Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Rajiyn
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 29-10 19:04
Beste leden van Tweakers,

Al enige tijd (sinds dat onze modem de connectbox van Ziggo is) behaal ik maar 90 mbit/s met mijn desktop (bedraad). Desondanks betalen we voor 250 mbit/s. Zoals te zien is op de afbeelding haalt de router (TP-Link C3150) na één of meerdere reboots, vlak na het opnieuw opstarten, wel de 250 mbit/s. Echter daalt dit al snel binnen een aantal minuten waarbij de snelheid onveranderd 90 mbit/s blijft totdat het eerder genoemde proces weer wordt uitgevoerd.

Ziggo wil (of kan [naar eigen zeggen]) niks doen doordat ik een externe router gebruik. Voor deze externe router is echter gekozen vanwege de slechte coverage van de wifi van het Ziggo modem. Echter ligt het voor mijn gevoel niet aan de router doordat dit 1. een moderne router is en 2. de router al vervangen is in het proces waarbij het resultaat onveranderd blijft.

De modem functioneert in Bridge-modus!

Rajiyn wijzigde deze reactie 20-08-2019 00:47 (11%)

Beste antwoord (via rens-br op 20-08-2019 15:39)

• Rajiyn
Bedankt voor alle reacties. Ik zie dat wifi veel aangehaald wordt, maar het gaat hier voornamelijk om de bedraade verbinding die niet de juiste snelheid haalt. Na een nacht is de snelheid nog steeds 250 mbit/s. Er zat een Cat 5 kabel aangesloten die wellicht alle poorten remden. Nu aantal Cat 6a kabels gekocht om de snelheid te garanderen.

Alle reacties

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Wat haal je op speedtest.net direct op de Ziggo connectbox aangesloten?

• Rajiyn
Dat heb ik zojuist geprobeerd en het gekke is dat de connectbox maar één aansluiting tegelijk doorlaat. Hierdoor ben ik genoodzaakt om de connectbox te resetten, wat resulteert in een snelheid van 250 mbit/s. Echter is mijn desktop dan niet meer voorzien van internet.

Hierdoor kan ik ze niet naast elkaar leggen en vergelijken of de ziggo connectbox evengoed 250 mbit/s laat zien terwijl de router 90 mbit laat zien.

Rajiyn wijzigde deze reactie 20-08-2019 00:51 (21%)

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Helemaal klaar voor de zomer!

Rajiyn schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:49:
Dat heb ik zojuist geprobeerd en het gekke is dat de connectbox maar één aansluiting tegelijk doorlaat. Hierdoor ben ik genoodzaakt om de connectbox te resetten, wat resulteert in een snelheid van 250 mbit/s. Echter is mijn desktop dan niet meer voorzien van internet.
Nee, dat is niet gek. Omdat je Ziggo ConnectBox in bridge mode staat, krijgt één apparaat een publiek IP-adres. Dat is dus het apparaat dat internet heeft op dat moment. Vandaar dat je een router nodig hebt.

A magician asked me a trick question. And I still have no idea how he did it.

• Rajiyn
Evanescent schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:51:
[...]

Nee, dat is niet gek. Omdat je Ziggo ConnectBox in bridge mode staat, krijgt één apparaat een publiek IP-adres. Dat is dus het apparaat dat internet heeft op dat moment. Vandaar je router.
Juistem. Dat is dus wat ik dacht. Maar hierdoor kan ik dus niet de directe en de router aansluiting zij aan zij testen.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Nee, dat klopt.

Maar reset anders gewoon je Ziggo box eens naar factory default en begin opnieuw.

@Emielvanputten Je kunt in bridge-mode geen 2 apparaten aan de Ziggo box hangen. Slechts een zal er dan internet hebben.

Evanescent wijzigde deze reactie 20-08-2019 00:54 (40%)

• Emielvanputten
  • Nu online
Waarom niet. Alles los, en alleen je pc op de box via een utp.
Als maar 1 apparaat een verbinding krijgt laat het dan je pc zijn

En dan graag de snelheid. Mijn vermoeden is dat iets je snelheid verneukt.

En door 1 pc direct op de box te zetten kan je bij Ziggo aantonen dat het aan hun zou kunnen liggen. Al vermoed ik dat het niet het geval is.

@Evanescent inkow. Alles los. Pc direct. 1 apparaat. En dan snelheid testen. Dus lijn. Box. Pc. Niks er tussen.

