Ik heb de laatste jaren mijn huidige gamePC een aantal keren geupgrade, en heb zin om een iets grotere stap te maken, vooral qua resolutie en FPS. Ik sta er voor open om flink wat onderdelen te vervangen, maar als een nieuw onderdeel (bijv moederbord of CPU) hoogstens 5fps meer geeft, vind ik het wel wat zonde van het geld. Verder ben ik ook geneigd wat oudere componenten te vervangen voor wat modernere varianten om wat meer met de tijd mee te zijn. Ik hoor natuurlijk graag of dat puur zonder van mijn geld is 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag non-twitch games e.g. Cyberpunk 2077 (straks), Stellaris, Civ6, Monster Hunter: World, The Witcher 3, etc spelen in 2560x1440, liefst met HDR als dat een beetje zichtbaar is. Ik zit te denken aan 4K, maar betwijfel of dat met mijn budget lukt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst geef ik niet meer uit dan 1200 inclusief scherm
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem. Ik wil sws de case, PSU, RAM, en de Crucial SSD meenemen. Ik sta open voor meer componenenten. Windows licentie heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Is dit moederbord goed genoeg voor de Ryzen 3600? Ik weet dat het qua support werkt, maar wil niet dat de B350 de rest te veel limiteert. Dezelfde vraag geld eigenlijk ook voor de 1600x. Qua PSU verwacht ik dat 550W wel genoeg is, maar ook daar twijfel ik een beetje aan. Verder vind ik het wel fijn om de HDD en de oudste SSD te vervangen door een moderne M2 variant. Dat laatste geld ook voor de wifimodule indien dat kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua CPU wil ik graag AMD, en ik wil ze ook graag de kans geven met hun GPU. Verder ben ik wel fan van Asrock en Gigabyte: geen fratsen en gewoon degelijk materiaal
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals aangegeven wil ik toch wel graag rond 90 FPS kunnen halen op 2560x1440 in de spellen die ik speel. Liefst met HDR omdat mijn huiskamer TV en PS4 dat toch wel erg mooi laten zien.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Hoewel ik zonder problemen een compleet nieuwe PC in elkaar kan steken, zou ik het zeer zonde vinden om (te) veel te vervangen. Ik snap dat een 3600 an sich sneller is dan een 1600x, en een 5700XT sneller is dan een GTX 970, maar ik vind het moeilijk om het totaal plaatje goed in te schatten. Ik heb hieronder mijn overdreven (?) wenslijst geplaatst, maar wil eigenlijk vooral weten waar ik op kan besparen zonder aan FPS en futureproofing in te leveren
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag non-twitch games e.g. Cyberpunk 2077 (straks), Stellaris, Civ6, Monster Hunter: World, The Witcher 3, etc spelen in 2560x1440, liefst met HDR als dat een beetje zichtbaar is. Ik zit te denken aan 4K, maar betwijfel of dat met mijn budget lukt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst geef ik niet meer uit dan 1200 inclusief scherm
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mijn huidige systeem. Ik wil sws de case, PSU, RAM, en de Crucial SSD meenemen. Ik sta open voor meer componenenten. Windows licentie heb ik al.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler | € 135,- | € 135,- |
| 1 | Moederborden | ASRock AB350M Pro4 | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | WD Black (2017), 2TB (64MB cache) | € 121,- | € 121,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair Carbide 300R | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Netwerkadapters | TP-Link TL-WDN4800 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | Philips 298X4QJAB Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,74 | € 50,74 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 91,50 | € 91,50 |
| 1 | Voedingen | XFX 550W Pro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX100 512GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | OCZ Vertex 4 128GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 554,24 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Is dit moederbord goed genoeg voor de Ryzen 3600? Ik weet dat het qua support werkt, maar wil niet dat de B350 de rest te veel limiteert. Dezelfde vraag geld eigenlijk ook voor de 1600x. Qua PSU verwacht ik dat 550W wel genoeg is, maar ook daar twijfel ik een beetje aan. Verder vind ik het wel fijn om de HDD en de oudste SSD te vervangen door een moderne M2 variant. Dat laatste geld ook voor de wifimodule indien dat kan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua CPU wil ik graag AMD, en ik wil ze ook graag de kans geven met hun GPU. Verder ben ik wel fan van Asrock en Gigabyte: geen fratsen en gewoon degelijk materiaal
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals aangegeven wil ik toch wel graag rond 90 FPS kunnen halen op 2560x1440 in de spellen die ik speel. Liefst met HDR omdat mijn huiskamer TV en PS4 dat toch wel erg mooi laten zien.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Hoewel ik zonder problemen een compleet nieuwe PC in elkaar kan steken, zou ik het zeer zonde vinden om (te) veel te vervangen. Ik snap dat een 3600 an sich sneller is dan een 1600x, en een 5700XT sneller is dan een GTX 970, maar ik vind het moeilijk om het totaal plaatje goed in te schatten. Ik heb hieronder mijn overdreven (?) wenslijst geplaatst, maar wil eigenlijk vooral weten waar ik op kan besparen zonder aan FPS en futureproofing in te leveren
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 204,50 | € 204,50 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B450 Aorus Elite | € 94,97 | € 94,97 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 MECH OC | € 379,- | € 379,- |
| 1 | Monitoren | Acer Nitro VG271UP Zwart | € 398,84 | € 398,84 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 113,73 | € 113,73 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.191,04 | ||