Pc upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hoffie2003
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
Hallo allemaal ik ben van plan mijn pc iets verder up te graden nu weet ik niet in welke volgorde ik het best kan upgraden en naar wat ik het beste kan upgraden.. Budget heb ik niet perse want kan sparen voor een onderdeel als het te duur is. Wel wil ik graag mijn pc ook mooi van binnen maken mer RGB etc de kleuren van mijn setup zijn rood en zwart en dat wil ik graag zo houden. Ik gebruik de PC om te gamen en soms stream ik weleens voor de grap. Dit is wat ik nu heb:

PC onderdelen

De specs
Behuizing: cooler master masterbox lite 5
Processor: Intel core i5-7500 3.4ghz
Koeling: de standaard koeler
Moederbord: Asus Prime B250M-Plus
Geheugen: Corsair Vengeance RGB Pro 16GB DDR4 3000MHz (2 x 8 GB)
Video kaart: NVIDEA GTX 1060 6gb
Harde schijf: 1000gb hdd sataiii
SSD: Samsung 860 QVO 1TB 2,5 inch SSD
Voeding: 400watt cooler master

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:17
Goede 400w Cooler Masters zijn er niet dus die sws vervangen. Bijvoorbeeld door een Bitfenix Formula Gold 450w.

De meest zinnige upgrade is een Ryzen 5 3600 op een MSI B450 Tomahawk MAX bord.

• Hoffie2003
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik denk dat ik het liever bij Intel hou eerlijk gezegd

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 22:23
Hoffie2003 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:58:
Ik denk dat ik het liever bij Intel hou eerlijk gezegd
En wij adviseren jou liever AMD want daar hebben we aandelen in...
Oh wacht, toch niet.. lees je ff in en dan zie je dat AMD de meest logische keuze is voor je, dat is gewoon way to go momenteel, of je moet serieus een goede reden hebben voor een usecase waar Intel beter is in jouw geval, maar voor gaming en beetje streamen is die er niet.

Dus zoals gezegd, beste upgrade:
- goede psu
- AMD R5 3600
- B450 mobo

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik lees verder niets over waar je huidige setup spaak loopt dus dan wordt het schieten in het donker. Als je dan een zinnige upgrade torpedeert gaat dit topic helaas niets worden ;).

Stel je dus anders op. Formuleer wat je nu mist, wat je zou willen (wat die je met je pc, wat wil je, hoeveel fps, welke resolutie heeft je scherm etc etc), wat je maximaal wilt uitgeven en wat je voorkeuren zijn. Nu geef je out of je blue aan dat je geen AMD wil terwijl dat momenteel veruit de beste keus is in de meeste use cases. Het kan zijn dat jij net die ene use case hebt waar Intel beter is, maar nogmaals, daar zeg je niets over ;).