Emielvanputten wijzigde deze reactie 20-08-2019 00:56 (60%)

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 07:53
Heb je al eens naar de instellingen van je adapter gekeken, of maar de LEDjes van de ethernetpoorten, of de fysieke verbinding ergens terugvalt naar 100Mbit?

• Rajiyn
Evanescent schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:52:
Nee, dat klopt.

Maar reset anders gewoon je Ziggo box eens naar factory default en begin opnieuw.

@Emielvanputten Je kunt in bridge-mode geen 2 apparaten aan de Ziggo box hangen. Slechts een zal er dan internet hebben.
Dit al geprobeerd en resulteert in het bovenstaande van mijn topic. Kort 250 mbit/s daarna 90 mbit/s.
Emielvanputten schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:53:
Als maar 1 apparaat een verbinding krijgt laat het dan je pc zijn

En dan graag de snelheid. Mijn vermoeden is dat iets je snelheid verneukt.

En door 1 pc direct op de box te zetten kan je bij Ziggo aantonen dat het aan hun zou kunnen liggen. Al vermoed ik dat het niet het geval is.

@Evanescent inkow. Alles los. Pc direct. 1 apparaat. En dan snelheid testen. Dus lijn. Box. Pc. Niks er tussen.
Dit heb ik getest en snelheid bleef op 250 mbit/s. Zolang ik getest heb. Wellicht langer doen.
hcQd schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:56:
Heb je al eens naar de instellingen van je adapter gekeken, of maar de LEDjes van de ethernetpoorten, of de fysieke verbinding ergens terugvalt naar 100Mbit?
Yes ik heb hier een daar wat gelezen en ik krijg het vermoeden dat de verbinding automatisch teruggeschakeld wordt, maar door wat..

Rajiyn wijzigde deze reactie 20-08-2019 01:00 (57%)

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:02
Kan ook worden veroorzaakt door een slechte kabel naar het aansluitpunt. Heb je het al eens draadloos geprobeerd? Wat zijn de waarden van je modem?

NotSoSteady wijzigde deze reactie 20-08-2019 01:01 (53%)

• Rajiyn
NotSoSteady schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 01:00:
Kan ook worden veroorzaakt door een slechte kabel naar het aansluitpunt.
Je bedoelt vanuit de straat bij ons binnen? Deze is namelijk aantal weken geleden vervangen.

• Emielvanputten
  • Nu online
Rajiyn schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:57:

[...]

Dit heb ik getest en snelheid bleef op 250 mbit/s. Zolang ik getest heb. Wellicht langer doen.
Conclusie, Ziggo geeft jou exact wat ze op contract hebben staan.
Het probleem zit dus na je ziggobox. En voor je pc.
Dus iets met of in de router is niet ingesteld op 250mbit,

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12:02
Rajiyn schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 01:01:
[...]

Je bedoelt vanuit de straat bij ons binnen? Deze is namelijk aantal weken geleden vervangen.
Ik bedoel die groene kabel die bij je aansluitpunt zit. Soms is die niet meer helemaal lekker en moet die een keer opnieuw gestript worden.
[...]

Dit al geprobeerd en resulteert in het bovenstaande van mijn topic. Kort 250 mbit/s daarna 90 mbit/s.

[...]

[...]

Yes ik heb hier een daar wat gelezen en ik krijg het vermoeden dat de verbinding automatisch teruggeschakeld wordt, maar door wat..
Zou eerst overigens de test wat langer uitvoeren, als je 250 Mbit kan vasthouden ligt het in ieder geval niet aan de aansluiting van Ziggo.

NotSoSteady wijzigde deze reactie 20-08-2019 01:04 (46%)

• Rajiyn
Emielvanputten schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 01:02:
[...]

Conclusie, Ziggo geeft jou exact wat ze op contract hebben staan.
Het probleem zit dus na je ziggobox. En voor je pc.
Dus iets met of in de router is niet ingesteld op 250mbit,
Yes hier ga ik ook vanuit. Echter is de vraag; En nu? De router behaalt wel 250 mbit/s voor een korte periode. Hierdoor lijkt het dus dat dit wel mogelijk is door de router.

• Emielvanputten
  • Nu online
Je router zou 1000mbit moeten kunnen doen.

We weten al dat je ziggobox 250mbit an.
En je hebt hem direct getest dus je pc kan het ook.

Met de kabel is dus niks mis. Zowel de Ziggo als de utp (, je hebt immers direct 250mbit). Misschien een factory reset van de router?

• Rajiyn
Emielvanputten schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 01:07:
Je router zou 1000mbit moeten kunnen doen.

We weten al dat je ziggobox 250mbit an.
En je hebt hem direct getest dus je pc kan het ook.

Met de kabel is dus niks mis. Zowel de Ziggo als de utp (, je hebt immers direct 250mbit). Misschien een factory reset van de router?
Factory resets op de modem (connectbox) en router (tp-link) al meerdere malen uitgevoerd. Zelfde resultaat.

• Emielvanputten
  • Nu online
Oke.

Dus modem is niet goed.

Je bent het met me eens toch?

Ziggo geeft 250mbit
Pc direct op Ziggo box geeft 250mbit
Pc met router geeft 90mbit.

Tuurlijk zou ik even langer testen of je pc consequent 250mbit krijgt
Maar wanneer dit het geval is moet je het in de router zoeken.
Aanname van mijn kant, je gebruikt de zelfde kabels en alleen de router is er tussen uit...

Je router haalt het niet, maar zou het volgens specs wel moeten kunnen. En zeker op de fabrieksinstellingen. ( Ik heb zelf nog nooit een router gehad dit snelheden niet op fabrieks instellingen haalde)

Heb je de mogelijkheid een andere router als test van iemand te lenen?

• Rajiyn
Emielvanputten schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 01:23:
Oke.

Dus modem is niet goed.

Je bent het met me eens toch?

Ziggo geeft 250mbit
Pc direct op Ziggo box geeft 250mbit
Pc met router geeft 90mbit.

Tuurlijk zou ik even langer testen of je pc consequent 250mbit krijgt
Maar wanneer dit het geval is moet je het in de router zoeken.
Aanname van mijn kant, je gebruikt de zelfde kabels en alleen de router is er tussen uit...

Je router haalt het niet, maar zou het volgens specs wel moeten kunnen. En zeker op de fabrieksinstellingen. ( Ik heb zelf nog nooit een router gehad dit snelheden niet op fabrieks instellingen haalde)

Heb je de mogelijkheid een andere router als test van iemand te lenen?
De router heeft eerder ook geen problemen gehad met alles en deze is onlangs gekocht. Nu toch een vreemde update. Mijn router heeft een build-in mbit meter en die meet nu 250 mbit/s terwijl een ziggo speedtest van mijn pc 90 mbit/s meet?

• Emielvanputten
  • Nu online
*knip*. Het is hier niet de HK.

rens-br wijzigde deze reactie 20-08-2019 10:44 (80%)

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:10

PcDealer

HP ftw \o/

Als je met de pc direct op het modem de juiste snelheid haalt en met de router er tussen niet, dan ligt het aan de router.

De router pricewatch: TP-Link Archer C3150-Draadloze MU-MIMO Gigabit Router haalt wan>lan wel bijna 1000 Mbps: https://www.smallnetbuild...reviewed?showall=&start=1

Laatste firmware er op zitten?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Rajiyn
PcDealer schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 01:46:
Als je met de pc direct op het modem de juiste snelheid haalt en met de router er tussen niet, dan ligt het aan de router.

De router pricewatch: TP-Link Archer C3150-Draadloze MU-MIMO Gigabit Router haalt wan>lan wel bijna 1000 Mbps: https://www.smallnetbuild...reviewed?showall=&start=1

Laatste firmware er op zitten?
Yes, ook al aantal keren gecheckt of dit wel echt zo was. Heb nu de Ipv6 op router aangezet en haal nu zowel op router als op desktop 250 mbit/s. Ik zal morgen nog eens checken of hier verandering in komt.

• brandon
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 22:28
Veel tplink routers hebben 100mb poorten en geen gigabit, wifi is wel sneller
Aangezien je aangeeft dat je maar 90mb haalt lijkt me het probleem dat je een 100mb switch hebt in je router

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 12:10

PcDealer

HP ftw \o/

brandon schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 01:51:
Veel tplink routers hebben 100mb poorten en geen gigabit, wifi is wel sneller
Aangezien je aangeeft dat je maar 90mb haalt lijkt me het probleem dat je een 100mb switch hebt in je router
Je ziet in mijn links dat je tegengesproken wordt. De router heeft 4x Gb links en de throughpunt is op zijn laagst meer dan de verbinding van het abonnement.

LinkedIn WoT Cash Converter

• brandon
PcDealer schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 01:54:
[...]

Je ziet in mijn links dat je tegengesproken wordt. De router heeft 4x Gb links en de throughpunt is op zijn laagst meer dan de verbinding van het abonnement.
Router dan omruilen voor een andere.

• Rajiyn
brandon schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 01:56:
[...]

Router dan omruilen voor een andere.
Hoezo dan? Gb poorten voldoen dan toch juist?

• brandon
Rajiyn schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 01:58:
[...]

Hoezo dan? Gb poorten voldoen dan toch juist?
Blijkbaar niet
Dus omruilen
Suc6

• Rajiyn
brandon schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 01:58:
[...]

Blijkbaar niet
Dus omruilen
Suc6
Bedankt voor je tijd, maar voor mijn gevoel (te) kort door de bocht.

• brandon
Tja baat het niet schaadt het niet.
Soms kan een apparaat ook gewoon kapot zijn he, maakt niet uit hoe oud

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

@Rajiyn Heb je je computer(s) direct op de TP-Link aangesloten of zit er nog een switch tussen?

En hoe performt je WiFi, eigenlijk? Of heb ik daar nu overheen gelezen?

offtopic:
@brandon Zomaar even vervangen schaadt natuurlijk behoorlijk in de portemonnee en het milieu als het voor niks is.

Evanescent wijzigde deze reactie 20-08-2019 02:26 (27%)

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:21

Jimster

A State of Trance

Wat voor kabel heb je tussen je modem en router? Heb je die zelf gemaakt?
Ik vermoed een brakke kabel. In het begin is de link wel 1Gbit, maar waarschijnlijk met teveel errors, waardoor er terug wordt geschakeld naar 100Mbit.

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 09:32

Damic

Afwezig soms

Dat zijn 100Mbps snelheden, iets schakelt terug. Wat zegt de active windows netwserk verbinding?
>> windows toest en dan ncpa.cpl ingeven, dan Status van actieve netwerk verbinding? Daar moet bij Speed 1Gbps staan anders is het een "rotte" kabel

Damic wijzigde deze reactie 20-08-2019 07:12 (24%)

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Waarom denkt men altijd dat zodra je je WiFi wil uitbreiden het hele systeem in bridgemodus moet? Die Connectbox is prima. Als je helemaal niks aan de WiFi hebt kan je dat gewoon uitzetten en het tweede systeem als Access Point (dus zonder draaiende DHCP-server!!) aansluiten. Daarmee gooi je ook niet alle LAN-poorten op de Connectbox weg. Zoals je nu merkt verlies je elke ondersteuning, omdat je de boel in eigen beheer hebt.

Je kan daarnaast ook nog kijken voor betere firmware voor je eigen router/Access Point, die stabieler is dan het spul van TP-Link.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Yariva
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11:58

Yariva

Power to the people!

idd mooi gezegd @MsG. Laat die meuk van Ziggo staan als je er toch geen gekke dingen met je internet gaat doen. Voor Ziggo is het natuurlijk ook ondenkbaar: support leveren op een onbekende situatie waar Ziggo ook niet voor heeft gekozen.

Mbt beter Wifi, naar mijn weten kan je dit uitschakelen op die Ziggo modem en kan je ergens verder op het netwerk die TP-Link omzetten naar switch en AP. Staat bovenaan dit sub-forum: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point. Met die constructie behoud je je support en krijg je beter wifi en extra switch poortjes. Kan niet veel mooier worden toch.

Mbt TP-Link en 1gb/s poortjes (nic's): dat de poorten 1gb/s zijn betekend niet dat de processor en het geheugen hier ook geschikt voor zijn. Ik verwacht het van wel, maar enkel omdat er 1gb/s op de doos staat betekend het niet dat hij ook 1gb/s (4x want 4 poorten) aan throughput kan leveren.

Zoals velen al hebben gezegd: 90mb/s klinkt als iets onder de 100mb/s. Poorten met auto negotiation willen bij het falen van een aantal koper draadjes in de kabel wel is terugschakelen naar 100mb/s. Dit kan ook "gewoon" een simpel slijtage probleem zijn. Hopelijk kom je er snel uit, 1 onderdeel na het andere uitsluiten :)

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 11:57
Ook niet onbelangrijk, heb je de firmware van de TP-Link router gecontroleert?

Er zijn een aantal updates voor uitgekomen, ook met performance enhancement erin.

https://www.tp-link.com/f...ad/archer-c3150/#Firmware

Woont in Helsinki

• crzyhiphopazn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14-11 23:51

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Oplossing:

Vraag een wifi booster aan bij Ziggo omdat je wifi problemen hebt -> Sluit deze aan op je modem en plaats deze waar je geen Wifi bereik hebt vanaf je Modem.

Zet je Modem op Router functie -> SLuit je router aan op je modem en achterhaal het IP-adres wat je router krijgt -> zet je Router in de DMZ van de modem -> Zet je modem in de DMZ van je router.

Hiermee haal je de volledige snelheid van je internet aansluiting en heb je geen gezeik met Ziggo.

Ik heb precies deze opstelling nadat ik problemen had met een niet werkende Bridge modus op de Connectbox (Brakke software)

crzyhiphopazn wijzigde deze reactie 20-08-2019 09:54 (8%)

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Rieverst
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
MsG schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 07:13:
Waarom denkt men altijd dat zodra je je WiFi wil uitbreiden het hele systeem in bridgemodus moet? Die Connectbox is prima.
Ik maak bijvoorbeeld gebruik van Ubiquiti apparatuur met diverse port-forwarders. Die werken bij alleen als het ziggo-modem in bridgemode staat.

Maar in principe moet het bij TS gewoon werken, in bridgemode of niet.

• Palo Alto
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
MsG schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 07:13:
Waarom denkt men altijd dat zodra je je WiFi wil uitbreiden het hele systeem in bridgemodus moet?
Goed punt, bedankt dat je dit noemt.

Er zijn allerlei redenen waarom CPE zoals de Connectbox als NAT router en niet als bridge-modem worden afgeleverd. Een ervan is veiligheid (zie hieronder).

Veel mensen stellen WiFi gelijk aan WLAN routers. Dat heeft in het verleden als gevolg gehad dat er dubbel-NAT oplossingen ontstonden met hun eigen problemen. Omdat die WLAN routers al waren aangeschaft, was de goedkoopste oplossing om de router als bridge in te zetten. Gek genoeg lijkt dat een standaard gedachte te zijn geworden, zelfs voordat dubbel-NAT is geprobeerd. Veel logischer is het uiteraard om AP’s te plaatsen achter één NAT router als je WiFi bereik/dekking niet voldoet.

En als je toch een eigen router wilt gebruiken, dan is een dubbel-NAT voor de meeste mensen een veiliger oplossing. Geeft het problemen, dan kan bridge + eigen router altijd nog wel. Maar dan moet je de risico’s daarvan wel goed begrijpen, zoals...
Emielvanputten schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:53:
Als je de Connectbox in bridge mode had staan heb je vannacht een standaard PC direct op internet aangesloten om je ISP snelheid te testen :N

Ik weet niet hoeveel vertrouwen je hebt in je OS, updates of eventuele (jouw onbekende) ingeschakelde netwerkservices/firewalls, maar ik zou persoonlijk die PC als gecompromiteerd beschouwen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Rajiyn
Bedankt voor alle reacties. Ik zie dat wifi veel aangehaald wordt, maar het gaat hier voornamelijk om de bedraade verbinding die niet de juiste snelheid haalt. Na een nacht is de snelheid nog steeds 250 mbit/s. Er zat een Cat 5 kabel aangesloten die wellicht alle poorten remden. Nu aantal Cat 6a kabels gekocht om de snelheid te garanderen.

• MeZZiN
  • Registratie: augustus 2002
  • Nu online
Rajiyn schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:43:
Beste leden van Tweakers,

Al enige tijd (sinds dat onze modem de connectbox van Ziggo is) behaal ik maar 90 mbit/s met mijn desktop (bedraad). Desondanks betalen we voor 250 mbit/s. Zoals te zien is op de afbeelding haalt de router (TP-Link C3150) na één of meerdere reboots, vlak na het opnieuw opstarten, wel de 250 mbit/s. Echter daalt dit al snel binnen een aantal minuten waarbij de snelheid onveranderd 90 mbit/s blijft totdat het eerder genoemde proces weer wordt uitgevoerd.

[Afbeelding]

Ziggo wil (of kan [naar eigen zeggen]) niks doen doordat ik een externe router gebruik. Voor deze externe router is echter gekozen vanwege de slechte coverage van de wifi van het Ziggo modem. Echter ligt het voor mijn gevoel niet aan de router doordat dit 1. een moderne router is en 2. de router al vervangen is in het proces waarbij het resultaat onveranderd blijft.

De modem functioneert in Bridge-modus!
Een van de redenen dat ik al maanden dus geen externe router heb. Maar goed ik heb eigenlijk precies het zelfde met mijn verbinding (was erger) maar sinds december (daarvoor prima) behoorlijk random snelheden. De laatste tijd is het meer rond de 90mbit en dan weer 250mbit. Mijn super deluxe asus router staat stof te happen en ook mijn synology router die ik preventief vervangen had omdat leek dat daar de issue lag (ons huis demp WIFI iets te goed)

Ik zou toch eens gaan bellen met ziggo om te kijken of je geen lijn issues heb. Ziggo zal altijd externe omstandigheden de schuld geven daar zijn ze erg goed in kan ik helaas na 10+ monteurs en BAM (kabel gravers) die een stuk kabel vervangen heeft en nog steeds geen oplossing. Ik ben nu al 4 modems verder en nog steeds geen vooruitgang behalve dat hij niet zo vaak meer dipt naar 2mbit maar lijkt te blijven steken op 40mbit minimaal.

Belangrijkste nu is dat je alles wat externe omstandigheden dus eigen netwerk uitgesloten wordt van de issues. Dus als eerste bridge mode uit zodat je direct via crappy ziggo modem kan je kan na het modem altijd nog je router zetten. Het is geen perfecte oplossing maar werkt wel prima. Dan kan je gaan testen of het modem stuk is of issues heeft plus Ziggo kan jouw netwerk de schuld niet geven. Ik heb namelijk elke keer als ik bel dezelfde discussie. Ziggo begint altijd met heb je via WIFI getest of via netwerk. Ja natuurlijk ook via wifi en de netwerk geven dezelfde resultaat. En nee ik test niet continue met netwerk (heb alleen macbooks die via wifi werken alleen) maar goed nadat je die hobbel heb gehad gaan ze monteurs sturen zorg alleen dat je een storing monteur krijgt anders gaan ze voorrij kosten rekenen. Is mij nu al 4x gebeurd dat ze de verkeerde willen sturen deze wilde mijn kabels graag voor veel geld fixen. Terwijl de issues heel duidelijk buitenshuis is. En vermeld niet dat je een eigen router heb.

1. Bridge mode uit
2. Direct via ziggo modem internet op
3. kijken of het oplost.... (kans is redelijk klein maar toch)
4. bellen met ziggo
5. zet koffie klaar voor de service monteur. en ik gok dat je een aantal keer weer 4 en 5 gaat doen.

Na paar keer moet je wel even vragen om een vergoeding bij de klanten service dan kan je misschien wat kosten terug krijgen.

Bij mij is er nog steeds geen oplossing maar wel een voorlopige korting op mijn abbo kosten hij staat nu op start administatief maar technisch op compleet tot ze de issues opgelost hebben. Scheelt mij elke maand geld terug te vragen.

Succes!

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Nijl
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 01:56

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Heb ik ook gehad. Het vervangen van mijn NIC deed het probleem verhelpen.

You are NIJL-ed!

• Smuey
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:55
Heb je IPv6 al geprobeerd te configureren?

https://www.tp-link.com/n.../?utm_medium=select-local

Los daarvan: Als WiFi het enige issue is dat je ervaart (en dat ervaren veel mensen met een standaard Ziggo box), waarom dan niet gewoon een (paar) losse accesspoint(s) ophangen? Hang ze aan de box, configureer ze en klaar. Dan houd je ook gewoon ondersteuning van Ziggo en je kunt nog een stuk goedkoper uit zijn met betere dekking op de koop toe ook.

• Palo Alto
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Rajiyn schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:50:
Ik zie dat wifi veel aangehaald wordt, maar het gaat hier voornamelijk om de bedraade verbinding die niet de juiste snelheid haalt.
Je hebt een probleem met de snelheid bedraad, via je de TP-link router, naar de Connectbox. Althans in je OP.
Rajiyn schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:43:
Voor deze externe router is echter gekozen vanwege de slechte coverage van de wifi van het Ziggo modem.
Mensen halen WiFi aan omdat je een WLAN router hebt gebruikt om je WiFi te verbeteren. Doordat de Ziggo in bridge is gezet, is ook de support van Ziggo komen te vervallen (zoals je hebt gemerkt). En vermoedelijk ook de aansprakelijkheid als je ongewenst bezoek hebt gehad op je PC.

Het is uiteindelijk je eigen besluit en risico uiteraard, maar de suggesties zijn dus om eerst de Connectbox terug te (laten) zetten als router, met Ziggo default instellingen.

Dan kun je daarna veiliger, en met support van Ziggo nagaan waardoor de snelheidsproblemen ontstaan.

Als het snelheidsprobleem de wereld uit is, goed nadenken of je echt behoefte hebt aan een bridge, of dat access points achter de router of dubbel-NAT net zo goed werken.
MeZZiN schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:09:
Ziggo zal altijd externe omstandigheden de schuld geven daar zijn ze erg goed (...) Ik heb namelijk elke keer als ik bel dezelfde discussie. Ziggo begint altijd met heb je via WIFI getest of via netwerk.
Het is jammer als een supportdesk niet even buiten de kaders kan/wil denken, maar o.a. vanuit bedrijfsperspectief wel te begrijpen. Houd er ook rekening mee dat er voor Ziggo een risico is om aansprakelijk gesteld te worden voor advies over iets wat ze niet beheren.
2. Direct via ziggo modem internet op
De Connectbox is altijd een modem, maar default vooral ook een NAT-router. Ik snap wat je bedoelt, maar door dit soort woordkeuze wordt het probleem er niet duidelijker op.

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Cat5e kabel is voldoende. heb ik thuis ook samen met en 500 Mbit verbinding.

Heb je onderstaande al geprobeerd?

------------------------------------------

Oplossing:

Vraag een wifi booster aan bij Ziggo omdat je wifi problemen hebt -> Sluit deze aan op je modem en plaats deze waar je geen Wifi bereik hebt vanaf je Modem.

Zet je Modem op Router functie -> SLuit je router aan op je modem en achterhaal het IP-adres wat je router krijgt -> zet je Router in de DMZ van de modem -> Zet je modem in de DMZ van je router.

Hiermee haal je de volledige snelheid van je internet aansluiting en heb je geen gezeik met Ziggo.

Ik heb precies deze opstelling nadat ik problemen had met een niet werkende Bridge modus op de Connectbox (Brakke software)

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• Rajiyn
crzyhiphopazn schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:13:
[...]

Cat5e kabel is voldoende. heb ik thuis ook samen met en 500 Mbit verbinding.

Heb je onderstaande al geprobeerd?

------------------------------------------

Oplossing:

Cat 5e is voldoende. Cat 5 niet. Een wifi-booster is helaas geen optie doordat er geen kabels meer gelegd gaan worden binnenshuis. De enige kabel, die door het plafond loopt, is de kabel die naar de router gaat.

Daarmee geeft DMZ aan dat een statisch ip verplicht is, waar mij veelvuldig dynamisch geadviseerd wordt.

Rajiyn wijzigde deze reactie 20-08-2019 13:00 (4%)

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Rajiyn schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:59:
[...]

Cat 5e is voldoende. Cat 5 niet. Een wifi-booster is helaas geen optie doordat er geen kabels meer gelegd gaan worden binnenshuis. De enige kabel, die door het plafond loopt, is de kabel die naar de router gaat.

Daarmee geeft DMZ aan dat een statisch ip verplicht is, waar mij veelvuldig dynamisch geadviseerd wordt.
Je Router krijgt een IP uitgereikt van de Modem . In de instellingen pagina kan je zien welke dat is.
Dat ip-adres zet je in de DMZ zone van je Modem en je IP adres van de Modem zet je dan in je DMZ van je router.
Dat zou moeten werken omdat ik het ook zo heb ingesteld.
Ziggo gaat je dat niet zeggen omdat ze of de kennis niet hebben of omdat ze zoiets hebebn van 3rd party hardware dus hasta la vista.

Op de poorten van beide apparaten kan je dan van alles en nog wat op volle snelheid dan aansluiten.

