Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Desktop voor Modern Warfare en Cyberpunk 2077 1440p

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• B e n j i
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-09 14:26
Dag iedereen,

Ik ben mij aan het voorbereiden op de komst van Modern Warfare 2019 en Cyberpunk 2077, maar mijn huidige PC kan dat niet aan. Dus is het na 6 jaar tijd voor een nieuwe PC en daar zou ik graag wat hulp bij kunnen gebruiken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]Modern Warfare en Cyberpunk kunnen spelen op 1440p en het liefst 144hz omdat ik heb gelezen dat dit de sweetspot is voor gaming tegenwoordig. De graphics hiervan hoeven niet per se ultra settings aan te kunnen. Gezien ik voornamelijk Europa Universalis speel op mijn huidige PC, zal ik de normal-high settings bij Modern Warfare en Cyberpunk toch al overweldigend vinden!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb zo'n EUR 1000 te besteden, dit mag EUR 200 meer zijn als ik daardoor bijvoorbeeld net wel 144hz haal ipv 60hz.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een hardeschijf van 4T

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De specs voor Cyberpunk zijn op dit moment (gokt men)

Recommended Requirements, Predicted

Processor: Intel Core i5-4670K 3.4GHz / AMD Ryzen R5 1600
Graphics: AMD Radeon RX Vega 64 Nano 8GB or NVIDIA GeForce GTX 1070
VRAM: 6GB
System Memory: 16 GB RAM
Storage: 70 GB Hard drive space

Zie hieronder een voorbeeld van een PC waarvan ik denk dat het moet gaat lukken (hopelijk)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 205,-€ 205,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,90€ 74,90
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT 8G€ 431,99€ 431,99
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 85,-€ 85,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18€ 108,-€ 108,-
1VoedingenCooler Master MWE Gold 550 Full Modular€ 65,05€ 65,05
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 960GB€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.068,94

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zo mijn voorkeur voor AMD Ryzen processoren, omdat ik heb begrepen dat zij nu best een mooi prijs/kwaliteit verhouding hebben. Maar voor andere merken niet zo zeer. Een goeie prijs-kwaliteitverhouding is wat ik in het achterhoofd hou. Ik heb de Fora ook even doorgenomen en heb begrepen dat ik de de RX 5700 XT met een aftermaket cooler moet halen. Ik weet niet of ik die ook heb gekozen, als ik eerlijk ben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een PC die Modern Warfare en Cyberpunk 2077 aankan op 1440p en liefst op 144hz op medium-high settings.

Ga je overklokken?
Nee, hier ben ik echt te onervaren en onzeker/bang voor.

Wat verwacht je van ons?
Hulp bij het zoeken van de juiste componenten. Nu heb ik gebruik gemaakt van de PC-builder van Alternate en zou compatibiliteit wel in orde moeten zijn, maar als ik bijvoorbeeld voor mijn wensen beter een ander videokaart moet halen of een ander moederbord/kaart/RAM combinatie dan hoor ik dat graag. Bang-for-buck slaat de spijker op zijn kop
P.S. Dit is mijn eerste Forum topic ooit, dus wijs mij gerust op dingen die ik beter had kunnen doen, regels etc. Een tip voor een goed 1440p 144hz beeldscherm, zal ik zeker ook waarderen, maar die hoeft niet in de prijs meegenomen te worden, deze haal ik wat later.

Ik hoor graag of ik goed op weg ben of dat ik toch echt net wat anders zou moeten kiezen. :D

Alle reacties

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Voor een goede 144hz (of 120hz desgewenst) gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar een IPS scherm hierbij een linkje naar de pricewatch met de verschillende opties voor beeldscherm techniek: TN, VA, IPS, etcetera: categorie: Monitoren

Qua voeding zou ik een Corsair Rm(x) 550w of een Bitfenix Whisper 550w kopen.

Wat betreft de SSD zou je voor een duurder/sneller model kunnen gaan zoals de pricewatch: Crucial MX500 2,5" 1TB

Eventueel behoort een NVME SSD ook tot de mogelijkheden zoals de pricewatch: Intel 660p 1TB (instap model) of een beduidend snellere en duurzamere pricewatch: PNY XLR8 CS3030 1TB of een pricewatch: Adata XPG SX8200 Pro 1TB

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• B e n j i
Hartelijk dank Vidra, ik ga er vandaag gelijk werk van maken en alles doorlezen.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:01
Welkom op Tweakers :), mooi topic!

Qua videokaart zou je nog kunnen denken aan de RTX 2060 Super, qua cpu zou ik persoonlijk nog steeds gaan voor een i7 9700K maar dan ziten we helaas al buiten je budget.

Verder eens met Vidra dat de Corsair een goede keuze is qua voeding. Ik zal later nog eens kijken hier of iknog meer tips kan geven.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:57

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Yariva

Yariva

Power to the people!

