu online
Loopt er toevallig ook multicast over het netwerk? Want er is bekend dat tp link switches niet goed werken met igmp snooping e.d.

• Lanithro
ljsquare schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:50:
Vreemde situatie, maar wat ik nog vreemder vind is dit:
[...]

Hoe kan de NAS zonder internet een email versturen??
Dat betekent dat er wel internet zou zijn. Hoe checkt je nas het internet? Via een ping, DNS check of iets anders?
Misschien kan je hierdoor het probleem achterhalen.
Synology heeft zijn eigen DDNS service waarmee de NAS verbinding maakt. Zodra deze service merkt dat deze verbinding weggevallen is stuurt Synology deze mail. Niet de NAS.

Wat ik ook raar vind is dat als ik mijn televisie weer aan doe de volgende ochtend, alle verbindingen (op de NAS na) weer terug kom.

Ik zit niet echt in het multicast gebeuren dus daar moet ik even in duiken.

• jeroen3
  • Nu online
Multicast in de zin van iptv, airplay, bonjour o.i.d.

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen3 op 22-08-2019 09:17 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit niet zoveel met de provider van doen lijkt te hebben, geef ik het topic een schopje richting NT

• Lanithro
jeroen3 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:17:
Multicast in de zin van iptv, airplay, bonjour o.i.d.
Nope dat zit ook niet op het netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me net ingelezen in je verhaal, en zie regelmatig spraakverwarring over de terminologie ontstaat. Hoewel dat overigens veel erger kan binnen NT :)

De Ziggo apparatuur behoudt altijd z’n modem functie, maar is meestal ook de router. Het modem stukje is irrelevant voor de discussie, dus gebruik bij voorkeur het woord router alleen voor dat ding wat echt routing doet. De Nighthawk is nu een AP. Beiden zijn daarnaast een switch.
Ik leg het nogmaals uit hoe mijn netwerk er uit zit.
Het was even wat tekst bij elkaar schrapen, maar klopt dit?

(0) Ziggo
|
(1) Connectbox router+switch+AP >>> WiFi beneden
|||
|||——- Synology NAS + Trädfri
||
||———- (2) TP-link unmanaged switch —- TV + RPi (tbv Kodi) + Geluid
|
|- - - - - - - - verdieping - - - - - - -
|
(3) Nighthawk AP+switch (zolder) >>> WiFi boven
|
PC
Lanithro schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:58:
Nope dat zit ook niet op het netwerk.
Misschien geen multicast, maar volgens mij heb je wel mülticøst verkeer uit Zweden

Acties tot nu toe
- Connectbox reset
- Check instellingen apparatuur: conform hierboven (dus geen extra DHCP of routers)

Voorgestelde acties tot nu toe
- Connectbox in bridge + Nighthawk als router
- Check IGMP snooping indien multicast bekend

Mijn vragen
a) Is het probleem uit te lokken of treedt het spontaan op?
b) Indien spontaan: hoe vaak ongeveer en is er een patroon?
c) Welke versie/type Connectbox heb je? Compal of Arris?
d) Hoe benader je de NAS: via je publieke (Ziggo) IP-adres of via een eigen adres?

Mijn voorstel
Optie 1: eliminatie apparatuur oorzaken
- Simplificeer je netwerk, bijvoorbeeld alleen je PC zonder Nighthawk op de Connectbox
- Check stabiliteit (geef het de tijd)
- 1 voor 1 meest essentiële apparatuur aansluiten
- Check stabiliteit

Dit kost veel tijd, levert soms de oplossing, maar soms ook niks op

Optie 2: exotische oplossingen
- Sommige Connectbox firmware schijnt een probleem te hebben met hairpin-NAT. Dat is alleen relevant in de situatie van bovenstaande vraag CD) (publiek IP-adres gebruiken voor interne server)
- Check IGMP snooping optie in Connectbox aan of uit. Dit is alleen relevant als je een multicast probleem vermoedt (zou ook bij optie 1 van invloed kunnen zijn)