Ik heb bv slecht bereik in mijn kamer tot de Modem dus heb ik vanav het begin van A2000 (Amsterdam pre 2000 tijdperk) gezegd dat er een netwerkkabel richting mijn kamer moest en nu heb ik mijn Router daar aangesloten met eigen wifi netwerk.

Indien je meer wilt weten over instellingen DM mij even.

• kosz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14-11 22:46
Afgelopen week een soortgelijke situatie gehad bij een vriend van mij. Na een update van zijn Netgear Nighthawk haalde hij bedraad nog maar ~45mbit.
Bleek dat er ergens een optie intelligent QoS aan stond op de router die de boel in de war stuurde.
Uiteindelijk deze functie uitgezet en alles werkt weer zoals voorheen.

• MadMark
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-11 19:27
kosz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:34:
Afgelopen week een soortgelijke situatie gehad bij een vriend van mij. Na een update van zijn Netgear Nighthawk haalde hij bedraad nog maar ~45mbit.
Bleek dat er ergens een optie intelligent QoS aan stond op de router die de boel in de war stuurde.
Uiteindelijk deze functie uitgezet en alles werkt weer zoals voorheen.
Exact dit. Heb ditzelfde probleem gehad met mijn TP-Link Deco. QoS kneep de verbinding af. Dit uitschakelen heeft het probleem bij mij opgelost.

• Rajiyn
MadMark schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:37:
[...]

Exact dit. Heb ditzelfde probleem gehad met mijn TP-Link Deco. QoS kneep de verbinding af. Dit uitschakelen heeft het probleem bij mij opgelost.
QoS is iets wat ik indd vaker hoor. Het enige wat mijn router kan, zijn modussen waaronder Standaard, Gaming, Streaming, Surfing en Chatting. Standaard lijkt me dan gewoon goed toch?

• Cpt.Morgan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 10:00
Dus het probleem is opgelost, toch?
crzyhiphopazn schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:21:
[...]
Je Router krijgt een IP uitgereikt van de Modem . In de instellingen pagina kan je zien welke dat is.
Dat ip-adres zet je in de DMZ zone van je Modem en je IP adres van de Modem zet je dan in je DMZ van je router.
Dat zou moeten werken omdat ik het ook zo heb ingesteld.
Ziggo gaat je dat niet zeggen omdat ze of de kennis niet hebben of omdat ze zoiets hebebn van 3rd party hardware dus hasta la vista.

Op de poorten van beide apparaten kan je dan van alles en nog wat op volle snelheid dan aansluiten.
Er is veel mis met dit advies.... In de eerste plaats heeft de TS zijn routermodem in bridge mode staan, dus gaat alles van het modem direct naar het eerst aangesloten apparaat, daar hoeft (of zelfs kan) geen DMZ voor ingesteld worden. Ook werken in Bridge mode de overige ethernet poorten van het modem niet meer. Alleen LAN1 zal nog een signaal geven. Tot slot is het bizar om je modem in de DMZ van je router te zetten (bridge mode of niet), als die router achter je modem staat. Dit is niet hoe een DMZ werkt. Een DMZ is (kort door de bocht) een catch-all port-forward naar een specifiek adres (of naar een subnet in meer geavanceerde routers). Waarom zou je dat (terug) naar je modem willen doen?

Als je je modem niet bridge mode hebt, dan heb je nu twee routers achter elkaar (omdat je routermodem ook een router is). Dat kan prima werken, maar is ook niet nodig. Eenvoudiger (qua netwerk setup) is het om alleen je modem router te laten spelen en de 2e router alleen als accesspoint/switch in te stellen.

Cpt.Morgan wijzigde deze reactie 20-08-2019 15:55 (12%)

• MadMark
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 14-11 19:27
Rajiyn schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:41:
[...]

QoS is iets wat ik indd vaker hoor. Het enige wat mijn router kan, zijn modussen waaronder Standaard, Gaming, Streaming, Surfing en Chatting. Standaard lijkt me dan gewoon goed toch?
Het probleem zit in de ingestelde “maximale internet snelheid”. Wanneer dit 90 is i.p.v. 250 wordt je QoS daarop afgesteld. Een device kan dan niet meer dan 90 binnentrekken. De voorkeur voor gaming/stream etc is het verdelen van deze maximale 90 downstream over verschillende services. Mijn advies is om te controleren welke maximale internetsnelheid staat ingesteld bij je QoS settings.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True