Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19-07-2023
Ik heb een Asus RT-AC87U met signaalproblemen. Ik heb hier de WRT merlin software op draaien.

Ik krijg mijn 2.4 Ghz (of 5 Ghz) signaalsterkte niet boven de -50 dBm, ook niet als ik precies voor de router sta zonder obstakels.

Bij mijn zus heb ik het ook getest met dezelfde smartphone en daar schiet de signaalsterkte meteen naar -40 dBm of misschien nog beter omdat de meter maar tot -40 dBm gaat. En dat terwijl ik aan de andere kant van de kamer zit met banken en tafels tussen ons in. Daarnaast heeft zij een standaard telfort/tmobile modem die volgens mij niet beter zijn dan mijn Asus.

Heeft iemand ideeen waar dit door zou kunnen komen?

[ Voor 3% gewijzigd door Autopilot op 19-08-2019 19:52 ]

Tesla Model 3 SR+ Metallic Blue, Black, Aero

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13

lier

MikroTik nerd

Trad dit probleem ook op met stock firmware?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
lier schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:33:
Ga ik straks proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
lier schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:33:
Hetzelfde probleem doet zich ook voor met de stock firmware.

Het vreemde is dat het signaal van de buurman vele malen sterker is dan mijn eigen router signaal.

Ik heb hem ingesteld op kanaal 6 (dus 4 en 8) en heb hierop geen enkele interferentie van andere wifi signalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:35
Zitten je antennes er wel juist opgeschroefd? En niet dolgedraaid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
1. Ervaar je ook problemen met je WiFi verbinding, anders dan dat je signaalsterkte wat lager is dan verwacht? De signaalsterkte zelf zegt lang niet alles over hoe goed je WiFi verbinding is.

2. Zo te zien gebruik je brede kanalen (omdat je zegt 4, 6 en 8 te gebruiken). Zet hem eens gewoon op 20 MHz kanaalbreedte (voor 2.4 GHz), wellicht levert dat een beter signaal op.

3. Heb je het al eens met een andere telefoon of tablet gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@said006 ik heb even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
Antennes zitten er juist opgeschroefd en in de juiste richting gebogen.

1. Ik ervaar wel wifi problemen in de zin dat ik soms wel verbinding heb, maar geen internet en komt er dan een uitroepteken naast de wifi signaal te staan, ook al is het signaal goed.

2. Hij staat op 20/40 MHz auto, dus hij selecteert automatisch de beste breedte. Ook na het zetten op 20 MHz geen verbetering.

3. Ja ik heb ook een andere telefoon gebruikt bij de meting en die geeft dezelfde resultaten.

@rens-br bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
said006 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:45:
1. Ik ervaar wel wifi problemen in de zin dat ik soms wel verbinding heb, maar geen internet en komt er dan een uitroepteken naast de wifi signaal te staan, ook al is het signaal goed.
Als je dat probleem ook in de woonkamer hebt, dicht bij het apparaat, ligt het alsnog niet aan de signaalsterkte lijkt mij. Ook met -50dBm, -60dBm of zelfs -70 dBm moet je een stabiele WiFi verbinding kunnen opzetten. Het kan wel impact op de snelheid van de verbinding hebben, maar compleet verbindingsverlies zou niet mogen gebeuren.

Raak je alleen op WiFi de internetverbinding af en toe kwijt, of gebeurd dat ook op bedrade verbindingen?

Hoe ziet de rest van je netwerk er uit? Wat voor internetverbinding / modem heb? Kun je wellicht eens het WiFi van je modem een tijdje gebruiken, om te kijken of je daar ook problemen mee hebt, of dat dat wel werkt?

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt.Morgan op 20-08-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autopilot
De verbinding blijft wel gewoon behouden hoor.

Op bedrade verbindingen raak ik de verbinding niet kwijt, alleen draadloos.

Ik heb een ASUS RT-AC87U direct aan mijn KPN glasvezelkastje aangesloten, 2.4 en 5 Ghz zijn beide aan.
1 bedrade netwerk naar mijn decoder en de rest draadloos naar 3 mobiele telefoons in huis en 1 smart tv (op 5 Ghz).

De modem van KPN zelf heb ik niet meer dus kan ik ook niet testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autopilot
Ik heb vanavond een update uitgevoerd en de problemen lijken voorlopig verholpen :)

Pagina: 1