Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop voor muziek editing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor een vriend opzoek naar een laptop waarmee goed geluid te editen is. Zelf ben ik hier niet in thuis. Mijn vermoeden is dat je snel richting een game laptop gaat voor een behoorlijke geluidskaart, maar hier kan ik mij in vergissen. Een Apple is een no go en het budget is tot ongeveer 1500euro maar wanneer het goedkoper kan is dit altijd beter natuurlijk. De laptop hoeft niet voor gamen gereed te zijn.

Tips? Aanvullende vragen om betere tips te kunnen geven?

Alle reacties

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-11 14:52
Ik zou voor een muziek laptop, of dat nu voor Dj of voor editing is, altijd gaan voor een externe audio interface op basis van USB. Dat kan van heel simpel naar heel uitgebreid, maar de behringer-u-phoria-umc22 of deze focusrite-scarlett-solo zijn goede startpunten. Iets uitgebreider is bijv. dit simpele mengpaneeltje, wat zowel een externe audio interface voor een PC als een klein mengpaneeltje is.

V.w.b. de laptop hangt het veel af van de gebruikte programmatuur en of je veel plugins/VST's gaat gebruiken. Met name CPU en hoeveelheid werkgeheugen zijn hierin leidend. Maar een heuse gaminglaptop is in mijn ogen niet echt nodig.

Zou je toe kunnen lichten welke programma's er gebruikt gaan worden?

Verwijderd

Topicstarter
Na overleg kom ik er achter dat de vriend vooral stemopnamens wilt maken om onder filmpjes te zetten. Dan is een heel editing gebeuren lijkt mij sowieso niet nodig. Wat zouden dan handige specificaties in een laptop zijn?

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Zo'n beetje iedere laptop zal waarschijnlijk wel voldoen.

Naar een goede interne geluidskaart hoef je niet te kijken, dat is irrelevant omdat je voor zoiets een externe USB audio interface gebruikt.

Zoiets:
Zoom U-44 mobiele audio interface
https://www.bax-shop.nl/e...e-voor-mac-windows-en-ios

Microfoon d'r aan en gaan met die banaan. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht al dat het veel simpeler zou worden. Dank!