Alleen tweakers.net geeft ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR in Chrome

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 19:47
Mijn vraag:
Als ik tweakers bezoek op mijn laptop via Chrome dan krijg ik een witte pagina met: Tweakers.net heeft een ongeldige reactie verzonden.
ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR

Ik heb dit tot nu toe alleen bij de tweakers site alle andere website's kan ik gewoon bezoeken met chrome.

Bezoek ik tweakers.net via Internet Explorer, geen problemen!

Bezoek ik tweakers.net via mijn hotspot van mijn telefoon via Chrome, ook geen problemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 laptop
Laatste versie van Chrome en ook Chrome Beta geprobeerd, beide zelfde resultaat.

Dit is trouwens wel op het netwerk op mijn werk ;)
Maar het rare is dat het alleen op Chrome is en niet in IE, dus dat kan geen Firewall dingetjes zijn of wel?

Voorheen werkte het trouwens wel gewoon!

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Reset gedaan van de browser, cookies etc. (echt alles verwijderd)
2. SSL-cache gewist
3. Host bestand van windows verwijderd (stond niets handmatig in)
4. QUIC gedisabled in chrome (ook na opnieuw installeren van Chrome)
5. Chrome verwijderd en opnieuw geinstalleerd
6. Chrome verwijderd en chrome beta geinstalleerd
7. Datum en tijd gecontroleerd van mijn laptop en deze zijn correct. Handmatig ingesteld, geen resultaat daarna terug gezet naar automatisch (ook extra sync gedaan), ook geen resultaat

Ik snap er werkelijk niets van dat ik alleen via Chrome, bij tweakers.net ik problemen heb.

Iemand enig idee?

[ Voor 7% gewijzigd door stijn1309 op 19-08-2019 10:33 ]

Beste antwoord (via F_J_K op 19-08-2019 11:10)

• stijn1309
CH4OS schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:39:
Als je er met IE geen last van hebt, maar met Chrome wel, dan zit het inderdaad in de lokale Chrome installatie. :)

EDIT:
Wellicht een andere proxy instelling in Chrome die niet meer valide is?
Er zijn geen proxy's ingesteld...
Haha ik heb voor mijn gevoel echt alles gecheckt en vind het echt een opmerkelijk probleem, zelf nog nooit eerder tegengekomen.

Wellicht lost het zich zelf op door de tijd...… maja dan moet ik voor tweakers IE gebruiken of een andere browser :|

edit:

Ok... wie deed er wat?
Haha ik ging even wat sites af om te checken of er echt niet nog een website was die niet werkte.
Kwam ik op twitter.nl uit (deze laat het stylesheet niet ofzo) dus ging even in de ontwikkelaarsconsole kijken waarom hij die niet laad. Wellicht zat daar mijn oplossing, maar geen foutmeldingen niets.

Toen dacht ik hé als ik zo tweakers.net open wellicht zie ik dan iets.... ja heel tweakers.net doet het weer 8)7 8)7

Schiet mij maar lek!

Topic kan dicht

[ Voor 29% gewijzigd door stijn1309 op 19-08-2019 10:48 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Welk antivirus pakket draai je? Heb je die al eens uitgeschakeld?

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een andere browser al geprobeerd? Zo ja, werkte het toen wel of ook niet?
Werkte het wel, dan zit het probleem in jouw lokale installatie van Chrome.
Werkte het niet en heb je er alleen op het netwerk van et werk last van, dan zou ik de ICT afdeling inschakelen als je niet zelf de beheerder bent. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 19-08-2019 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
CH4OS schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:37:
Heb je er alleen op het netwerk van het werk last van? Zo ja, dan zou ik de beheerders inschakelen als je daar niet de netwerkbeheerder bent. ;)
Haha dat wil ik best doen... website is gewoon bereikbaar via IE niet via Chrome... vandaar lijkt het mij niet dat het daarin zit maar meer in mijn laptop toch ergens...
Imnoa schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:36:
Welk antivirus pakket draai je? Heb je die al eens uitgeschakeld?
Anti-virus mag ik dan niet uitschakelen... de firewall wel en dat gedaan en levert 0,0 op

[ Voor 24% gewijzigd door stijn1309 op 19-08-2019 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je er met IE geen last van hebt, maar met Chrome wel, dan zit het inderdaad in de lokale Chrome installatie. :)

EDIT:

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 19-08-2019 10:40 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
CH4OS schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:39:

EDIT:
Er zijn geen proxy's ingesteld...
Haha ik heb voor mijn gevoel echt alles gecheckt en vind het echt een opmerkelijk probleem, zelf nog nooit eerder tegengekomen.

