Toon posts:

Lastig probleem netwerkverbinding laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[img][img=501,688]https://tweakers.net/ext/f/tHP33HyhsCNg4rkW61TNBtgp/full.jpg[/img][/img]Hallo Tweakers,

sinds een poosje een vervelend probleem met mijn werk-laptop.
als ik die aanzet, gaat hij verbinding zoeken met mijn thuisnetwerk. Sinds ong. 2 maanden krijg ik dan het verwarrende scherm te zien dat ik 'niet' verbonden ben, maar wel een verbinding met een netwerk heb. Het gevolg is dat b.v. Outlook en de VPN verbinding niet werken, Chrome b.v. wel. Het lastige is, dit is een bedrijfslaptop. Dus aan instellingen e.d. kan ik nauwelijks iets wijzigen, ik kan er nauwelijks bij zelfs. Ook de updates .e.d. gaan via het bedrijf, ik weet dus helaas niet wat ze er allemaal opzetten.

Ik vond op tweakers een scriptje met deze commands:
netsh winsock reset
netsh int ip reset
ipconfig /release
ipconfig /renew
ipconfig /flushdns
en dat werkt af-en-toe, maar dan is het bij de eerstvolgende herstart weer mis. Heeft iemand een idee ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2019 09:35 . Reden: plaatje tgoevoegen ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-08-2019 10:00)

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:32
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:28:
Bij mijzelf niet, maar in IE zie ik:
http://proxyconf.my-it-solutions.net/ bij proxy staan. Het rare is wel, dat (tot nu toe) als ik dat scriptje draai dat in de topic start staat, en daarna opstart, het in 1 x goed gaat. Maar de volgende dag is het dan weer mis.
Je reset met die settings het één en ander. De volgende dag op starten zet de proxy weer terug door (vermoedelijk) een Group Policy. Kun je die proxy uitvinken ?

Maar vermoedelijk had een herinstallatie nu al sneller geweest om je issue op te lossen 😋

Maar heb je eventueel al je eigen modem/router een herstart gegeven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:21

lier

MikroTik nerd

Driver update? Welke WiFi nic heb je in je laptop zitten?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja ... daat is het probleem .... geen idee :-) bedrijfs ding ... als je me zou kunnen vertellen waar ik dat kan vinden ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:54
Als het een bedrijfslaptop is, waarom schakel je de betreffende systeembeheerder niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goede vraag, maar ik heb een prima reden: Het 'systeembeheer' hier bestaat uit domweg opnieuw inspoolen v.d. laptop. Dan krijg ik ook win 10 (sorry .. dat ding draait nu op win 7) en dan ben ik alles kwijt, en moet dus alles opnieuw installeren. Binnenkort ga ik met pensioen, en dan moet ik 'm toch inleveren. Om nu voor die korte tijd alles opnieuw te installeren, daar heb ik geen zin in. Als er geen oplossing is .. dan start ik 'm gewoon per dag 10 x op: tijd v.d. baas = tijd v.d. baas tenslotte.

ik heb de netwerkverbinding in Control panel allemaal gervraagd de driver te updaten: allen beweerden up-to-date te zijn.
Wat me wel opvalt is dat er eentje dubbel is. Als ik die verwijder, en ik start opnieuw, dan is die er weer .. vreemd ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EwiV8m0PMYhE6boJlj6KnWT6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2EHMyIE9waalbnUPWZ1frsmd/full.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2019 12:59 . Reden: plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Staat er een proxy ingesteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd dit lijkt niet zoveel van doen te hebben met het netwerk zelf, maar meer aan de Windows/Driver kant. Ik geef het topic dus een schopje van NT naar WOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://proxyconf.my-it-solutions.net/ bij proxy staan. Het rare is wel, dat (tot nu toe) als ik dat scriptje draai dat in de topic start staat, en daarna opstart, het in 1 x goed gaat. Maar de volgende dag is het dan weer mis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09 16:45
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:27:
Goede vraag, maar ik heb een prima reden: Het 'systeembeheer' hier bestaat uit domweg opnieuw inspoolen v.d. laptop. Dan krijg ik ook win 10 (sorry .. dat ding draait nu op win 7) en dan ben ik alles kwijt, en moet dus alles opnieuw installeren. Binnenkort ga ik met pensioen, en dan moet ik 'm toch inleveren. Om nu voor die korte tijd alles opnieuw te installeren, daar heb ik geen zin in. Als er geen oplossing is .. dan start ik 'm gewoon per dag 10 x op: tijd v.d. baas = tijd v.d. baas tenslotte.

ik heb de netwerkverbinding in Control panel allemaal gervraagd de driver te updaten: allen beweerden up-to-date te zijn.
Wat me wel opvalt is dat er eentje dubbel is. Als ik die verwijder, en ik start opnieuw, dan is die er weer .. vreemd ?
Dat "domweg opnieuw inspoelen" is overigens wel de meeste snelle oplossing (zolang er hardwarematig niets kapot is).
Omdat je het alleen over een thuisnetwerk hebt hoeft een systeembeheerder hier in principe geen ondersteuning op te geven. Als we daar aan gaan beginnen moeten we ook gelijk huisbezoeken gaan doen omdat de kans bestaat dat de gebruiker zijn netwerk gewoon niet heeft ingericht 8)7

Overigens had je meer kunnen doen om het een en ander uit te sluiten:
- Werkt een andere wifi wel naar behoren? (Eventueel zelfs een hotspot op de telefoon)
- Werkt het op de kabel wel naar behoren?
- Als je een wifiadapter hebt, werkt deze wel op de laptop?

