Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:53

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Dag allen,

Vandaag gewerkt aan het in elkaar zetten van een threadripper build, een 1950X op een Gigabyte X399 Designare Ex, met als koeler de Dark Rock Pro 4 TR4. Alles ging vrij goed, CPU paste, socket ging goed dicht, maar tijdens het mounten van de koeler ging het mis. Eén van de 4 koeler schroefgaten is losgekomen van het moederbord zelf. Ik heb keurig volgens de instructies eerst de standoffs erop gedaan, toen de mounting brackets geïnstalleerd en die aangedraaid. Tijdens het aandraaien merkte ik al dat dit schroefgat ineens een stuk makkelijker schroefde, en tijdens het vastzetten van de koeler kwam de bracket helemaal omhoog loszetten. Het schroefgat bleek toen volledig losgekomen te zijn van het socket, dus dat zal de oorzaak zijn dat het makkelijker aanschroeven was. De andere gaten heb ik sterker vast kunnen zetten dan deze, dus ik denk niet dat ik te veel kracht heb gezet, ik was ook vrij voorzichtig.

Zie de foto ter illustratie. Er is geen schade te zien aan het moederbord, aan het schroefgat, of aan de plek waar dat ding inzat. Er lijkt wel een soort lijmlaag te zitten, die bij dit gat maar half doorloopt, zou dat de oorzaak zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aH3vKGx6a9X8q9ZFcsTrgWnt/full.png

Het lijkt mij duidelijk dat dit niet meer zomaar te repareren is, maar de vraag is of dit nou puur user error is, of dat dit aan de fabrikant ligt? (in andere woorden, hoe groot is de kans dat ik mijn geld terugkrijg?) Ik kwam dit probleem verder nergens op internet tegen (iedereen heeft het over de schroeven voor de CPU zelf die moeilijk doen)...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Dat hoort er natuurlijk niet uit te komen en zou je via garantie opgelost moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:17
Zit online te zoeken hoe dit vast zou moeten zitten aan de rest van de socket maar er is werkelijk NIETS van te vinden.

Ik zou het gewoon onder garantie terug sturen.

Tenzij wij iets niet eten van hoe deze busjes vast zitten hoort het gewoon nooit los te komen.
Van een enkele foto is dat niet te zien al ben ik er wel zeer benieuwd naar.

Er is immers geen metaal scheur of schade te zien maar ook geen duidelijke manier hoe het vast zat.

Dus als je ons (mij) meerdere fotos en closeups zou willen verstrekken... ben echt benieuwd wat we missen en aangezien ik nog nooit een treadripper bord in mijn handen gehad heb ken ik de socket niet van dichtbij.
Het lijkt in ieder geval niet aan de backplate of wat anders vast gezeten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:53

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Topicstarter
Voor zover ik het kon zien zit ie enigszins vastgelijmd? Door het gat heen zag ik iig iets glinsteren dat op lijm lijkt, gewoon op de PCB. Door de andere gaten heen zag ik het ook zitten. Wat me wel opviel is dat bij dit gat die "lijmlaag" halverwege ophield, terwijl het bij de andere gaten doorliep. En het lijkt erop dat de groeven aan de onderkant van het buisje ervoor zorgen dat dat ding gewoon vastgeklemd zit aan het metaal eromheen, beetje zoals de twee delen van een euromunt. Het buisje is ook hol, dus op zich kan je met een lange schroef gewoon dat ding eruit wrikken als je je best doet (dan draai je tegen het PCB aan, daar zag ik verder ook geen beschadiging), maar ik had gewoon de meegeleverde standoffs van de koeler erop. Dat zou het probleem niet mogen zijn lijkt me.

Geen verdere foto's helaas, ding is al op de post naar de webshop.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 14:02
Lijkt erop dat het gewoon een productie fout is.. RMA’en dat bord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:09

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Terugsturen, die busjes zitten vast geponst in het bracket.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1