Als verkoper opgelicht via & door Ebay (Kopers Bescherming)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Beste leden, ik heb een paar maanden geleden een product aangeboden gezet via ebay. Dit is verkocht en betaald met paypal, ik heb het product verzonden en toen het ontvangen was heeft de koper een klacht ingediend dat het product niet compleet is. echter was dat wel het geval (dit weet ik zeker want ik heb alles dubbel gecheckt bij het inpakken). Er is toen een geschil geopend en de koper wilde zijn ged terug, dit heb ik toen geweigerd en ebay duidelijk gemaakt dat ik het product compleet heb verzonden en ik te maken heb met een oplichter. Echter kreeg ik een standaard mail terug waar ik niks wijzer van werd, er werd gezegd dat ik het product dan terug moet vragen, dit heb ik gedaan maar heb geen gehoor gekregen van de koper. in de tussentijd heeft paypal het geld (ongeveer 400 euro) teruggestort tegen mijn wil. :(
Na meerdere keren gemaild te hebben naar ebay.nl en ebay.com ben ik tot de conclusie gekomen dat ik toch alleen maar standaard mails terug krijg waar ik niks aan heb. Ondertussen is de maand voorbij en krijg ik een rekening van ebay voorgeschoteld om een bedrag van 49 euro te betalen (comissie) voor het product dat ik niet in mijn bezit heb en waarvan het geld terug is gestort naar de koper.
Via google gezocht of ze een telefoon nummer hebben waar ik ze kan bereiken (078 160000). blijkt het nummer niet meer in gebruik te zijn door ebay. Paypal ook gebeld en die zeggen dat ik het met ebay moet oplossen. :-(

Kortom: Voor rond de 450 euro genaaid, ebay doet geen fuck. :(
Dead end..
of niet?

Wie kan mij wellicht helpen over verdere stappen die ik kan ondernemen?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Kan je PP niet voorleggen dat je het produkt terug wilde nemen en de koper niet reageert?

[ Voor 4% gewijzigd door Mandrake466 op 19-08-2019 20:38 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis inderdaad de helft van de communicatie hier. Een paypal geschil gebeurt in paypal en communicatie gebeurd dus ook daar.

Als je de koper IN het geschil aan hebt gegeven het terug te sturen en hij reageert niet, dan doet Paypal daar wat mee.

Probeer eens een nette tijdlijn in elkaar te zetten, communicatiestappen, wat jij gestuurd, wat hij gestuurd.
Je bent nu heel rommelig en niet alleen ik, maar ook PayPal en Ebay hebben daar geen zin in. Je moet in gedachte houden dat je bent overgeleverd aan de goodwill van de medewerker en als 'ie een warrig verhaal ziet vind 'ie t al snel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:06
Paypal heeft het geld teruggestort, is het geschil ook geopend via paypal? zoja, contact via paypal laten verlopen.

Als verkoper wordt het wel lastig, ik heb ook wel eens een lastige case gehad, ik moest aangifte doen bij de politie van Paypal en na kopie van aangifte heb ik mijn geld gehad.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als verkoper is PayPal biet verstandig te gebruiken... heel simpel. Oplichting via Paypal is heel simpel en PayPal doet hier niets aan, dergelijke verhalen als te vaak gelezen en gehoord. Persoonlijk zou ik nooit PayPal gebruiken ook niet als koper, wil men alleen Paypal dan loop ik een deur verder.

Volgens mij heb ik iets tegen Paypal… Net als iDeal gelijk oversteken op Markplaats, ook NIET doen. :/

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 22:17
_Dune_ schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 23:25:
Als verkoper is PayPal biet verstandig te gebruiken... heel simpel. Oplichting via Paypal is heel simpel en PayPal doet hier niets aan, dergelijke verhalen als te vaak gelezen en gehoord. Persoonlijk zou ik nooit PayPal gebruiken ook niet als koper, wil men alleen Paypal dan loop ik een deur verder.

Volgens mij heb ik iets tegen Paypal… Net als iDeal gelijk oversteken op Markplaats, ook NIET doen. :/
Paypal is een drama.
Ik denk na wel 100,000+ Euro (verkopen van digitale software) mis gelopen te zijn aan inkomsten derving dat we eindelijk af zijn van het betalen van paypal chargebacks, creditcard fees van gestolen credit cards en oplichting.

We weten nu precies hoe we juridisch moeten antwoorden en handelen.

Het antwoord is bewijs, maak overal foto's/films van, laat elke stap zien en onderbouw het met bewijs.
Wil je die moeite niet nemen, dan moet je verlies nemen of echt stoppen met paypal @xXBunnyShmexiXx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Dit is helaas het risico van Ebay/Paypal, als je kwade bedoelingen hebt dan is er zeer eenvoudig mee te frauderen, zowel koper als verkoper zijnde.
De " trukendoos " zit vol bij deze bedrijven, waaronder ook gestolen creditcards of storneren van een automatische incasso.
In al die gevallen haalt Paypal het geld uiteindelijk weg bij de verkoper en mag je het voor de rest lekker uitzoeken als verkoper zijnde.
Je moet deze risico's incalculeren in je marges/winst of anders enkel harde bankoverschrijvingen accepteren.

Je kunt overigens wel met een echt persoon mailen bij Ebay, maar dan moet je even wat proberen met die voor-vragen.
Elke keer dat je een automatisch antwoord krijgt probeer je een andere voor-vraag.
Verder is Paypal bellen wel een goeie natuurlijk, maar verwacht er ook niet teveel van.
Het dispuut is al afgerond dus zullen ze het resultaat hiervan waarschijnlijk niet meer wijzigen.
Paypal beroept zich dan al snel op hun voorwaarden en daarmee moet je het dan maar doen.

Het geld ben je zo goed als kwijt, zal helaas een dure les zijn...
Ik zou sowieso nog wel proberen om onder die kosten van Ebay uit te komen.
Het geld is tenslotte terug naar de koper waarmee de koop ook als ongedaan kan worden gezien.
Ebay doet alsof ze hier niets van weten en proberen alsnog het geld hiervan te incasseren, het moet niet gekker worden.

In vino veritas, in aqua sanitas

Verwijderd

Idd paypal proberen te bellen, alles uitleggen, dan komt het vaak wel goed. Wij do4n al jaren zaken met paypal, en merken juist dat de laatste tijd (eindelijk) ze ook serieuzer naar de verkopers kijken. Alleen heb ik helaas alleen een spaans nummer, geen NL.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je kunt Paypal aanspreken omdat ze het geld hebben teruggestort zonder dat het product retour is gestuurd.

Je kunt de koper ook aanspreken. In welk land woont de koper?

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:07

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als een koper het terug wil sturen en jij gaat akkoord moet er ook daadwerkelijk iets terug gestuurd worden pas bij ontvangst kan je aangeven geld retourneren en koper kan dit pas forceren naar een periode met bewijs dat het is terug gezonden.

Koper moet ook reageren voor dat geld terug wordt geretourneerd alleen retour conflict aanmaken en wachten werkt niet. Ebay zet het conflict pas door als koper en verkoper er niet uitkomen en checken dit op de communicatie over en weer.

Klopt wel dat Ebay het compleet zal jeuken of het product nou wel of niet compleet of defect is retourneren sturen ze altijd op aan, en zeggen ''ja wij kunnen niet checken of het product nou wel of niet goed was''

Je moet een conflict aanmelden dat de koper je niks heeft teruggestuurd
https://www.ebay.nl/pages/help/sell/handle-problems.html

Commissie wordt niet verrekend op een geannuleerde koop dus of er staat nog iets open anders wordt er niks in rekening gebracht. Je weet zeker dat het bedrag is teruggestuurd en niet nog bevroren staat .

[ Voor 50% gewijzigd door 42dpi op 23-08-2019 10:44 ]

Si vis pacem, para bellum

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:13
Is je paypal toevallig gekoppeld aan je creditcard? Want dan heb je eventueel nog een stok achter de deur. Ja dat Paypal is als verkoper echt een hell. Jaren gebruikt, 1 keer kwam er een klacht. ( die nog in mijn voordeel wordt toegewezen) hele account geblokkeerd :D.

Maar inderdaad als er iets teruggestuurd moet worden vraag om het bewijs, want als koper zegt ik wil mijn geld terug dan moet je wel het product terugsturen.

Paypal heeft zijn beste tijd gehad, en zie ook dat er steeds meer shops zijn die er vanaf stappen.

How are you doing?

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Heb zelf nog identiek hetzelfde gemaakt op ebay. Als verkoper heb je totaal geen rechten of bescherming. Dan verkoop ik zelfs nog liever via facebook, waar men niet volautomatisch met een smoes hun geld kan terugvorderen via paypal.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• CMos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:25
Wat ik zo snel niet zie terug komen in dit topic en wat voor mij belangrijk was in dit soort zaken is de PayPal seller protection.

In het verleden kwam ik daar niet altijd voor in aanmerking en in die zaken werd de betaling zonder pardon door PayPal terug gestort na een klacht. Ik heb het verplicht gemaakt voor de koper om een account aan te maken bij PayPal om die seller protection af te dwingen.

Als er nu een klacht wordt ingediend wordt er altijd eerst wederhoor gevraagd en in de meeste gevallen win ik de disputes ook.

https://www.paypal.com/us...ecurity/seller-protection

[ Voor 6% gewijzigd door CMos op 22-08-2019 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:32

Raphaelo

boeiend!!

Hierom altijd zorgen dat je paypal niet gekoppeld is aan andere zaken. Als ze dan geld terughalen sta je in de min, maar ben je het geld in ieder geval niet direct zelf kwijt. Dit geeft je een wat sterkere 'onderhandelingspositie'.

originele signatures zijn top!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Raphaelo schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:47:
Hierom altijd zorgen dat je paypal niet gekoppeld is aan andere zaken. Als ze dan geld terughalen sta je in de min, maar ben je het geld in ieder geval niet direct zelf kwijt. Dit geeft je een wat sterkere 'onderhandelingspositie'.
Om wat concreter te zijn zou ik zeggen: zorg ervoor dat je nooit geld ( saldo ) op je Paypal hebt staan, dan kunnen ze dat ook niet van je afpakken.
Heb je je bank gekoppeld en ze boeken het af via een automatische incasso, dan boek je dat terug.
Boeken ze het af van je creditcard, dan kun je een chargeback uitvoeren, je hebt er tenslotte geen toestemming voor gegeven dat ze dat zomaar afboeken.

Maar wat Paypal gewoon doet is jouw account in de min zetten en zolang dat blijft bestaan kun je niks meer.
Als je 3 maanden hier niks mee doet dan blokkeren ze je account gewoon permanent en sturen ze waarschijnlijk een incassobureau op je af.
Een betere handelspositie wellicht, maar als het er op aan komt trek je aan het korste eind.
En het klinkt wellicht hard maar het is wel de realiteit; het interesseert ze ook niet dat jij gedupeerd bent, Paypal wil dat iedereen zich aan hun regeltjes en uitspraken houdt of anders hoepel je maar op.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:58
Woont de koper in Nederland? Anders zou ik er langs rijden en mijn spullen/geld opeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@xXBunnyShmexiXx Kom er maar in, je hebt nu een aantal dagen reacties ontvangen. Tijd om te reageren.
Pagina: 1