MetalSonic schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:38:
Qua videokaart zou je nog kunnen denken aan de RTX 2060 Super, qua cpu zou ik persoonlijk nog steeds gaan voor een i7 9700K maar dan ziten we helaas al buiten je budget.
Erg onlogische keuze, met de 3600 zit je prima. En dat extra geld kan je steken in een GPU waar je het verschil wel in zal merken.

Kwa voedingen heeft Be Quiet! op dit prijspunt ook leuke modellen.
(onpopulaire mening) : Gezien de Fractal kast die in je lijstje staat een scheiding heeft tussen de voeding + hdd's en moederboard compartiment zou je ook voor een non-modulaire voeding kunnen gaan mocht je dat geld ergens anders in willen steken. Kwa efficientie kan je wel tot gold gaan, daarna begint het ratio tussen wat je nu betaald vs. stroomkosten over een langere tijd slechter te worden.

edit: excuses voor de dubbele post.

[ Voor 19% gewijzigd door Yariva op 20-08-2019 12:58 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• Vidra

Vidra

Vragen?

Be Quiet heeft ook prima opties met zowel de Pure Power als de Straight Power; mbt de discussie modulair of niet; persoonlijk vind ik het niet praktisch om alles te moeten wegproppen in de behuizing - maar het is een mogelijkheid.

De vraag is of dat prijsverschil van zeg EUR 20 op een build EUR 1000-1200 het verschil gaat maken. Als voorbeeld kost de pricewatch: BitFenix Formula Gold 550W - niet modulair (EUR 68) versus pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M - volledige modulair (EUR 88)

pricewatch: Corsair TX550M V2 semi-modulair (EUR 69) versus pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart (EUR 91)

pricewatch: be quiet! Pure Power 11 600W - niet-modulair (EUR 73) of pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W - modulair (EUR 94).

De voeding is een ondergewaardeerd onderdeel in een pc build, maar het blijft het 'hart" van de pc. :D

[ Voor 51% gewijzigd door Vidra op 20-08-2019 13:42 . Reden: Corsair & Be Quiet opties toegevoegd; niet-modulair versus modulair ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• VoxelArc
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
Hey hoi!
144hz ben ik zelf zeker groot fan van.
Speel zelf voornamelijk CS:GO maar heb hier het verschil echt gemerkt tussen 60hz en 144hz.

Een goed instap model op het gebied van 144hz is de BenQ ZOWIE XL2411P.
Deze heb ik zelf ook momenteel, en ben er erg tevreden over.

Niet schrikken als je het scherm voor de eerste keer aan sluit, je moet wel nog even spelen met de kleuren. Over het algemeen zijn mensen over de default kleuren niet echt tevreden maar je kunt er zeker wat moois van maken.

• Vidra

Vidra

Vragen?

VoxelArc schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:51:
Hey hoi!
144hz ben ik zelf zeker groot fan van.
Speel zelf voornamelijk CS:GO maar heb hier het verschil echt gemerkt tussen 60hz en 144hz.

Een goed instap model op het gebied van 144hz is de BenQ ZOWIE XL2411P.
Deze heb ik zelf ook momenteel, en ben er erg tevreden over.

Niet schrikken als je het scherm voor de eerste keer aan sluit, je moet wel nog even spelen met de kleuren. Over het algemeen zijn mensen over de default kleuren niet echt tevreden maar je kunt er zeker wat moois van maken.
Voor CS:Go is dat begrijpelijk ... alleen een TN scherm is echt niet top hoor ... de kleuren zijn flets en de kijkhoeken dramatisch. Daar is overigens de prijs wel naar voor EUR 200 heb je zo'n dergelijk scherm.

• MetalSonic
Vidra schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:46:
[...]

Voor CS:Go is dat begrijpelijk ... alleen een TN scherm is echt niet top hoor ... de kleuren zijn flets en de kijkhoeken dramatisch. Daar is overigens de prijs wel naar voor EUR 200 heb je zo'n dergelijk scherm.
Valt mee hoor TN schermen kan je ook al enkele jaren ook van opzij goed bekijken hoef je niet meer recht voor te zitten. Ik heb zelf een Samsung S24B150 van enkele jaren oud (TN) en doet 't vanuit hoeken ook prima!

• B e n j i
Bedankt voor de tips iedereen! @Vidra Die NVME SSD Intel 660p 1TB ziet er wel goed uit, bedankt daarvoor.
@Yariva Jou relevante vergelijkingsmateriaal geeft mij goede hoop voor mijn keuze, en ik ben het met je eens dat ik het bij de 3600 hou en de rest van het geld in een GPU zal stoppen. @MetalSonic Bedankt voor je warme welkom, hopelijk dat ik ooit jou budge tot mijn beschikking heb voor een PC! en @VoxelArc , goed om te horen dat 144hz echt een verschil maakt.

