Toon posts:

iPhone X batterij is snel leeg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• irmz
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 30-01-2020
Mijn vraag
Is het normaal dat mijn iPhone X (gekocht op 15 oktober 2018) ‘s ochtends 100% is en rond 6 uur helemaal op is? Ik werk full time dus zit overdag minimaal op mijn telefoon. Al drie x naar Apple geweest. Er is volgens hen niks met mijn telefoon. Hun voorstel is batt vervangen (dacht €95) of een powerbank aanschaffen? :w Heb geen €1200 uitgegeven om na 8 maanden al met een powerbank rond te lopen. Derde oplossing was wachten tot er een nieuwe iPhone uitkwam en deze inruilen, haha. Dacht het even niet. Volgens alle testen is er niks met de batterij (89% capaciteit), maar ik vind het bizar dat mijn telefoon zo snel leeg gaat als ik er amper op zit..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Naar fabrieksinstellingen terug zetten zonder back-up terug te zetten, minimaal aantal apps, alle locatievoorzieningen uit, verversen op achtergrond bij alle apps uit, energiebesparing altijd aan, niet overladen, Facebook-app niet downloaden, altijd wifi gebruiken thuis en op werk.

Wat ik nog moet proberen
Overstappen naar Android

Alle reacties

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

Catch22

Oval chainring fetisjist

Heb je dat ook als je thuis of elders bent? Als je slecht bereik hebt kan dat er voor zorgen dat je accu sneller leeg loopt.

Al eens een reset gedaan?

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 10:05
1) Wat zegt 'batterijgebruik' dan?

2) Ik heb ook wel eens gehoord / gelezen dat het soms aan een slechte simkaart kan liggen.

3) Heb je wel goeie 4G ontvangst? Een slecht bereik kan je telefoon ook snel leegtrekken.

[Voor 95% gewijzigd door CyberMania op 19-08-2019 19:54]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

89% in nog geen jaar vind ik best veel slijtage. bij Apple gekocht of elders, ga ermee naar verkopende partij

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• irmz
Ik heb alles al een keer gewist.. en expres mijn back-up niet weer erop gezet. Ik heb het overal, zowel thuis als op werk en onderweg. Batterijgebruik zegt dat ik hem 3-4 uur intensief per dag gebruik (social media, youtube) maar dit is wanneer de telefoon aan de lader ligt en ik op wifi zit.

• irmz
Ben al naar Apple gegaan maar ze zeggen dat het normaal is dat die zo snel leeg gaat en dat ik niet in aanmerking kom voor een nieuw toestel oid omdat uit de testen geen probleem naar voren kwam met de batterij.

• irmz
Simkaart in juni vervangen maar ook dat heeft niet mogen helpen.

• CyberMania
Kan het zijn dat je bij je nieuwe telefoon hebt gekozen voor het terugzetten van kopie van je vorige telefoon uit de iCloud?
Zo ja: dan kan ik je zeker aanraden een volle reset van je toestel te doen en vers te installeren ipv terugzetten kopie. Let wel dat je natuurlijk alles kwijt bent.

[Voor 24% gewijzigd door CyberMania op 19-08-2019 20:01]

• irmz
Ja.. ik heb sinds mijn laatste grote reset niks meer terug gezet dus helemaal clean begonnen en als nieuw geregistreerd. Alle nodige apps gedownloaded en dus bij 0 begonnen. Ik vrees dat ik 90% van de oplossingen al heb geprobeerd..

• CyberMania
irmz schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:01:
Ja.. ik heb sinds mijn laatste grote reset niks meer terug gezet dus helemaal clean begonnen en als nieuw geregistreerd. Alle nodige apps gedownloaded en dus bij 0 begonnen. Ik vrees dat ik 90% van de oplossingen al heb geprobeerd..
Ok dan weet ik het verder ook niet meer. Hopelijk kan iemand anders je hier op T.net verder mee helpen.

• irmz
Bedankt voor je tips! Ik kijk nog even verder en als echt niks helpt dan maar overstappen naar Android

• Archie_T
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:25
Je kan toch precies zien (per app) wat veel batterij verbruikt? Ik heb het ook af een toe op mijn X maar dan is het altijd een nieuwe app of iets met achtergrond refresh. Dus de grote vraag is welke apps je gebruikt?

• irmz
Het meeste Instagram, hoogste ooit gemeten is 22%. Ik heb wel verversen op de achtergrond uit bij alle apps, dacht dat dat wel zou helpen maar ik merk helaas weinig verschil. IG vreet best wat batterij maar ik verwacht wel dat ik op social media kan zitten. Hij gaat bij mij vooral leeg als ik niks doe met mijn telefoon. Bijvoorbeeld iedere dag als ik op werk ben raak ik hem amper aan.

