Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

E-mails ontvangen op office 365 + exchange server 2007

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Momenteel doen wij via een soort vrijwilligerswerk een update van een kleine vzw voor personen met een handicap die jaren lang door verkeerd beleid, geen middelen meer heeft.

Zij hebben momenteel een drie-tal servers staan waar hun files, mailboxen, ... op draaien. Nu hebben wij om die kost van die servers weg te nemen, een office 365 non profit abonnement afgesloten. Binnen de office 365 omgeving hebben wij reeds alles opgezet en de domeinnaam reeds gekoppeld. Maar in de eerste fase zouden de e-mails nog moeten binnen komen via exchange server 2007 en zowel op de office 365 toepassing.
Maar voor die laatste stap zijn we op zoek naar de juiste instellingen.

Reeds enkele zaken gegoogeld maar we vinden geen sluitende oplossing.
Wel dat op de server outlook anywhere moet ingeschakeld zijn? Klopt dit?

Alvast bedankt

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat je nodig bent is een hybrid inrichting van je Exchange omgeving:

Exchange Server hybrid deployments
A hybrid deployment offers organizations the ability to extend the feature-rich experience and administrative control they have with their existing on-premises Microsoft Exchange organization to the cloud. A hybrid deployment provides the seamless look and feel of a single Exchange organization between an on-premises Exchange organization and Exchange Online in Microsoft Office 365. In addition, a hybrid deployment can serve as an intermediate step to moving completely to an Exchange Online organization.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:30
Volgens mij werkt een hybrid omgeving juist niet met Exchange 2007.

Wat je kunt doen is voor de mailboxen welke overgezet zijn de remote routing adresses invullen. Dit zijn meestal adressen user: voorbeeld@tenantnaam.mail.onmicrosoft.com

Dat is tenminste hoe ik het een aantal jaar terug gedaan heb met een Exchange 2007 server en O365.
Zodra alle mailboxen dan over zijn kan je de MX records overzetten en klaar.

Edit:
Outlook anywhere is trouwens inderdaad nodig. Het is alleen helaas wel eventjes geleden dat ik het allemaal gedaan heb, maar ik weet dat ik destijds wel zeer veel ruzie heb gehad om de koppeling voor het migreren van mailboxen tussen Exchange 2007 en O365 werkende te krijgen. Meen dat de RPC Proxy bijvoorbeeld periodiek een herstart nodig was. Tevens wil je dat de Exchange 2007 server een zo nieuw mogelijke SP heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door richardboer op 20-08-2019 14:23 ]

Richard

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

richardboer schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:20:
Volgens mij werkt een hybrid omgeving juist niet met Exchange 2007.
Is volgens de huidige docu geen probleem :)

https://docs.microsoft.co...ange-2013-and-2007-hybrid

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de feedback. Ik zal het eens doorlezen en er mee aan de slag gaan.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:14
Dat is als je 2007 en 2013 naastelkaar wilt draaien, niet als je 2007 wilt migreren naar Office365. Bij Exchange 2007 kan je alleen een cutover, staged of IMAP migratie doen.

Alternatief is eerst migreren naar een trial van 2013 en die hybrid migreren naar Office365.
Pagina: 1