Dit zijn vaak losse flodders, soms is het de oplossing

Optie 3: Connectbox routing problemen elimineren
- Keuze uit:
I) Nighthawk als NAT-router dubbel-NAT achter Connectbox
II) Connectbox in bridgemode en Nighthawk als NAT-router aan de bridge

Ad I) Alleen de Nighthawk aansluiten op de Connectbox, geen andere apparatuur, dit elimineert de Connectbox ook niet echt, hooguit lokaal verkeer
Ad II) Indien je kiest voor bridge-mode, dubbelcheck dan dat de Nighthawk als NAT-router/firewall staat ingesteld, zonder DMZ etc. want dat is je internet gateway geworden. Anders loop je het risico dat je apparatuur met het internet verbindt.
Equator schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:41:
Wat ik vreemd vind is dat apparaten die op de switch zijn aangesloten niet meer met elkaar kunnen kletsen als het modem iets raars doet. Dat zou eerder naar een rotte switch wijzen.

Vooral als je WLAN het nog wel lijkt te doen.
WLAN doet het naar ik begrijp maar even. Ik vermoed o.b.v. het hele verhaal dat de Connectbox EOL is eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Nou gisterochtend heb ik mijn TP link Switch er tussenuit gehaald. Afgelopen week was het elke ochtend raak, maar vanochtend niet. Er is nog 1 ding wat ik moet elimineren en dat is mijn NAS. Deze ben ik vergeten te rebooten en komt nog steeds niet terug op mijn netwerk. Wat raar is imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Lanithro schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 07:00:
Nou gisterochtend heb ik mijn TP link Switch er tussenuit gehaald. Afgelopen week was het elke ochtend raak, maar vanochtend niet. Er is nog 1 ding wat ik moet elimineren en dat is mijn NAS. Deze ben ik vergeten te rebooten en komt nog steeds niet terug op mijn netwerk. Wat raar is imho.
Fijn dat je waarschijnlijk het probleem hebt gevonden. Even blijven monitoren. Volgens mij kan je een unmanaged switch niet resetten. Correct me if i'm wrong. Wellicht is hij defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Heb vergelijkbare problemen gehad als TS in het verleden, en de oorzaak lag bij mij in de adapter van het modem. Die was kapot/te zwak. Modem en adapter werden altijd ook al behoorlijk heet. Heb een andere adapter met iets meer ampère er op gezet en de problemen waren over. Apparaten werden ineens ook veel minder heet. Te lage stroomsterkte door de adapters is een erg onderschat probleem, heb ik wel eens het idee. Er valt veel te winnen in stabiliteit van apparatuur door betere adapters te gebruiken.

Wellicht is het voor TS het proberen waard om een andere adapter te proberen op modem en switch. Let er op dat het voltage overeenkomt, de geleverde stroomsterkte moet hetzelfde of liever iets hoger liggen.

[ Voor 8% gewijzigd door Glenfiddich op 23-08-2019 09:27 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Glenfiddich schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 09:26:
Heb vergelijkbare problemen gehad als TS in het verleden, en de oorzaak lag bij mij in de adapter van het modem. Die was kapot/te zwak. Modem en adapter werden altijd ook al behoorlijk heet. Heb een andere adapter met iets meer ampère er op gezet en de problemen waren over. Apparaten werden ineens ook veel minder heet. Te lage stroomsterkte door de adapters is een erg onderschat probleem, heb ik wel eens het idee. Er valt veel te winnen in stabiliteit van apparatuur door betere adapters te gebruiken.

Wellicht is het voor TS het proberen waard om een andere adapter te proberen op modem en switch. Let er op dat het voltage overeenkomt, de geleverde stroomsterkte moet hetzelfde of liever iets hoger liggen.
Bedankt voor de tip. Ik hou het in mijn achterhoofd.

Pagina: 1