Wifi ontvanger nodig voor PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayinOcean
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-11-2023
Een paar jaar geleden heb ik met een vriend mijn PC in elkaar gezet. Destijds woonde ik op een plek waar er prima een kabel was te spannen tussen de PC en het modem van het huis. Ik heb toen dus geen wifi-ontvanger ingebouwd.
Nu ben ik verhuisd naar een huis waar dat niet langer het geval is, en is er dus een wifi-ontvanger nodig.
Ik ben zelf niet zo'n techneut, dus haal liever niet de PC uit elkaar om er alsnog iets in te bouwen.
Liever plug ik via USB een apparaatje in of zet ik een apparaatje naast de PC dat via een netwerkkabel verbonden is met de PC.
Nu is dan ook mijn vraag: wat zijn jullie aanbevelingen wat deze twee mogelijkheden betreft? Qua budget wil ik niet boven de 50 euro uitkomen.
De PC staat op de eerste verdieping van een rijtjeshuis, terwijl het modem op de begane grond staat. Er zweven hier ten allen tijde zo'n 10 wifi netwerken door de lucht.

Alle advies is welkom!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:29
Welke opties heb je zelf al gevonden? Wil je gebruik maken van 2.4GHz of 5GHz Wi-Fi?

Wellicht een leuke ontvanger:
pricewatch: TP-Link AC1300 Mini Draadloze MU-MIMO USB-adapter Archer T3U

Ik zou zelf eerder voor een powerline oplossing gaan:
pricewatch: TP-Link AV1000 Gigabit Powerline Starter Kit TL-PA7010 KIT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlayinOcean
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-11-2023
Dank voor het meedenken.
Ik zal me nog even moeten inlezen in 2.4 en 5 GHz om antwoord te kunnen geven op je vraag.

De ontvanger die je aanraadde heeft geen antenne en zou dan tegen de achterkant van m'n PC geplakt zitten. Ben wat bang dat daar niet genoeg signaalontvangst is, op basis van wat ik op internet heb gelezen.

Die powerline oplossing is een goede vondst! Ik zal eens kijken of dat zou werken.

Heb ondertussen deze besteld: https://www.bol.com/nl/p/...er/9200000026768919/?s2a=

Heeft enkel usb 2.0, maar wel antennes en enige afstand tot de PC...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 23:29
Ook een prima keuze!!

Mocht je achteraf toch nog voor de powerline willen gaan; ik ben er zeer tevreden over. Je hebt ze ook met 'doorlus' stopcontact zodat je geen extra stopcontact kwijt bent.

Ik heb ze thuis voor een servertje dat 24/7 draait in de kelder. Router op de 1e verdieping. Haal netjes mijn 50/5 snelheid waarvoor ik betaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:29