Hi,
Een paar vragen over standalone warmtepomp boilers (geen hulp van CV). Ik zie dat er voor grote gezinnen enorme WPB wordt aangeraden (300-500 liter). Dit is enorm groot. Ik heb die ruimte niet en het weegt enorm veel op een houten vloer.
Ik heb een paar vragen, waarop ik met wat simpele Google zoekacties geen antwoord vond:
Een paar vragen over standalone warmtepomp boilers (geen hulp van CV). Ik zie dat er voor grote gezinnen enorme WPB wordt aangeraden (300-500 liter). Dit is enorm groot. Ik heb die ruimte niet en het weegt enorm veel op een houten vloer.
Ik heb een paar vragen, waarop ik met wat simpele Google zoekacties geen antwoord vond:
- Wat is de meest efficiënte interne boiler water temperatuur voor WPB?
- Als dit bv 80 graden is, dan kan ik uit een boiler van 100 liter 200 liter van 40 graden halen of werkt dit zo niet (of bij 60C, 150 liter van 40C)?
- Volgens mij werkt dit niet: als ik uit een 100L vat van 60C, 10 liter water haal, stroomt er 10 liter koud water in van zeg 10C dus is de resterende 90 liter geen 60C meer. Of loopt een WPB eerst leeg?
- Nu heb ik door een bad de WPB leeg getrokken (hoeveel liter is een standaard bad?). Hoe lang doet een 100, 200, 300 liter WPB (in meest efficiënte mode) erover om weer warm water te leveren? De kinderen gaan in bad, de ouders gaan douchen. Wanneer kan dit weer?
- Wat zijn de beste (Tweaker topics) sites mbt adviezen en ervaringen van standalone WPB?
Bedankt