Full-HD (1080p) scherm 37-40" voor PS4 (slim)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 23:01
Ik heb pas recentelijk een PS4 op de kop getikt en we komen thuis nu een TV tekort (de PS4 staat niet in de woonkamer). Omdat het geen PS4 Pro is, en we nog niet (veel) geld opzij willen leggen voor een 4K scherm zit ik eraan te denken een tweede 1080p scherm erbij te kopen. We hebben nu een Philips 37PFL7605H/12 en die bevalt best goed, behalve dat hij wat veel ghosting lijkt te hebben.

Na wat rondneuzen valt het eigenlijk tegen hoeveel Full-HD schermen er nog te koop zijn, en lijkt alles gericht op 4K te zijn. Daarom twijfelde ik even of het misschien toch een 4K scherm moet worden. Op dit moment denk ik van niet omdat ik twijfel of een Upscaled PS4 spel er wel zo mooi uitziet op een 4K scherm, in verhouding tot een Full-HD scherm. Bovendien zijn de meeste 4K's (en zeker OLED) veel groter dan wat ik zoek en wat er in de PS4 kamer past :P

Daarom overweeg ik ook tweedehands te kijken voor een Full-HD, maar er zijn zo enorm veel modellen dat ik eigenlijk niet weet welke oudere schermen goed zijn, en ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik zoek een?
Full-hd tv van tussen de 35-42" met goeie beeldkwaliteit (goed paneel dat weinig ghosting heeft, goeie kleuren/contrast/zwart-tinten etc/weinig lag)

Wat is je budget?
Max 400, maar liever een stuk minder want voor dat geld kom je alweer in de buurt van 4K schermen :P

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
PS4 games spelen, beetje competitief ben ik wel, maar speel niet echt shooters, eerder racing games

Wat heb je zelf al gevonden?
Full-HD: https://www.coolblue.nl/product/768512/sony-kdl-40we660.html
4K: https://www.coolblue.nl/p...8/samsung-ue40nu7110.html

Welke vragen heb je hier nog over?
1. Is 1080p upscaling op een 4K scherm minder mooi dan native 1080p op een Full-HD scherm?

2. Is het de moeite waarde om een nieuwe Full-HD tv te kopen in mijn situatie, of kan ik beter tweede-hands kijken? Houd er rekening mee dat een 4K scherm dus al snel te groot wordt voor mijn doeleinde. En eventueel ook te duur

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19
Voor €400 koop je geen LCD met, voor tweakers.net standaarden (of mijn eigen standaarden :p ), goede beeldkwaliteit. Hou rekening met geen goede zwartwaardes en contrast. Dat is LCD eigen, en al helemaal op het prijspunt waar jij naar kijkt.

Op de tweedehands markt kun je wellicht nog een FHD topmodel van een paar jaar terug voor € 400 op de kop tikken. Nadeel van een wat kleiner model als een 42" is dat ze vaak relatief prijzig zijn tov een gangbaarder 55" model.

Ik zou zeggen, gebruik de pricewatch van tweakers en geef gewoon niet teveel geld uit aan een FHD scherm.

Antwoord op je vragen:
1. Ik verwacht dat je geen verschil ziet tussen native 1080p PS4 output op een 1080p tv en een 4k tv.
2. Goede overweging om te maken. Voor € 419 koop je ook een 4K Samsung NU7120. Niet dat dat een topmodel is, maar ik verwacht dat die tv beter is dan de FHD tegenhangers voor eenzelfde prijs. Samsung, Sony en LG brengen hun nieuwe, jaarlijkse verbeterde, modellen volgens mij alleen nog in 4K (of zelfs 8K) uit en nagenoeg geen FHD tv's meer.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 23:01
Hulleman schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:46:
Voor €400 koop je geen LCD met, voor tweakers.net standaarden (of mijn eigen standaarden :p ), goede beeldkwaliteit. Hou rekening met geen goede zwartwaardes en contrast. Dat is LCD eigen, en al helemaal op het prijspunt waar jij naar kijkt.

Op de tweedehands markt kun je wellicht nog een FHD topmodel van een paar jaar terug voor € 400 op de kop tikken. Nadeel van een wat kleiner model als een 42" is dat ze vaak relatief prijzig zijn tov een gangbaarder 55" model.
Bedankt voor je advies :)

Zou je een idee hebben waar ik een lijstje met goede modellen/panelen kan vinden? Ik heb al aardig wat zitten zoeken maar kan maar weinig vinden omdat het meeste over 2018/2019 gaat, en meestal over 4K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19
Een samsung KS9000 bijvoorbeeld. Kleinste model is een 49", wellicht wat te groot.
Als je googled op Samsung, Sony, LG etc tv line up 2015, 2016 etc dan zie je vanzelf wat de topmodellen van die fabrikanten waren toentertijd.

Nadeel is dat vooral Samsung toen gek was op curved schermen... dat heb ik echt nooit begrepen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |