update:
na de procedure van keypunchie gevolgd te hebben eerst de eerste repeater/ac gelukt. (was even wat sukkelen omdat wps klop gedeactiveerd was maar de lampjes op de fritzbox gingen wel knipperen ..
Nu ben ik met de 2e begonnen maar nu lukt dat niet, zelfde procedure gevolgd maar op e.o.a. manier lukt het niet.
Daarnaast gaat de fritzbox 5490 echt heel langzaam draaien in de menu's .. veel wachten voordat er wat gebeurt. Had zelfs de indruk dat als ik de mesh repeater die gekoppeld was er uit trok het menu weer iets sneller maakte.
conclusie tot nu toe:
1 repeater werkt (vooralsnog) goed, sluit ik de 2e aan dan krijg ik hem nog niet in meshmode en krijg de indruk dat er een conflict is.
update 2:
ik kon zelfs niet meer inloggen op de fritzbox 5490, internet was ook een drama pagina's wilden pas met veel vertraging openen.
Even een reboot van de 5490 gedaan, alle repeater afgekoppeld, nr 2 als ac opnieuw geplaatst (niet als mesh, nu de mesh versie (2) aangesloten en even afwachten wat hij nu gaat doen.
Ga nu de 2e repeater voor de 4e keer resetten en nog een poging doen.
update 3:
de mesh repeater geeft een conflict zodra ik deze koppel gaat ook mijn internet heel er traag worden (heb een 1.000 mb verbinding / glasvezel).
Ik ga de mesrepeater resetten en deze even 'normaal" instellen en dan een andere keer alles stap voor stop doen en dan bekijken wanneer het conflict precies op gaat treden.
dacht even het is zo gepiept maar helaas moet er nog nog even meer tijd in steken.
laatste update voor vandaag:
alles repeaters gereset , standaard in gesteld en alles draait en lijkt vooralsnog stabiel.
morgen kijken of het dan nog stabiel is en dan ga ik er weer 1 is de mesh mode zetten.
prettige avond.
Browny
[
Voor 40% gewijzigd door
brownyster op 21-08-2019 21:57
]