Heb ik wel nog een vraag betreffende het moederbord. Ik zag dat de bestbuy van juli de MSI B450M Mortar gebruikt en wodt tevens de MSI B450 Tomahawk aangeraden. Laatstegenoemde komt vaker voorbij als de Ryzen 5 genoemd wordt. Moet ik deze nog overwegen?

[ Voor 1% gewijzigd door B e n j i op 20-08-2019 20:05 . Reden: Verkeerde afkorting gebruikt (CPU ipv GPU) ]

• MetalSonic
pricewatch: Scythe Mugen 5 Rev. B

Wellicht leuk als cpu koeler? 120mm diameter met 24,9dB geluidsproductie

Voordelen: voor de kracht praktisch onhoorbaar stil, Nadelen: groot, wellicht net iets te duur ik zal nog verder kijken ;)

Deze in de gaten houden, wellicht kan je er nog inspiratie uit halen :)
[BBG] Budgetgamessysteem - 500 euro - september 2019

[ Voor 19% gewijzigd door MetalSonic op 20-08-2019 22:00 ]

• Yariva

Yariva

Power to the people!

B e n j i schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:04:
Bedankt voor de tips iedereen! @Vidra Die NVME SSD Intel 660p 1TB ziet er wel goed uit, bedankt daarvoor.
@Yariva Jou relevante vergelijkingsmateriaal geeft mij goede hoop voor mijn keuze, en ik ben het met je eens dat ik het bij de 3600 hou en de rest van het geld in een GPU zal stoppen. @MetalSonic Bedankt voor je warme welkom, hopelijk dat ik ooit jou budge tot mijn beschikking heb voor een PC! en @VoxelArc , goed om te horen dat 144hz echt een verschil maakt.

Heb ik wel nog een vraag betreffende het moederbord. Ik zag dat de bestbuy van juli de MSI B450M Mortar gebruikt en wodt tevens de MSI B450 Tomahawk aangeraden. Laatstegenoemde komt vaker voorbij als de Ryzen 5 genoemd wordt. Moet ik deze nog overwegen?
Je kan het verschil hier terug vinden https://tweakers.net/pricewatch/compare/1227591;1227579/ of https://www.msi.com/compa...2,%22QjQ1ME0tTU9SVEFS%22]

TLDR;
Form factor, PCI layout en sloten, Optische geluids-uitgang en wat andere combinatie van cpu / fan headers.

Beide mobo's hebben een bios flash button waarbij je de firmware kan upgraden voor een nieuwere CPU (exact de situatie waar jij nu in zit.) Dat is voor beide wel erg fijn.

Check de product pagina's van de MSI bordjes en kies welke je het mooiste vind / goedkoopste is / best leverbaar is. Je kan niet echt met beide fout gaan.

• Oeshiem
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-12-2023
Vidra schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:46:
[...]

Kijk even naar de aoc c24g1, voor 1080p tenminste is dit een perfecte keuze voor 180,-. Dit is een 144hz VA paneel, Ik zou zelf geen IPS nemen als je competitive fps games speelt. Sinds de response time een stuk hoger is voor IPS, VA panelen lijken mij een perfecte optie voor price ranges onder de 200,-

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Eens, ik heb zelf de AOC C24G1 met VA paneel en die is best degelijk! Goed zwart, mooie kleuren, goede kijkhoek. Beter dan TN natuurlijk, maar ik vind TN zeker niet 'dramatisch'.

Ook is zoals hier boven aangehaald: de CM MWE voeding is voor die prijs geen goede optie.
Dan zijn er goede alternatieven van BeQuiet! Corsair of Bitfenix

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• Oeshiem
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-12-2023
Daarnaast weet ik niet zeker of een 3600mhz met cl18 veel performance gains heeft ten opzichte van een 3200mhz cl16. Sinds je hier 20,- meer voor betaald.

(je kan je ram ook nog overclocken)

• B e n j i
Dag iedereen,

Ik heb mijn lijst enigszins aangepast, en dat was niet gelukt zonder jullie hulp. Bedankt daarvoor.
EIgenlijk is alleen mijn CPE en GPU ongewijzigd gebleven.

Dit is het geworden. Ik wacht denk ik nog even de Best buy af voor september, maar dan moet ik er aan geloven en een nieuwe PC gaan bestellen!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 204,90€ 204,90
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk€ 110,11€ 110,11
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT 8G€ 431,99€ 431,99
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 85,-€ 85,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 91,90€ 91,90
1Voedingenbe quiet! System Power 9 500W€ 49,01€ 49,01
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.073,86
Pagina: 1