Toon posts:

Geen beeld/BIOS na een nieuwe SSD (C:) te hebben aangesloten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jesse_Eek
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13-08 14:27
Nadat mijn SSD is gecrashed heb ik er een nieuwe ingezet.

Hij gaat wel aan (geeft een signaal door aan mijn muis, toetsenbord en monitor) en de lampjes gaan branden.

Alleen krijg ik dan de melding van mijn monitor dat hij geen signaal ontvangt.

Dus ik kan niet in de BIOS komen.

De SSD heb ik in principe gewoon verwisseld. Dus een nieuwe op de plek van de oude gezet. Als C-schijf. Waar ik Windows nog op moet installeren.

Moet ik nog iets aanpassen wat betreft master/slave? Want eerst was deze SSD als opslag aangesloten.

MB=MSI X99A

Beste antwoord (via Jesse_Eek op 18-08-2019 17:37)

• Tokkes
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 07-09 14:47
Secure boot in de bios uitgezet voor je van schijf verwisselde en dat soort ongein?

Sata/nvme hoeven niets met master/slave configuraties. Dat stamt nog van het IDE tijdperk.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Alle reacties

• rajeckm
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:37
Toevallig niet hiervoor je kabel van je scherm uit je PC gehaald en per ongeluk in je moederbord ipv je videokaart gestopt?

• Jesse_Eek
rajeckm schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:32:
Toevallig niet hiervoor je kabel van je scherm uit je PC gehaald en per ongeluk in je moederbord ipv je videokaart gestopt?
Wel de HDMI eruit gehad maar die heb ik toen gewoon weer terug op mijn videokaart aangesloten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Tokkes
Secure boot in de bios uitgezet voor je van schijf verwisselde en dat soort ongein?

Sata/nvme hoeven niets met master/slave configuraties. Dat stamt nog van het IDE tijdperk.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

• Jesse_Eek
Tokkes schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:34:

Dat zou nog wel eens kunnen ja. Omdat ik toen het 1 en ander geprobeerd heb ik mijn BIOS om mijn oude schijf weer aan de praat te krijgen. Moet ik dan bij MB rebooten om weer de normale instellingen te krijgen?

• Tokkes
Jesse_Eek schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:36:
[...]

Dat zou nog wel eens kunnen ja. Omdat ik toen het 1 en ander geprobeerd heb ik mijn BIOS om mijn oude schijf weer aan de praat te krijgen. Moet ik dan bij MB rebooten om weer de normale instellingen te krijgen?
Krijg je uberhaupt beeld als je de oude schijf (of helemaal geen schijf) er weer inpropt?

Je hebt enkel CPU, GPU (dat mag integrated zijn) en RAM nodig om door een POST te komen. Doe dat ook eens?

Eventueel kan je inderdaad proberen je BIOS te resetten naar default.
Stroom eraf, powerknop even indrukken (om alle elco's te drainen), batterijtje eruit, relevante pinnetjes kortsluiten, batterijtje er weer in.

[Voor 16% gewijzigd door Tokkes op 18-08-2019 17:41]

• Jesse_Eek
Tokkes schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:39:
[...]

Eventueel kan je inderdaad proberen je BIOS te resetten naar default.
Stroom eraf, powerknop even indrukken (om alle elco's te drainen), batterijtje eruit, relevante pinnetjes kortsluiten, batterijtje er weer in.
Wat bedoel je met relevante pinnetjes kortsluiten...

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jesse_Eek schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:30:
Nadat mijn SSD is gecrashed heb ik er een nieuwe ingezet.

Hij gaat wel aan (geeft een signaal door aan mijn muis, toetsenbord en monitor) en de lampjes gaan branden.

Alleen krijg ik dan de melding van mijn monitor dat hij geen signaal ontvangt.

Dus ik kan niet in de BIOS komen.

De SSD heb ik in principe gewoon verwisseld. Dus een nieuwe op de plek van de oude gezet. Als C-schijf. Waar ik Windows nog op moet installeren.

Moet ik nog iets aanpassen wat betreft master/slave? Want eerst was deze SSD als opslag aangesloten.

MB=MSI X99A
Op een nieuwe SSD gelijk nieuwe OS zetten en nadien je back-up.

Wel handig is het vermelden van de rest van je systeem en waarom de andere SSD defect is en welke het om gaat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jesse_Eek
Hackus schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:31:
[...]

Op een nieuwe SSD gelijk nieuwe OS zetten en nadien je back-up.
De computer start ik op met een USB stick met windows erop. Alleen kom ik niet bij het installatiemenu omdat ik nog niet eens in de BIOS kom.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 03-12 18:40
Als je niet in de bios komt zit je met een ander probleem dan je SSD, tenzij hij zodanig defect is dat hij kortsluit.

Start eens met het minimale, dus alles loshalen wat je niet nodig hebt.

SSD los, andere HDD/ODD los enzovoorts. The bare essentials. Dan wel beeld? goed, een voor een weer aansluiten.
Nog steeds niets? Bios reset doen.
Nog steeds niets? Iets defect gegaan, uitzoeken wat...

Woont in Helsinki

• Jesse_Eek
Intelligo schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:38:
Als je niet in de bios komt zit je met een ander probleem dan je SSD, tenzij hij zodanig defect is dat hij kortsluit.

Start eens met het minimale, dus alles loshalen wat je niet nodig hebt.

SSD los, andere HDD/ODD los enzovoorts. The bare essentials. Dan wel beeld? goed, een voor een weer aansluiten.
Nog steeds niets? Bios reset doen.
Nog steeds niets? Iets defect gegaan, uitzoeken wat...
Het is mij gelukt om bij de BIOS te komen door een reset.

Nu ben ik ook in het installatiemenu van Windows.

Alleen als ik de SSD aanklik om hem daarop te installeren krijg ik de volgende melding:

https://imgur.com/a/Ikd4oj6

Nadat ik de schijf eerst geformatteerd had.

https://answers.microsoft...80-414e-b68b-1039fc81e1bb

Alleen werkt bij mij de oplossing niet

[Voor 10% gewijzigd door Jesse_Eek op 18-08-2019 19:18]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Jesse_Eek heb je nog meer ssd's eo HD's gemonteerd ?

alles er uit en alleen nieuwe SSD er in.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Jesse_Eek
Hackus schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:21:
@Jesse_Eek heb je nog meer ssd's eo HD's gemonteerd ?

alles er uit en alleen nieuwe SSD er in.
Dankjewel maar het = ondertussen al gelukt door station 0 partitie 1 en 2 te verwijderen
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee