Toon posts:

CPU + mobo + RAM passend bij RX 5700 XT

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeBers
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 02-12 14:08
Ik heb recentelijk een 5700 XT gekocht met een RM550x voeding erbij om in te pluggen in mijn huidige pc.
Dit slaat nergens op. Want het is een Haswell i5. Nu wil ik ook graag mijn processor een upgrade geven, maar ik weet niet welke processor goed past bij deze videokaart zonder dat een van de twee een enorme bottleneck is in bijvoorbeeld PUBG.

Daarnaast vraag ik mij af of dit wel het moment is om te upgraden. Zijn de moederborden voor de nieuwe AMD processors al compatible?

Ik zoek een?
CPU
Moederbord
DDR4 RAM
Fan?

Wat is je budget?
Ik denk dat 500 euro toch wel genoeg moet zijn?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar de nieuwe AMD's. Maar ik heb geen zin om moederborden te moeten flashen en firmware te vervangen etc. Kan dit al zonder deze handelingen?
Ik dacht bijvoorbeeld aan de AMD Ryzen 5 3600 Boxed.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga de pc gebruiken voor gaming.
Specifiek:
PUBG
cs:go
Total war:Three kingdoms
Nieuwe call of duty?
Met name shooters en strategy dus.

Ik heb:
pricewatch: Corsair Carbide 200R Closed
pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB
pricewatch: Corsair RM550x Zwart
pricewatch: Sapphire Radeon RX 5700 XT 8G GDDR6

Ik hoor graag wat jullie denken.

Alle reacties

• Fordius
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01:44
Gewoon een b450 of X470 mobo aanschaffen.
Je kan voor een 10tje extra aangeven dat je een bios update erbij wilt hebben.

Je hebt ook de MSI MAX versies die zullen de nieuwe bios al hebben dus kost je ook niks extra.
Je kan ook een budget X570 nemen die oud of the box gewoon werkt, maar waarschijnlijk zul je toch wel updates moeten uitvoeren om wat bugs uit de systeem te halen :P

Iig AMD zou je wel meer geven voor de prijs.

• DeBers
Fordius schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 08:30:
Gewoon een b450 of X470 mobo aanschaffen.
Je kan voor een 10tje extra aangeven dat je een bios update erbij wilt hebben.

Je hebt ook de MSI MAX versies die zullen de nieuwe bios al hebben dus kost je ook niks extra.
Je kan ook een budget X570 nemen die oud of the box gewoon werkt, maar waarschijnlijk zul je toch wel updates moeten uitvoeren om wat bugs uit de systeem te halen :P

Iig AMD zou je wel meer geven voor de prijs.
pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX
Is deze gewoon plug and play?

• Soepergrover
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20-11 11:33

Soepergrover

Je staat op m'n cape

Als je bedoelt dat hiervoor geen BIOS update meer nodig is om met een Zen2 processor te kunnen werken: ja.

• DeBers
En welke CPU zou goed matchen bij mijn 5700XT?
Ik kan hier niet echt iets over vinden op google.

• Fordius
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01:44
Neem gewoon de 3600.
Geweldige cpu. En kom je wel een tijd mee vooruit.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

de Meeste MSI hebben een flashback waardoor je zonder cpu ook een biosupdate kan doen voor de nieuwe ryzen2+.

Als je ergens 2ehands b450 van msi kan oppikken, kan handig zijn (Max versies hebben al nodige bios)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee