Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is er iemand bekend met vocht in pv panelen?
Deze panelen liggen er nu ongeveer 2,5 jaar op het dak, maar geven steeds vaker vochtplekken, en verkleurde cellen. Soms erg, en soms zie je niets. De vochtplekken kun je niet weg wrijven, en zit dus echt achter het glas.
Mijn leverancier had nog geen pasklaar antwoord, en zal het bij LG neerleggen.
Type paneel lg neon 2black 320wp
Ben erg benieuwd.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Ja das niet goed. Paneel bestaat uit laagjes en als daar vocht tussen komt gaan ze op den duur stuk.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heb je er ook een fototje van?

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb en foto, maar ben even zoekende hoe deze in dit forum eronder te hangen 😬

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:16

RvV

Ik sta er meer van te kijken dat dit bij (premium) LG het geval is na slechts 2,5 jaar. Lijkt mij verder gewoon als een garantie kwestie. Heb je een vreemde orientatie, zoals een 0° helling?

Y'24

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
https://www.mupload.nl/

Of via het tweakers fotoalbum.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
RvV schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:22:
Ik sta er meer van te kijken dat dit bij (premium) LG het geval is na slechts 2,5 jaar. Lijkt mij verder gewoon als een garantie kwestie. Heb je een vreemde orientatie, zoals een 0° helling?
Een schilder had bij een vriend van me z'n steiger aan de panelen vastgebonden. Konden ze niet tegen.
Ook kun je er niet op lopen en vinden panelen het ook niet superfijn als de rails door het dak kromgetrokken liggen en je panelen daardoor ook onder spanning staan. Dus een enkele keer hoor ik het wel, los van dat ook een premium leverancier een keer kwaliteitsissue's kan hebben met de afdichting.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• mvanzelst1
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11 21:00
Ik heb dezelfde panelen op mijn platte dak liggen (hoek van 15 graden) en ik had ook het gevoel dat er een lekkage was. Echter nadat ik eens goed ging kijken leek het meer op iriseren (of interferentie zoals ik het zelf noem) Zoiets als dit: https://media.natuurkunde...pportId_777823?1410262878
Maar ik houd dit onderwerp wel even in de gaten mocht het toch iets anders zijn bij je.
Pagina: 1