Goedeavond allemaal!
Ik ga in november verhuizen naar mijn nieuwbouwhuis, hier heb ik diverse netwerkaansluitingen gemaakt. Nu zou ik graag wat advies willen, de volgende materialen heb ik al en wil ik graag toepassen:
- Ziggo Modem in bridge modus
- Router Asus RT-AC66U
- 4x TP Link EAP 115
- NAS Synology DS218+
- 5x IP Camera
- 1x NVR
- 3x Sonos One
- 2x Sonos Amp
- 1x Sonos Beam
- 1x Sonos Subwoofer
Verder nog 2 laptops, 3 iPhone's, en 2 ipads
Nu is de vraag als volgt, ik zou graag een netwerk opzetten waarbij er 2 wifi netwerken zijn prive en gast. Nu is dit niet moeilijk te maken maar nu komt het.
Als ik mensen toegang geef tot het gastnetwerk, wil ik niet dat ze mijn Sonos, Chrome Cast of Apple TV kunnen bedienen.
Verder zou ik 2 managed switches willen gebruiken:
1x 48 of 2x 24 ports in de patchkast
1x 8 ports bij de TV
Hebben jullie tips voor een goede switch? Ik wil het liefst dat alles met elkaar kan praten, en een goed wifi netwerk vindt ik erg belangrijk.
Hebben jullie een idee hoe ik dit kan opzetten?? Of zijn is er specifieke appratuur die ik dan moet hebben??
Ik hoor graag van jullie.
Ik ga in november verhuizen naar mijn nieuwbouwhuis, hier heb ik diverse netwerkaansluitingen gemaakt. Nu zou ik graag wat advies willen, de volgende materialen heb ik al en wil ik graag toepassen:
- Ziggo Modem in bridge modus
- Router Asus RT-AC66U
- 4x TP Link EAP 115
- NAS Synology DS218+
- 5x IP Camera
- 1x NVR
- 3x Sonos One
- 2x Sonos Amp
- 1x Sonos Beam
- 1x Sonos Subwoofer
Verder nog 2 laptops, 3 iPhone's, en 2 ipads
Nu is de vraag als volgt, ik zou graag een netwerk opzetten waarbij er 2 wifi netwerken zijn prive en gast. Nu is dit niet moeilijk te maken maar nu komt het.
Als ik mensen toegang geef tot het gastnetwerk, wil ik niet dat ze mijn Sonos, Chrome Cast of Apple TV kunnen bedienen.
Verder zou ik 2 managed switches willen gebruiken:
1x 48 of 2x 24 ports in de patchkast
1x 8 ports bij de TV
Hebben jullie tips voor een goede switch? Ik wil het liefst dat alles met elkaar kan praten, en een goed wifi netwerk vindt ik erg belangrijk.
Hebben jullie een idee hoe ik dit kan opzetten?? Of zijn is er specifieke appratuur die ik dan moet hebben??
Ik hoor graag van jullie.
[ Voor 6% gewijzigd door mikeelst op 18-08-2019 18:52 ]