Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-11 16:51
Hallo,

Is het waar dat een normale film (24fps) er het zeflde uit ziet op 30Hz als op 60Hz? Mijn laptop ondersteunt namelijk max 30Hz HDMI output @2160 (4K).

Mijn paneel is echter 60Hz.

Ga ik hier tegen problemen lopen? Wie weet dit?

Thnx!

Let me share my screen...

Alle reacties

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:55
je zou het wel kunnen merken..
maar wat is een probleem voor je?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ideaal doe je refresh rate matching, dwz een 24fps film speel je op 24Hz, etc. Laptop schermen hebben meestal? die optie niet.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-11 21:40

DarkSide

theres no place like ::1

Hoe een 24 fps film er uit ziet op een andere refresh rate hangt af hoe ze "daar komen".
Mijn oude TV kon geen 1:1 24FPS weer geven. Dus word het signaal intern omgezet naar 30/60 hz.

De kwaliteit hiervan kan soms te wensen over laten. Maar de meeste merken het niet.

1:1 is het mooist. Al zijn er ook weer legio mensen die dit niet mooi vinden en allerlei beeldverbeteraars en frame insertions etc toevoegen. Dit kan leiden tot "soap opera" effect. Wat vele filmliefhebbers weer hekelen.

Als je een laptop hebt met een max output van 30Hz. Dan zal je TV dat prima aankunnen.
Er is nog geen/weinig content aan films met UHD HDR die op 60hz draaien.

Als je de film bekijkt op je laptop. Maakt de output niet uit.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-11 16:51
Ok duidelijk!

Ik heb namelijk een nieuwe TV besteld (60Hz dus) en mijn laptop heeft de volgende specs:

Support for 1080p resolution at up to 60Hz
Support for 3840-by-2160 resolution at 30Hz
Support for 4096-by-2160 resolution at 24Hz

Als ik mijn laptop dus aan dat scherm hang en een 4K film afspeel, ga ik dan een verschil zien met een laptop die wel native 60Hz ondersteunt op 2160?

Ik zou zeggen van niet, aangezien een film maar 24FPS is en 30Hz dus al sneller is.

Maar zoals @DarkSide zegt, gaat de TV dat dus zelf opschalen naar 60Hz. Ik ga er vanuit dat de TV dat wel goed regelt.

Overigens heb ik beeldverbeteraars altijd uit (incl motion rommel)

Let me share my screen...

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit is eigenlijk simpel te beantwoorden door je even in te lezen in deze materie.. een topicstart van enkele regels is sowieso uit den boze.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.