• Archie_T
irmz schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:13:
Het meeste Instagram, hoogste ooit gemeten is 22%. Ik heb wel verversen op de achtergrond uit bij alle apps, dacht dat dat wel zou helpen maar ik merk helaas weinig verschil. IG vreet best wat batterij maar ik verwacht wel dat ik op social media kan zitten. Hij gaat bij mij vooral leeg als ik niks doe met mijn telefoon. Bijvoorbeeld iedere dag als ik op werk ben raak ik hem amper aan.
Dan moet je nog steeds in dat batterij scherm precies kunnen zien wat batterij verbruikt. Als IG 22% is zal dat het niet zijn. Dus de grote vraag is wat staat er bovenaan?

• irmz
Instagram staat bij mij bovenaan. Ik kan helaas nog geen ss toevoegen - net pas dit account aangemaakt. Maar de eerstvolgende app is Snapchat met 11%.

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 26-11 21:58
Daar kan je niks over zeggen als je niets over het verbruik vertelt. (minimaal gebruik is voor iedereen anders)

Hoe gebruik je de telefoon? De batterij in de iPhone X is niet bijster groot, en lithiumbatterijen zijn gewoon slijtagegevoelig, dus verwacht geen wonderen. Zeker bij veel gebruik (dus veel ont- en opladen), slecht bereik de hele dag, hoge schermhelderheid etc zijn de cijfers die je noemt niet per se ondenkbaar.

Wat noem jij 's ochtends? Scheelt nogal of je om 5:30 opstaat of om 9:30 pas.

[Voor 4% gewijzigd door WCA op 19-08-2019 20:33]

Share and Enjoy!

• Archie_T
En kijk ook eens verder dan 24 uur, vooral last 10 days geeft iets duidelijker beeld vind ik zelf altijd. Je kan overigens ook ergens anders een plaatje neerzetten en linken hoor.

• DAzN
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Welke versie van iOS gebruik je? Bij betas is mijn ervaring dat er veel meer van de batterij wordt gevraagd dan de meest recente stabiele variant. Een van de redenen waarom ik maar gestopt ben met het (vroeg) installeren van beta-versies van iOS (plus dat ik mijn telefoon nodig heb en geen zin heb in mogelijke (additionele) bugs).

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17:08
Hoeveen schermtijd heeft het toestel dan over een gemiddelde dag?

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 26-11 23:01
Ik vind dat wel een redelijk heftige slijtage ja.. Ik heb mijn telefoon sinds lancering (ook een iPhone X) dus zo'n 2 jaar praktisch en mijn batterij health is nu op 91%.

Ik haal nog steeds een goede 3/4 uur screen on time en meestal is mijn batterij zo rond de 40/45% als ik thuis kom. Dan trek ik hem de rest van de avond wel naar 20% maar nooit echt veel lager dan dat.

Ik gebruik hem 2 uur per dag in de trein/metro en overdag af en toe voor Pokemon Go

Je kan ook onder batterij gebruik de percentages omzetten naar tijd gebruik.. Wat staat er dan bij Instagram en Snapchat?

[Voor 11% gewijzigd door ex87 op 20-08-2019 10:47]

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

• Haruhi
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 26-11 13:13
Batterijen slijten eenmaal. De een harder dan de ander.
Ik heb wel eens klanten voorbij zien komen die na een week (accu vervangen) weer terug kwamen omdat de accu weer in slechte staat was. (deze zijn nogmaals vervangen, en daarna gaat alles goed).

Het is een combi van gebruik, slijtage (denk aan kwaliteit accu, temperatuur, aantal keren opladen en hoe je hem oplaad.).
Deze gevallen zijn altijd lastig voor monteurs om tot een conclusie te komen, als AST niks laat zien.
Laat staan een winkel.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
GreNade schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:28:
Daar kan je niks over zeggen als je niets over het verbruik vertelt. (minimaal gebruik is voor iedereen anders)

Hoe gebruik je de telefoon? De batterij in de iPhone X is niet bijster groot, en lithiumbatterijen zijn gewoon slijtagegevoelig, dus verwacht geen wonderen. Zeker bij veel gebruik (dus veel ont- en opladen), slecht bereik de hele dag, hoge schermhelderheid etc zijn de cijfers die je noemt niet per se ondenkbaar.

Wat noem jij 's ochtends? Scheelt nogal of je om 5:30 opstaat of om 9:30 pas.
En vergeet de schermhelderheid en vooral de kwaliteit van wifi/mobiele netwerken in de buurt

Ik zit in een gesloten omgeving, waar 4G redelijk slecht is, en er een paar AP's te zien zijn.
Ik heb ze bewust op 'niet inloggen' gezet, omdat ik anders de halve dag aan het switchen ben tussen AP's.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@irmz automatisch slot van je scherm wel op 1minuut of 30sec ipv nooit ?
Draait het wieltje vaak (om iets te laden, verbinding ..)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:44

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Die van mij zit nu op 88% en ik herken wat hier geschreven staat. Met pijn en moeite haal ik het einde van de dag.

http://www.xbmcfreak.nl/

• Famous
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 15:42

Famous

R 400+

Erhnam schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:21:
Die van mij zit nu op 88% en ik herken wat hier geschreven staat. Met pijn en moeite haal ik het einde van de dag.
Mijne heeft ook 88% "health" maar ik red prima einde van de dag.
Speel 15 min een spelletje per dag, scherm redelijk aan over de dag (gemiddeld 5 uur en 12 minuten).

