geen dataverkeer na update Alladin eSafe

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53

Tourniquet

Hiya, fellas!

Topicstarter
Een kennis heeft een probleem met zijn internet verbinding (Wanadoo Cable). Na een update van de virusscanner/firewall eSafe van de firma Alladin heeft hij geen dataverkeer meer. Alleen verbinding maken lukt nog en pingen lukt ook nog. De firewall-optie staat uit in eSafe.

Ik heb zo'n beetje allen wat met de internetverbinding te maken heeft vervangen: netwerkonderdelen, de externe toegang, inbelverbinding opnieuw aangemaakt. eSafe is inmiddels gedeinstalleerd maar het probleem blijft. Met msconfig is alle draaiende software uitgeschakeld. Ook heb ik wsock32.dll en winsock.dll al vervangen, maar er komt geen druppel data binnen. Dus geen www-verkeer, geen e-mail, geen FTP.

Ik heb echt geen idee wat er aan de hand kan zijn, iemand anders ook last van (gehad)???

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Topicstarter
iemand nog een idee? :'(

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[Helpdesk-frustratie mode on]
er af trappen kut firewalls
[/off]

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Topicstarter
Op maandag 30 juli 2001 14:59 schreef PolarBear het volgende:
[Helpdesk-frustratie mode on]
er af trappen kut firewalls
[/off]
[cut][paste]
eSafe is inmiddels gedeinstalleerd maar het probleem blijft.

• PolarBear
  • Niet online
Ok winsock(2) alopnieuw geinstalleerd maar ook alles uit het register gehaald. Alles bij netwerkomgeving weg gehaald en gerebooted.

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Sorry mensen dat ik dit topic weer actief maak, maar ik heb hetzelfde probleem met dit programma. |:(
Ik heb dus geen zin om mijn systeem te formatteren en opnieuw Windows installeren (wat de XS4ALL helpdesk aanraadde en wat ik een beetje erg rigoreuzee oplossing vind). Is er echt geen andere oplossing?

P.S: Ik heb MXStream ADSL en ook totaal geen dataverkeer meer.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• curtazimo
  • Laatst online: 27-01-2023
Vreemd, ik had ook ADSL icm E-Safe en nergens problemen mee. Ook niet na updates. Heb ook nooit wat veranderd in de instellingen ofzo. Misschien is dat het geweest? Heb nu overigens Innoculate en Zone-Alarm, omdat ik dat toch fijner vind werken.

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden. Het bleek veroorzaakt te worden door het programma Webhancer (spyware) dat samen met Kazaa geinstalleerd was. Dit past je sockets aan in Windows en eSafe is daar niet blij mee dus zet de boel dicht. eSafe deinstalleren helpt dus niet maar Webhancer deinstalleren via Configuratiescherm/Software helpt wel!!!! Laat het ff weten als dit ook bij jullie de oorzaak was :)

• PolarBear
  • Niet online
Op woensdag 08 augustus 2001 11:27 schreef Tourniquet het volgende:
Ik heb het probleem gevonden. Het bleek veroorzaakt te worden door het programma Webhancer (spyware) dat samen met Kazaa geinstalleerd was. Dit past je sockets aan in Windows en eSafe is daar niet blij mee dus zet de boel dicht. eSafe deinstalleren helpt dus niet maar Webhancer deinstalleren via Configuratiescherm/Software helpt wel!!!! Laat het ff weten als dit ook bij jullie de oorzaak was :)
http://www.cexx.org/newnet.htm

Netdot.dll (ofzo) geeft ook soortgelijke problemen

• pjonk
  • Laatst online: 29-12-2025
Op woensdag 08 augustus 2001 11:27 schreef Tourniquet het volgende:
Big thanx dat was inderdaad bij mij ook het probleem. Alles werkt nu weer toppie ;)

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• arjen-h
  • Laatst online: 26-08-2025
Er waren 2 weken geleden wel meer problemen nadat eSafe een update kreeg, bij verschillende klanten van ons bleek dat er problemen waren na de internetupdat van eSafe! Maar ik geloof dat ze er bij Alladin inmiddels vanaf weten en ik dacht dat de volgende update wel weer goed is!
Pagina: 1