Path Harde schijf aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meertn88
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-04-2024
Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een nieuwe laptop aangeschaft en ben hier vandaag mee bezig geweest om deze naar mijn persoonlijke wensen in te stellen.
Nu viel mij op dat het path van mijn harde schijf incorrect is. Hij wordt weergegeven als volgt: C:\Users\maart
Hij zou weergegeven moeten worden als: C:\Users\Maarten

Waar het verkeerd is gegaan weet ik niet maar ik zou graag willen weten of ik dit nog aan kan passen??

PS: ik ben nieuw hier, mocht dit topic ergens anders thuis horen dan mag hij verplaatst worden naar het correcte topic.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:08
Niet het pad naar je harde schijf wordt verkeerd aangegeven, maar de naam van je userID is afgekort.
Bij de installatie van Windows wordt de naam van de gebruiker gevraagd en daar heb je per ongeluk in plaats van "Maarten" waarschijnlijk "Maart" in gevuld.
Jouw user heet waarschijnlijk nu nog steeds "Maarten" (klik op het Windows icoon linksonder en dan links op het bovenste symbool, daar staat met welke naam je nu bent ingelogd), maar de usermap heet nu "Maart".
Dat kan je bij mijn weten niet meer aanpassen: als je dat handmatig wijzigt, loopt Windows vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nieuwe user aanmaken met de juiste naam, en de oude wegflikkeren? Dat is volgens mij het snelste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Renault schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:44:
Niet het pad naar je harde schijf wordt verkeerd aangegeven, maar de naam van je userID is afgekort.
Bij de installatie van Windows wordt de naam van de gebruiker gevraagd en daar heb je per ongeluk in plaats van "Maarten" waarschijnlijk "Maart" in gevuld.
Jouw user heet waarschijnlijk nu nog steeds "Maarten" (klik op het Windows icoon linksonder en dan links op het bovenste symbool, daar staat met welke naam je nu bent ingelogd), maar de usermap heet nu "Maart".
Dat kan je bij mijn weten niet meer aanpassen: als je dat handmatig wijzigt, loopt Windows vast.
Dit doet Windows zelf ( win10 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 20:09
Niets om je zorgen over te maken, alles zal met het huidige pad ook prima werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
FreshMaker schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:01:
[...]
Idd. Mijn username is ook afgekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meertn88
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-04-2024
FreshMaker schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:01:
[...]

yamahabest schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:02:
Niets om je zorgen over te maken, alles zal met het huidige pad ook prima werken.
Renault schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:44:

Bedankt voor jullie reacties. Het is mij volledig duidelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
dit kwam bij mij omdat ik mijn Microsoft account gebruik om in te loggen op mijn Windows 10 (begint het emailadres van je account toevallig met maart----@iets.com?) . Als je een offline gebruiker aanmaakt doet die dat geintje niet.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar WOS want dit heeft niets met hardware te maken.
Pagina: 1