Welke tweedehands laptop voor zoon?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1244240

Topicstarter
Beste lezers,

ik zoek voor mijn zoon een tweedehands laptop. Hij (9) wil deze vooral gebruiken voor Minecraft, Roblox en Fortnite. Geen hele rare dingen dus, en toch kom ik er niet uit. Ik heb gelezen dat de videokaart/videochip hiervoor goed genoeg moet zijn. Nu speelt hij het trouwens weleens op mijn macbook air en dat gaat ook redelijk, en daar zit een Intel HD Graphics 5000 in. Mijn vragen: is het een redelijke verwachting een laptop te vinden voor zo'n €400 waarop dit goed kan? En, is voor deze games echt zo'n speciale videokaart nodig, als in Nvidea GTX 1060 en hoger? Of kan dat best wat minder? Hoor het graag!

Wat ga je met je laptop doen?
Vooral gamen: fortnite, roblox, minecraft en youtube kijken.

Wat is je budget?
€400, maar ik weet niet of dat redelijk is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, is echt voor thuis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een bepaald merk heb ik niet in mijn hoofd. Ik dacht aan een laptop met windows: HP, Asus, MSi...

Dank voor de moeite vast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Moet 't echt een laptop zijn. Een desktop met een leuk LCD kan ook. LCD zou zelfs nieuw kunnen...
V&A aangeboden: Stille game PC (i5 2500K, RX 470, 128GB SSD)
V&A aangeboden: Nette Game PC - I5 3450 / R9 290 / 8GB RAM / 120GB SSD / 500G...
V&A aangeboden: Mini Game PC (i3-6100, 16GB RAM, HD7850, 500GB SSD, Silversto...
Geen idee of het redelijke prijzen zijn. Maar 't zijn in ieder geval redelijke PC's. Bij de tweede zou ik de voeding nog even checken. Zou zomaar een voeding van een minder merk kunnen zijn.

Laptops:
Heb zelf nog 2 stuks DELL m4700 liggen voor 230 euro p.s. Zouden fortnite aan moeten kunnen, maar ik zou eerder voor iets krachtigers kijken. Het budget is er.
V&A aangeboden: Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-74TX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Alsje voor rond de 400 een 2e hands laptop wil, zou ik naar zoiets kijken: categorie: Laptops
Van een HP Probook of een HP Elitebook ga je nog heel lang plezier hebben en die gaan de software die je opnoemt makkelijk draaien.
Let erop dat er in ieder geval een SSD in zit en bij voorkeur minimaal 8GB geheugen.
Let ook op het formaat. over het algemeen hebben de 14 inch versies geen CD/DVD speler, maar als je die niet nodig hebt, dan is een 14 inch laptop misschien wel fijn ivm vervoer. (zie net dat hij niet echt vervoerd hoeft te worden...)
nabrander: een FullHD scherm is zeker aan te raden.

[ Voor 7% gewijzigd door michielRB op 18-08-2019 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1244240

Topicstarter
Dank jullie! Hier heb ik echt wat aan. En desktop valt af ivm weinig plek in huis.. dus wil t makkelijk weg kunnen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
michielRB schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 22:33:
Alsje voor rond de 400 een 2e hands laptop wil, zou ik naar zoiets kijken: categorie: Laptops
Van een HP Probook of een HP Elitebook ga je nog heel lang plezier hebben en die gaan de software die je opnoemt makkelijk draaien.
Let erop dat er in ieder geval een SSD in zit en bij voorkeur minimaal 8GB geheugen.
Let ook op het formaat. over het algemeen hebben de 14 inch versies geen CD/DVD speler, maar als je die niet nodig hebt, dan is een 14 inch laptop misschien wel fijn ivm vervoer. (zie net dat hij niet echt vervoerd hoeft te worden...)
nabrander: een FullHD scherm is zeker aan te raden.
In die laptops zit vaak geen discrete videokaart. Dus dan moet je het doen met de intel HD graphics... Het zijn inderdaad geweldige laptops, maar gamen gaat er iets minder op. Denk dat het niet veel beter gaat worden dan de allerlaagste instellingen, gezien je minimaal een intel HD 4000 nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart70
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-05 23:29
Ik heb een tweede hands laptop voor je. Je kan er de huidige games op spelen, zoals fortnite,minecraft of roblox.

Het betreft een Lenovo thinkpad 13’

Dit is een dunne laptop met 12 RAM geheugen en een i3-6100 CPU.

Stuur maar een PM als je geïntreseerd bent. Groetjes Len

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-05 08:52
Misschien even je eisen bij V&A invullen.
Genoeg keus voor onder de 400 euro.
Pagina: 1