Zou je toch eerder zoeken in iets wat synchroniseert of op de achtergrond doorloopt.
En zet automatisch op slot inderdaad 1 minuut als je dit niet hebt.

Accessoires als een Apple Watch of oortjes helpen natuurlijk ook mee aan een drain..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Jouke74
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 25-11 13:21
Op mijn SE ook een keer zo een probleem gehad met de melding van Apple zoek het zelf maar uit. Dat heb ik dus gedaan :) . Ik weet niet hoeveel apps je gebruikt en wanneer, maar het beste is om via Itunes een DFU restore te doen. En dan, jawel beginnen met alleen apple software te gebruiken voor een paar dagen. Als je nu hetzelfde batterijprobleem houdt zou ik nogmaals naar apple gaan en garantie claimen. Als je batterij nu in orde blijft, vervolgens 1 voor 1 programma's toe gaan voegen totdat je een app vindt waarmee opeens de batterij veel sneller leeg is. Bij mij was het uiteindelijk de Fitbit app, waarbij bluetooth continu aan bleef en deze de batterij leeg trok. App gedeinstalleerd en alles liep weer normaal.

"That was left handed..." - JJH

• irmz
Thanks voor alle replies! Wilde gisteren nog antwoorden maarja telefoon was leeg geraakt tijdens het reizen... Ik heb bij alle apps verversen op achtergrond uit staan, locatievoorziening uit van iedere app. Ik heb geen draadloze oortjes en zit gemiddeld 3-4 uur op mijn telefoon per dag (tijdens het reizen) op wifi. Automatisch slot staat op 30 seconden. Als ik kijk naar het verbruik van de afgelopen 10 dagen staat Instagram bovenaan met 29% en Snapchat volgt met 13%. Vreemde is dat zelfs met al deze instellingen ik van 7/8 uur tot 5 uur amper haal..

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 26-11 21:58
irmz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:22:
Thanks voor alle replies! Wilde gisteren nog antwoorden maarja telefoon was leeg geraakt tijdens het reizen... Ik heb bij alle apps verversen op achtergrond uit staan, locatievoorziening uit van iedere app. Ik heb geen draadloze oortjes en zit gemiddeld 3-4 uur op mijn telefoon per dag (tijdens het reizen) op wifi. Automatisch slot staat op 30 seconden. Als ik kijk naar het verbruik van de afgelopen 10 dagen staat Instagram bovenaan met 29% en Snapchat volgt met 13%. Vreemde is dat zelfs met al deze instellingen ik van 7/8 uur tot 5 uur amper haal..
3-4 uur is behoorlijk veel, dat noem ik al een 'heavy user'. Weinig telefoons met een fel oled scherm en een batterij van 2700mah die dat na een jaar (of überhaupt) halen. Zeker veel Social media apps gebruiken vrij veel batterij in mijn ervaring

[Voor 4% gewijzigd door WCA op 20-08-2019 14:49]

Share and Enjoy!

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
irmz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:22:
gemiddeld 3-4 uur op mijn telefoon per dag (tijdens het reizen) op wifi.

verbruik van de afgelopen 10 dagen staat Instagram bovenaan met 29% en Snapchat volgt met 13%.

Vreemde is dat zelfs met al deze instellingen ik van 7/8 uur tot 5 uur amper haal..
3-4u wifi - van een vervoerder ( NS oid ? )
De iphone meldt zich aan op het netwerk, en controleert dan of er bonjour-services draaien, gaat updates ophalen, icloud synchroniseren en wat nog meer
Dit herhaald de telefoon elke X minuten, want stel je voor dat er een appleTV of contactpersoon in de buurt is, waar je AIRdrop mee kan doen

Vervolgens ben je dan die uren social media aan het lezen, nog meer verversen en updaten.
( instagram over wifi pakt de volle MB's wel, HD foto's - HD filmpjes, en of je kijkt of niet, ze worden pre-loaded, ook de reclame )
Maak je de 'fout' om te ver omlaag te scrollen, en dan afsluiten, en weer openen, begint datzelfde spel opnieuw.
netwerkverkeer kost ook energie, en die percentage's die je ziet (29% ) is relatief op het geheel, niet op de 100% die je batterij aangeeft.

Het zal niet de wonderoplossing zijn die je zoekt, maar probeer eens een weekje zonder de 'echte' apps van insta/FB - maar gebruik de mobile web pagina's
Dat scheelt al een hele berg.

Als ik FB op mijn telefoon heb, is alleen al de sync bij openen een aanslag, sind ik de mobilepage gebruik is dat minder, ook de FB-lite app is beduidend vriendelijker dan de fullblown app

en ik ben net als @GreNade wel van mening - 3-4u per dag screen time is geen minimale gebruiker ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

geen openbare wifi gebruiken, en wifi assistentie uitzetten. beter alleen je wifi thuis en de rest 4g mobiele data

youtube etc op netwerk van ns vreet stroom. test maar eens als je op het station ben of in de trein voor % en na je reis.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee