Cisco 2600 router + adsl EN kabel

Pagina: 1
Acties:

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Ik krijg binnenkort een Cisco 2600 serie router om mee te spelen. Nu heb ik even alle specs bekeken, en deze is alleen voor isdn. Nu heb ik en IDSN en kabel, maar daar komt over een paar maanden adsl bij. Ja 3 internet verbindingen; en nee niet overdreven; gewoon voor de speel en pruts. Hoe kan ik het beste de hele zooi aan elkaar knopen ? Ik wil het meeste via de 2600 laten gaan. Deze heeft 2 ethernet poorten en 1 isdn. Kan ik mijn com21 gewoon aan een van die ethernet poorten hangen en dan zo'n beetje configgen zodat het net lijkt alsof hij via die ethernet poorten i.p.v. intern extern bezig is ? En dan aan een switch het adsl router of modem ? Iemand praktische tips of ervaring ?

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Geen cisco kenners hier ???? Wat valt me DAT tegen ............. :)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op zondag 29 juli 2001 19:13 schreef CORVETTE het volgende:
Geen cisco kenners hier ???? Wat valt me DAT tegen ............. :)
genoeg cisco kennis aanwezig hoor op dit forum, maar met dit soort algemene vragen kom je er niet .. welke 2600 gaat het om ? en welke config ( lees hoeveel mem en flash en welke software draaid ie ? )

Je vraagt nu eigenlijk : Hoi ik heb een opel moet daar benzine gas of diesel in ? kan iemand mij helpen ...

* cyclone hoopt dat je inziet dat je vraag iets duidelijker moet stellen

oohja en een houding van " Geen cisco kenners hier ???? Wat valt me DAT tegen " daar scoor je zeg maar geen puntjes mee ..

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Theoretisch kan wat je wilt inderdaad wel met die Cisco, ware het niet dat je aangeeft 3 verbindingen te willen vanaf je netwerkje... even tellen leert: Eth0 => Interne netwerk, Eth1 => ADSL of Kabel, BRI0 => ISDN. Je zal dus een extra netwerk module moeten plaatsen om alle drie de verbindingen over de router te laten lopen. Is overigens nog steeds geen succes aangezien het Internet in principe voor ALLE adressen behalve die op je interne netwerk staat, wat de routering over 3 verschillende verbindingen complex zo niet onmogelijk maakt. Veel succes, of wees iets duidelijker in wat je wilt...

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
een 2611 serie , ik weet dat ik een aparte adsl router moet aanschaffen want de 2600 serie heeft geen adsl modules. wel weer vanaf de 7000 serie. Zo'n 2600 heeft 2 interne ethernet aansluitingen; mijn vraag is dus: Kan ik op de ene mijn netwerk zetten en op de andere ( die dus eigenlijk ook voor intern bedoelt is ) mijn kabelmodem. Maar dan wel op zo'n manier dat ik hem wel zo kan laten functioneren alsof ie extern is. Duidelijk genoeg zo dacht ik.... :)

En ooohh wat zijn ze snel uit de tent gelokt :) Als iemand hier een mooie oplossing voor heeft ??

De adsl router wil ik ook van cisco hebben ( 700 of 800 serie geloof ik ) maar wat voor een routing protocollen kan ik dan runnen ?
En kan ik gebruik maken van iets van "loadbalancing" ?

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Kan ik niet een routing tabel instellen voor iedere poort ?

ene software .... daar laad ik de nieuwste ios op.

b.t.w. Voor punten moet je zijn op het songfestival niet hier :) no offense :)

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 16:46

Rtificial

as fake as can be

Ik heb er even over nagedacht, en je Kabelinternet gebruiken via die tweede poort moet lukken, alleen de routering naar 0.0.0.0 wordt natuurlijk erg moeilijk...

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:14

MartNL

NOu ik wil eigenlijk hetzelfde ik heb adslfast + @home. Ik wil ze eigenlijk ook samen gebruiken en nou lukt het wel met software maar helemaal super loopt het niet.
En nu ben ik ook al opzoek geweest.
http://www.nexland.com/products.htm (ISB Pro800turbo) en bij deze werkt het volgens mij. Hij is alleen een beetje duur en ik weet ook niet of die met de adsl werkt van de kpn.

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

* cyclone had een slechte avond .. dus negeer me dan maar :)

maar cisco router met adsl interface heb je al op een 827 .. die zijn een stuk goedkoper dan de 7000 's :)
en wel zeker zo leuk .. kun je RIP of EIGRP op draaien ... wat je wilt dingen draaien in tegenstelling tot de 700 series ook gewoon ios

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• CORVETTE

CORVETTE

---- American V8 ---

Topicstarter
Bedankt, ik ga het binnenkort proberen.

Pagina: 1