Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met mijn nieuwe build eigenlijk een beetje van alles kunnen doen. Ik zit momenteel in een grafische richting en merk dat ik vaak 100% van de cpu gebruik wanneer ik een iets zwaarder spel speel zoals Monster Hunter World. Maar ook wanneer ik aan wat grotere projecten werk in After Effects. Ik ben niet van plan om te upgraden naar de meest high-end pc dat er bestaat maar ik zou wel terug Monster Hunter kunnen spelen met mijn maten zonder dat het spel hapert. Ook zou ik willen dat wanneer ik werk aan een project het niet 5 seconden duurt om 1 frame te laden.
dit is mijn huidige build:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop dat ik een mooie upgrade kan doen tussen de 500-650 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik denk dat ik deze kan meenemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een nieuwe cpu, ram, mobo en voeding wel voldoende zal zijn? de reden dat ik voeding verander is omdat een maat ooit zei dat 550w te weinig is... Als dat niet zo is, gelieve dat dan te zeggen. >.<
Zelf dacht ik dat ik zeker 16gb ram nodig zou hebben. Een mobo heb ik echt geen flauw idee naar wat ik moet zien. Voor de cpu denk ik aan een i7 maar niet de laatste gen. eerder iets als een i7 6700 ? En voeding als het nodig is kan ik naar 650w gaan ipv 550w.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan dus dat zal waarschijnlijk ook zo blijven.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag hebben dat jullie me wat helpen bij het kiezen van een nieuwe build. En daarbij dus het beste voor de beste prijs kunnen meegeven. Jullie weten er allemaal veel meer over dan ik dus ermee denk ik dat de opinie van mensen dat er meer over weten belangrijk is. Zoals eerder vermeld zou ik alleen niet echt weten waar ik moet beginnen.
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik wil met mijn nieuwe build eigenlijk een beetje van alles kunnen doen. Ik zit momenteel in een grafische richting en merk dat ik vaak 100% van de cpu gebruik wanneer ik een iets zwaarder spel speel zoals Monster Hunter World. Maar ook wanneer ik aan wat grotere projecten werk in After Effects. Ik ben niet van plan om te upgraden naar de meest high-end pc dat er bestaat maar ik zou wel terug Monster Hunter kunnen spelen met mijn maten zonder dat het spel hapert. Ook zou ik willen dat wanneer ik werk aan een project het niet 5 seconden duurt om 1 frame te laden.
dit is mijn huidige build:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5 4590S Boxed | € 242,- | € 242,- |
| 1 | Moederborden | Asus H97M-PLUS | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Club 3D Radeon R9 290 royalAce | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Antec ISK600M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Kotetsu | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | XFX TS 550W 80+ Gold | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 347,95 | ||
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoop dat ik een mooie upgrade kan doen tussen de 500-650 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik denk dat ik deze kan meenemen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | Club 3D Radeon R9 290 royalAce | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Antec ISK600M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Kotetsu | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 29,95 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk een nieuwe cpu, ram, mobo en voeding wel voldoende zal zijn? de reden dat ik voeding verander is omdat een maat ooit zei dat 550w te weinig is... Als dat niet zo is, gelieve dat dan te zeggen. >.<
Zelf dacht ik dat ik zeker 16gb ram nodig zou hebben. Een mobo heb ik echt geen flauw idee naar wat ik moet zien. Voor de cpu denk ik aan een i7 maar niet de laatste gen. eerder iets als een i7 6700 ? En voeding als het nodig is kan ik naar 650w gaan ipv 550w.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan dus dat zal waarschijnlijk ook zo blijven.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag hebben dat jullie me wat helpen bij het kiezen van een nieuwe build. En daarbij dus het beste voor de beste prijs kunnen meegeven. Jullie weten er allemaal veel meer over dan ik dus ermee denk ik dat de opinie van mensen dat er meer over weten belangrijk is. Zoals eerder vermeld zou ik alleen niet echt weten waar ik moet beginnen.
Alvast bedankt voor de hulp!