Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Op zoek naar laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik begin in september weer met studeren naast mijn baan en ben op zoek naar een nieuwe laptop. Mijn huidige Asus aangekocht in 2016 en linkerkant van de laptop - naast het toetsenbord - begeeft het langzamerhand. De usb-poort links doet het niet meer en de volumeknoppen en aan- en uitknop vaak ook niet. Duurt soms 20 min voordat die weer aan is.

Het budget is €1500 en ben op zoek naar een lichte laptop met een hele lange batterijduur voor lessen (belangrijk). i7 of hoger. Bedoeling is om te studeren en af en toe te surfen op het web. Niet voor games / fotobewerking etc nodig.

Suggesties? Liefst geen Apple ivm de toetsenbordproblemen van de laatste uitgebrachte laptops.

Alle reacties

Verwijderd

Topicstarter
Toevoeging: graag i7 of hoger.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

zoek even in de pricewatch.

en waarom een i7?
voor lessen. geen games en geen fotobewerking kom ik niet op een i7 uit.

verder ook geen andere eisen? storage, ram, scherm?
volgens mij kan je voor 600-700 ook meer dan goed uit de voeten?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-11 14:44

Barrycade

Through the...

Ja als het puur om te browsen is en wat aantekeningen te maken kan je ook voor een knappe Chromebook gaan?

Met een i7 en dan ook langere bedrijfstijd op de accu en dan ook nog licht kom je volgens mij in de knel qua eisen in 1 laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Zelf een i3 gehad voorheen en wil upgraden maar als een i5 ofzo al voldoende is, neem ik daar genoegen mee. Zijn er cromebooks die je kan aanraden? Heb er niet heel veel verstand van.

Verwijderd

Topicstarter
Qua geheugen geen eisen, heb ook nog een externe harde schijf van een paar tb en veel ruimte zal ik niet gebruiken (voornamelijk word-docs en her schrijven van een scriptie). Ram kan ik je helaas niet meer over vertellen omdat ik er echt te weinig verstand van heb. Ik zoek even de link op van mijn huidige laptop. Soortgelijke is prima.

Verwijderd

Topicstarter
https://www.bol.com/nl/p/...MJNvw.1.10.ProductPageUrl

Dit is mijn huidige laptop. i5 ipv i3 dus - oops. Dit is hoeveel verstand ik ervan heb

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

probeer niet je topic te kicken. Maar gewoon de edit knop te gebruiken.

de laptop die je aanwijst komt uit 2019.

Maar een 8e generatie intel cpu is meer dan prima.

even een pricewatch lijstje gemaakt

Daar vind je genoeg laptops met een i5 voor een lagere prijs.
Deze bv. Volgens mij een redelijke accuduur ook.

Maar het kan ook goedkoper door een i3 te nemen.
Voor office is dat prima. Zorg dat je een SSD neem (veel hebben dit wel). en je bent ook voor zo'n 500,- klaar.

Chromebook zou ook kunnen. Maar dat is wel anders werken dan met Windows. Dus moet je wel "klaar" voor zijn.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn huidige wordt niet meer verkocht maar dit is de nieuwere versie ervan. Qua specs gelijk. Suuuper helpfull, bedankt!

• Gondrez
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-09 17:46
Je kan ook eens kijken op de site van Lenovo als je registreert als student krijg je een mooie korting , je moet wel je email van school gebruiken voor de korting.
Pagina: 1