WIFI netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleybouwens
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 13-10 20:49
Goedenavond medetweakers,

Ons als bedrijf is gevraagd geworden om voor een aantal maanden een wifi netwerk op te zetten in een grot met 700m gangenstelsel.

De eisen van het netwerk zijn.

3 wifi netwerken:
Organisatie
Free wifi (maar alleen bij het horeca gedeelte)
Ticket wifi door gehele grot.

Inlog van de free wifi door middel van Facebook login en ticket wifi door middels van tickets.

Ons idee is om dit te gaan doen met gear van Ubiquiti.+/- 30 accespoints. Wat zijn jullie ideeën/ bevindingen hierover?

Door dat de unifi controller maar 1 guest portal per site kan afhandelen, was mijn idee om 2 extra accespoints te leggen bij de horeca om deze in een aparte site te zetten.

De gelijktijdigheid is +/- 750 gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

je vergeet:
- budget
- internet acces (provider)
- hoe bescherm je "downloads' (downloaden van complete films/netflix/youtube etc ?)

overgens .. heb je al testen gedaan ? .. en hoe ga je zorgen dat er max een beperkt aantal gebruikers op een AP zitten ..
Bedrading.. hoe ga je dat doen ?

Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 17:16
Hoe ga je kabels trekken? Want 700mtr is nogal wat...

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 01:33
Jeroen_ae92 schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 22:08:
Hoe ga je kabels trekken? Want 700mtr is nogal wat...
Kwestie van centraal een paar kastjes plaatsen met een PoE switch er in, glasvezel backbone en een voedingskabel naar het doosje, kun je 100m elke kant op.

Is op zich geen probleem, maar moet wel rekening mee gehouden worden ja.

Waarom niet gewoon een USG, PoE switch en een tweetal AP Lite bestellen en gaan testen of het kan wat je wil? Je bent een bedrijf, niet zo moeilijk doen over een paar honderd euro aan apparatuur als je een flinke order binnen kan halen en je er de nodige kennis mee op doet die je later weer kan gebruiken voor andere projecten.

[ Voor 29% gewijzigd door MewBie op 19-08-2019 23:03 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 01:03

ongekend41

Division Brabant

wesleybouwens schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 21:23:

Ons als bedrijf(*) is gevraagd geworden om voor een aantal maanden een wifi netwerk op te zetten in een grot met 700m gangenstelsel.
Bij appartement of rijtjeshuis kan ik me iets voorstellen, maar zelfs dan is het al lastig er iets over te zeggen zonder tekening. Hoe denk je dat de meeste tweakers zich een grot met 700m gangenstelsel voorstellen? :P
Liefst ook met hoogteverschillen, locatie horeca en aanwezige infra.
Daarnaast is het ook handig het klimaat van de grot te weten. Hoge (lucht-) vochtigheid kan een extra uitdaging zijn. Sowieso wordt het vanaf het forum een beetje gokken. Je/Jullie zullen uiteindelijk moeten gaan meten voor "exacte" plaatsing van AP's.

(*)Waarom is jullie als bedrijf dit gevraagd? Vriendendienst o.i.d. ? Serieus benieuwd, niet als aanval bedoeld.

nope