Laptop - teleurstellende resultaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 26-09 21:42
Ik heb sinds enige tijd een Asus VivoBook Pro N705UD-GC079T.
pricewatch: Asus VivoBook Pro N705UD-GC079T

De game prestaties zijn teleurstellend te noemen met Battlefield 1.
Ik heb alle settings op low en dan zit ik vaak rond de 25-35 fps, tenzij er rustige momenten zijn.

Heb alles al geprobeerd, ook al in energie beheer de optimale settings geselecteerd.

- Intel Graphics power plan op maximum performance
- PCI expres / Link state power management - Batterij,netstroom uitgeshakeld
- Aan/uit modus ( op netvoeding ) beste prestaties
- Nvidia Control panel Energiebeheer modus, verkies optimale prestatie.

Temp van de CPU tijdens gamen zit rond de 60 graden.

Ik had toch wel wat hogere prestaties verwacht, want het is tenslotte een i7 processor en er zit een 1050 4gb videokaart in. Ik zou niet weten wat ik verder zou kunnen proberen. Op youtube zie ik wel verscheidende filmpjes met dezelfde soortgelijke specs met veel betere prestaties.

Het laatste wat ik aan het proberen ben is om de game te installeren op SSD ipv HDD, misschien dat dit nog een verbetering kan opleveren?

[ Voor 5% gewijzigd door rutgergron op 19-08-2019 10:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Grote kans dat de laptop de nvidia GPU niet gebruikt tijdens het gamen, maar gewoon op de intel GPU bezig blijft.

https://www.techadvisor.c...lt-graphics-card-3612668/

[ Voor 27% gewijzigd door Ernemmer op 19-08-2019 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:52
@rutgergron voor de FPS maakt het niet uit, SSD of HDD. Voor de laadtijden wel. De tip van @Ernemmer is interessant: sowieso even goed monitoren wat het gebruik van je pc is (CPU en GPU load kun je checken in je perfmon), de temps en op welke frequentie alles draait. Throttling is een ding tegenwoordig.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Ernemmer schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:19:
Grote kans dat de laptop de nvidia GPU niet gebruikt tijdens het gamen, maar gewoon op de intel GPU bezig blijft.

https://www.techadvisor.c...lt-graphics-card-3612668/
Volgens mij had ik dit al een keer ingesteld, zal het voor de zekerheid nog even nalopen.

Welk programma is handig voor het monitoren tijdens ingame spelen van games?

Nu merk ik dat als ik op het batterij icoontje click van de taakbalk rechts onderin en kies voor beste prestaties de laptop voortdurend de CPU op hoge performance zet. Dit met resultaat dat de fans erg actief zijn. Zie het nut er ook niet van volop cpu snelheid zonder gebruik tijdens browsen. Welke settings kan ik gebruiken zodat de laptop automatisch de cpu belast op snelheid indien het nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-09 10:34
rutgergron schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:25:
[...]

Volgens mij had ik dit al een keer ingesteld, zal het voor de zekerheid nog even nalopen.

Welk programma is handig voor het monitoren tijdens ingame spelen van games?

Nu merk ik dat als ik op het batterij icoontje click van de taakbalk rechts onderin en kies voor beste prestaties de laptop voortdurend de CPU op hoge performance zet. Dit met resultaat dat de fans erg actief zijn. Zie het nut er ook niet van volop cpu snelheid zonder gebruik tijdens browsen. Welke settings kan ik gebruiken zodat de laptop automatisch de cpu belast op snelheid indien het nodig is?
Eerst eens kijken in taakbeheer welk programma de CPU zo belast. Hij gaat namelijk niet uit zichzelf volle bak zonder dat hij wat te doen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Origin is battlefield 1 opnieuw aan het downloaden omdat ik het nu op mijn SSD ga zetten, thats it.

Is het normaal als je de fans nu ook hoort draaien of horen de fans nu echt stil te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:52
rutgergron schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:34:
Origin is battlefield 1 opnieuw aan het downloaden omdat ik het nu op mijn SSD ga zetten, thats it.

Is het normaal als je de fans nu ook hoort draaien of horen de fans nu echt stil te zijn?
Je fans draaien als het warm(er) wordt in je laptop, wat gebeurt als die druk is met iets, maar ook als het bijvoorbeeld warm(er) is waar je nu zit. Verschillende factoren dus. Kun je ook zien als je je systeem monitort qua belasting. Misschien vergt het downloaden via Origin ook wat resources bijvoorbeeld.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Als ik in de NVIDIA control panel kijk had ik eerst bij BF1 gebruik de algemene instelling ( krachtige NVIDIA-processor ). Dan zou je toch zeggen dat het spel toch al automatisch kiest voor de krachtigste optie? Heb nu dus gekozen voor Krachtige Nvidia processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-09 19:58
- Gamen op accu of netvoeding?
- Laatste Nvidia drivers geïnstalleerd?

No one is listening until you fart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Uiteraard, basis dingen ben ik bij langs gelopen. Op netvoeding gamen, laatste drivers geinstalleerd.

Weet niet welke settings ik nu moet hanteren in de Extra energie instellingen bij energiebeheer en/of dit ook een groot verschil kan uitmaken?

- Intel (R ) Graphic settings
- Energiebeheer voor processor
- PCI Express

etc.

Wat zijn hier de meest optimale settings of maakt dit niet zon groot verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:30

Nemesizz

Untouchable

Als ik de review nalees op Notebookcheck (ideale site voor laptop reviews, erg uitgebreide reviews) zijn er nog wel wat performance issues met dat model laptop.

Schijnbaar boost die eerst wel gewoon naar de verwachte snelheden, tikt dan een hoge temperatuur aan en throtteld dan terug naar een lage snelheid, waar die dan ongeacht de load op vast blijft zitten (1.8Ghz volgens de review, dan word die ook rond de 50ºC, daarvoor ging die wel naar 4.0 of 3.7Ghz).

Dat er een 'i7' in zit zegt niet veel, vooral bij laptops niet. Het is overigens ook een 'U' variant, dat zijn de Ultra Low Voltage modellen, die zijn hoe dan ook niet zo snel als de 'gewone' (laptop) modellen.

Daarnaast zit je dus met temperaturen (groot issue bij veel laptops, zie ook het hele gedoe bij de 'i9' bij Macbooks van Apple), en power limits van het mainboard (zie je ook bij OEM desktops, dat processors daar vaak minder presteren dan bij retail borden vanwege power limits zodat de processor nooit boven z'n TDP uitkomt, en bij laptop soms zelf de TDP niet eens haalt).

Laptops kunnen prestaties met dezelfde hardware dus enorm variëren , puur door thermals en/of power limits die de fabrikant instelt (thermals ook met hoe goed/slecht de koeling is, en bij veel laptops valt dat tegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Ja had het ook al even doorgenomen op notebookcheck, toch wel een beste domper ....

Denk je een goede snelle laptop te hebben, loop je weer tegen verborgen `problemen` aan.
Stille kleine hoop, heb de bios firmware gedownload met de info: Optimize system performance.

Het zal mij benieuwen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Helaas het mocht niet baten, update van de firmware heeft niet geholpen. Toch wel jammer, op Empire Edge dropt het geregeld naar 30 fps. Heb alles wel af gevinkt wat ik heb kunnen doen denk ik.
Pagina: 1