Goede controller voor Fortnite op Apple IOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:00

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Mijn vraag
Wat is een goede controller om Fortnite op IOS te spelen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Apple iPad icm Fortnite

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kom vaak de SteelSeries Nimbus tegen als zijnde goed

Afbeeldingslocatie: https://media.steelseriescdn.com/thumbs/filer_public/fd/79/fd7935b1-4eef-48b9-9d7c-1272e129aa48/purchase-gallery-template-nimbus__hero.png__1850x800_q100_crop-scale_optimize_subsampling-2.png

maar ook dat een Xbox of PS4 controller met Bluetooth op een iPad kan worden aangesloten.
Afbeeldingslocatie: https://compass-ssl.xbox.com/assets/a7/a9/a7a992a2-2502-47f8-b88e-c2cf300972eb.jpg?n=X1-Controller-999900_Content-Placement-0_Accessory-hub_740x417.jpg
Afbeeldingslocatie: https://psmedia.playstation.com/is/image/psmedia/ps4-accessories-ds4-black-two-column-01-eu-13oct17

De Gamevice-controller zag ik ook
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/1862/7495/products/GV140-img-01-Primary_fc14e386-0c39-476b-980a-2d81f2af221d_large.jpg
maar lijkt me niet handig om steeds de iPad uit zijn hoes te moeten halen om te gamen.

Bij Gamecontrollers voor Fortnite mobile komen ook nog wat anderen voorbij zoals de GameSir G3s

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/2241/8433/products/1_a7683fac-4637-46a2-a5f9-783208ac8541.jpg

Kortom, keuze genoeg maar welke te kiezen...

Wie heeft ervaring met een van deze controllers op IOS en zijn er nog dingen om rekening mee te houden of kan ik simpelweg voor de goedkoopste gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Vliegvlug op 19-08-2019 00:17 ]

Beste antwoord (via Vliegvlug op 19-08-2019 21:32)

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zou lekker een maandje wachten op ios13 en voor een Xbox/Playstation controller gaan. SteelSeries Nimbus Bijvoorbeeld mist L3 en R3

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 18-08-2019 22:39 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:53

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Die Gamevice lijkt mij juist ideaal. De andere alleen met een lightning > hdmi adapter naar een tv toe.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Op de tv aansluiten had ik nog niet eens bij stil gestaan maar wel een goede suggestie.

De iPad in de hoes op tafel opstellen is het uitgangspunt bij gebruik van de controller.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zou lekker een maandje wachten op ios13 en voor een Xbox/Playstation controller gaan. SteelSeries Nimbus Bijvoorbeeld mist L3 en R3

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 18-08-2019 22:39 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Goed dat je dat zegt, dacht dat die controllers er nu al op konden maar inderdaad pas vanaf IOS 13:
nieuws: Apple geeft iOS ondersteuning voor Xbox One- en PlayStation-controllers

L3/R3 moest ik even opzoeken maar dat is blijkbaar inderdaad een dingetje, zit nu nog niet in de beta:
IOS 13 controller L3/R3 support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Kijk ook even naar de verschillen tussen de trekkers bij de Xbox One en PS4 controllers. Eigenlijk vind ik dat die van de PS4 de naam trekker niet mag hebben gezien die vrij klein zijn. Zelfs met mijn wijsvingers van normale omgang, glijden mijn vingers er vaak van af. Voelt erg slecht en goedkoop aan.

De trekkers van de Xbox One controller daarentegen zijn wat groter en hebben een kromming waardoor ze ook voor mij veel lekkerder en robuuster aanvoelen. Mocht je nog wat geld hebben liggen, dan kun je ook een Xbox One Elite controller kopen welke ook nog eens 4 instelbare paddles op de achterkant heeft zitten alleen weet ik niet of dat bruikbaar is op iOS.

Zelf zou ik voor de Xbox controller gaan (ja ik kan ze goed vergelijken, want ik heb zowel een Xbox One X als PS4). Is ook iets groter en ligt daardoor bij normale handen lekkerder in de hand (geen feit, is persoonlijk) en zoals ik al zei, de trekkers zijn veel fijner.

Succes met je keuze.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Topicstarter
Ik ga eens kijken naar die trekkers, dank voor de tip. Heb zelf alleen een Wii U pro controller en daar zijn de trekkers prima van dus als de xbox controller vergelijkbaar is of beter is het goed.

Had op de een of andere manier al een voorkeur voor de xbox controller boven de ps4 controller maar dat is alleen op basis van het uiterlijk en de knoppen lay-out, dus ik zal ze beiden eens vast gaan houden.

Zo’n Elite controller is misschien wel mooi maar valt gezien de prijs toch af.

[ Voor 9% gewijzigd door Vliegvlug op 19-08-2019 00:13 ]

Pagina: 1