Wellicht lost het zich zelf op door de tijd...… maja dan moet ik voor tweakers IE gebruiken of een andere browser :|

edit:

Ok... wie deed er wat?
Haha ik ging even wat sites af om te checken of er echt niet nog een website was die niet werkte.
Kwam ik op twitter.nl uit (deze laat het stylesheet niet ofzo) dus ging even in de ontwikkelaarsconsole kijken waarom hij die niet laad. Wellicht zat daar mijn oplossing, maar geen foutmeldingen niets.

Toen dacht ik hé als ik zo tweakers.net open wellicht zie ik dan iets.... ja heel tweakers.net doet het weer 8)7 8)7

Schiet mij maar lek!

Topic kan dicht

[ Voor 29% gewijzigd door stijn1309 op 19-08-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dicht lijkt me niet nodig. Wel verplaats ik het even van WOS naar CSA omdat het over alleen Chrome gaat. Misschien dat iemand anders er later ooit naar zoekt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:55

Snuffel

Vroem!

Ja, ik heb exact hetzelfde probleem. Chrome, windows 10, laptop (van de zaak) en alleen in Chrome kan ik tweakers niet benaderen. Dat wil zeggen: 95% van de tijd, want heeeel soms doet ie het wel!
Kaspersky draait op de achtergrond mee, kan ik niet zelf utizetten helaas....

Edge, IE: geen enkel probleem.

Dan maar Edge gebruiken he :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Anti-virus mag je niet uitschakelen? Bedrijfsnetwerk?

Misschien heb je last van je antivirus pakket SSL interceptie die een beetje faalt.

(Kan je zien door de certificaten / groene slotjes te bekijken of daar nu ineens een self signed root certificaat staat van je antivirus)

• stijn1309
Snuffel schreef op woensdag 11 september 2019 @ 09:57:
Ja, ik heb exact hetzelfde probleem. Chrome, windows 10, laptop (van de zaak) en alleen in Chrome kan ik tweakers niet benaderen. Dat wil zeggen: 95% van de tijd, want heeeel soms doet ie het wel!
Kaspersky draait op de achtergrond mee, kan ik niet zelf utizetten helaas....

Edge, IE: geen enkel probleem.

Dan maar Edge gebruiken he :)
Het is bij mij ook teruggekomen. Heb er niet al te veel aandacht aanbesteed, maar mijn idee is dat het wellicht uitmaakt wel WiFi accesspoint ik verbonden ben. Maar dit niet uitgebreid getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barmania
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-08 16:20
Hier ook exact hetzelfde probleem. Vanalles geprobeert, maar Tweakers en bijvoorbelld twitter zijn niet te benaderen als ik met mijn netwerk bedraad aangesloten ben. Werkt wel in Edge of als ik op Wifi ga.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeclap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
Misschien is er een bug bij in geschoten in Chrome aan de hand van het volgende?

https://www.security.nl/p...g+bestempelen?channel=rss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
Barmania schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:56:
Hier ook exact hetzelfde probleem. Vanalles geprobeert, maar Tweakers en bijvoorbelld twitter zijn niet te benaderen als ik met mijn netwerk bedraad aangesloten ben. Werkt wel in Edge of als ik op Wifi ga.....
Nee het is een raar probleem en heb nooit mijn vinger erachter kunnen krijgen wat het was.
Mede ook, omdat ik het alleen had op het werk.

Het is iets heel raars... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:42

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Kan iemand de volledige foutmelding pasten? Ik zie geen grote afname aan bezoeken overigens, en de ssl test geeft nog steeds een A+.

Het enige probleem dat er zou kunnen zijn is dat wij juist vrij streng zijn met onze ciphers en ssl verbindingen, waardoor je dus geen oude meuk meer mag gebruiken zoals tls 1.0 en 1.1. En met een EC certificaat (met wel een RSA als fallback)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Pagina: 1