Kort door de bocht:
- Als je alles lokaal op je laptop hebt staan, en je laptop gaat kapot ben je zoiezo alles kwijt, hoe dacht je daar mee om te gaan? Bied je bedrijf niet bijv Onedrive? het opnieuw installeren van Applicaties moet je dan voor lief nemen.
- Omdat je opeens problemen hebt met je laptop (En windows 7 heeft er volgens mij geen handje van om met drivers te gaan spelen) klinkt een hardware defect wel waarschijnlijk. Niets zo vervelend als een gebruiker langs krijgen met een kapotte laptop. (Kan je mijn data terug halen? Ja hij deed al een paar weken vervelend maar "Ik had geen zin om langs te komen")
- Opnieuw installeren met windows 10 kost geen uren de tijd. Afhankelijk van of je een HDD of SSD hebt ben je in 1 a 3 uurtjes meestal wel klaar (En afhankelijk van of je ICT afdeling netjes een Image met alles er op en er aan heeft)

- Niet aan windows 10 willen beginnen is onzin. Het is een verbetering op windows 7 qua gebruikersgemak.

Als ik een euro kreeg voor elke medewerker hier die niet wil veranderen dan hoefde ik niet meer te werken |:(

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:28:
Je reset met die settings het één en ander. De volgende dag op starten zet de proxy weer terug door (vermoedelijk) een Group Policy. Kun je die proxy uitvinken ?

Maar vermoedelijk had een herinstallatie nu al sneller geweest om je issue op te lossen 😋

Maar heb je eventueel al je eigen modem/router een herstart gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Itrme .. wat een onterechte verwijten. Reageer je boosheid op domme gebruikers niet op mij af. Bovendien zat ik sowieso niet op een preek te wachten

Om te beginnen ben ik uiteraard GEEN data kwijt, wat er ook gebeurt. Het probleem is alleen het opnieuw installeren van enkele oude, maar veelgebruikte applicaties. Met 'domweg opnieuw inspoolen' ben ik dus verder van huis. Blijkbaar ben je systeembeheerder of helpdesk .. ik ben geen domme gebruiker: ik ben al ong 48 jaar werkzaam in de ICT, in functies van programmeur tot ontwerper tot beheer mainframe. Ik weet dus heus wel hoe het werkt. Daarnaast heb ik UITERAARD via een andere Wifi en via Kabel geprobeerd .. werkt niet.
De problemen ontstonden bij mij en enkele collega's na een update, dus hardware lijkt me niet waarschijnlijk, uiteraard wel mogelijk.
.
Dat ik niet naar win10 wil is erg logisch ... dit is een werk pc, mijn eigen PC's, 3 stks, zijn uiteraard allen Win 10. Maar aan een werk PC wil ik geen enkele tijd of aandacht verspillen.
Gelukkig ga ik snel met pensioen en lever ik dit r*tding in, ik was alleen benieuwd of iemand kan verklaren dat bovenaan de connections staat 'not connected' en bij de Wifi connectie zelf connected.

En uiteraard heb ik mijn eigen modems en routers al (meerdere malen) herstart.

Ik heb de script nu in de shutdown group policies gezet, zodat hij autoMagisch wordt uitgevoerd. Vandaag werkte dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 16:23
Weet niet hoelang je nog moet tot aan je pensioen, maar Windows 7 krijgt na dit jaar geen updates meer, dus groot beveiligings lek. De kans is dus groot dat als je er dit jaar nog niet uit gaat, je hoe dan ook nog van je windows 7 af moet, en door naar 10 ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 15:31
Kijk hier eens: https://helpdeskgeek.com/...al-wifi-miniport-adapter/
Het lijkt er op dat je computer is ingesteld om netwerk te delen, dat je "connected" ziet kan zijn dat windows op die adapter een Access Point aanmaakt en je dus niet werkelijk verbonden bent met je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@GoldenBatt : Dat Win7 geen updates krijgs weet ik: het is een bedrijfs laptop. Je kunt overgaan naar W10, maar, dan moet ik alle software opnieuw installeren, en b.v. bluezone en steppping stone zijn geen 'apps' die je met next next finish aan de praat krijgt. En idd. sowieso ben ik al HEEEL snel met pensioen, dus nog voor win7 'exit'. Dat zit ik wel uit :-)

dat "Kijk hier eens: https://helpdeskgeek.com/...al-wifi-miniport-adapter/" zal ik eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van de opmerking over group policies het script in de policies bij shutdown gezet, ik vond overigens geen startup script, maar ja .. wat ze allemaal aan- en uitzetten .. geen idee bij zo'n bedrijfslaptop. Je hebt er geen enkele controle over. Maar het lijkt nu wel opgelost. Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1