Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goede componenten voor 100 tot 200 fps in RGP games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag

Ik had een vraag over het feit dat ik een Game-Pc wil gaan bouwen, maar ik weet niet wat voor componenten er in moeten zitten voor de eisen die ik stel

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met de Game-Pc gaan gamen op relatief hoge settings en hoge fps (rond de 100 tot 200)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een minimum qua prijs, maar rond de 1100,- vind ik wel prima

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wilt nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem het merk en model
Nee, ik heb geen componenten of randapparatuur, ik moet alles nog kopen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik denk dat ik nodig heb is een GTX 1080 videokaart.
Voor derest weet ik niet precies wat ik nodig heb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, ik heb geen merk(voorkeuren)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag RGB verlichting erin hebben zitten en 16 GB ram

Ga je overklokken?
Ik hoef niet persé over te klokken, maar als dat kan zou het wel fijn zijn.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil weten wat voor componenten ik kan gebruiken om mijn Game-Pc te bouwen.
Dus wat voor componenten bij elkaar passen die ervoor zorgen dat ik 100 tot 200 fps in RPG games kan spelen.
Ik ga waarschijnlijk een 144Hz, 1440p, freesync, 1 ms, tn panel monitor kopen.
Als jullie hier advies over kunnen geven en mij kunnen helpen bij het bouwen van mij dream-setup zou ik dat erg waarderen, omdat ik er zelf niet uit kom.

Alle reacties

• Sadhu
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 21:43
Wat voor RPG speel je, is het een specifieke of speel je vanalles?

• Oeshiem
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-12-2023
Er zijn betere alternatieve dan de gtx 1080 op dit moment, kijk bijvoorbeeld naar de radeon 5700(xt). Als ik kijk naar benchmarks dan zijn deze kaarten een stuk beter en ook nog eens goedkoper.

of dit voldoende fps haalt voor een 144hz 1440p monitor durf ik niet te zeggen, ligt dan inderdaad aan welke spellen specifiek

Verwijderd

Topicstarter
Dankjulliewel voor de reacties.
Ik speel voor het grootste deel fortnite maar ik zal vast ook league of legends en dat soort spellen spelen.
Ik weet niet veel van andere videokaarten af dus de GTX 1080 was de enige die ik kon vinden met redelijk hoge fps.
Is de radeon 5700(xt) met bijvoorbeeld fortnite ongeveer 140 fps?
En zal ik voor een 144Hz 1440p monitor gaan of voor een 144Hz 1440p monitor?

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Oeshiem
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:46:
Dankjulliewel voor de reacties.
Ik speel voor het grootste deel fortnite maar ik zal vast ook league of legends en dat soort spellen spelen.
Ik weet niet veel van andere videokaarten af dus de GTX 1080 was de enige die ik kon vinden met redelijk hoge fps.
Is de radeon 5700(xt) met bijvoorbeeld fortnite ongeveer 140 fps?
En zal ik voor een 144Hz 1440p monitor gaan of voor een 144Hz 1440p monitor?
Wat je vooral moet doen is kijken naar benchmarks op youtube, kijk bijvoorbeeld:
YouTube: RX 5700 XT Apex Legends - PUBG - Fortnite | 1080p & 1440p Maxed & Co...

Dit is wel op ultra settings, 140 fps op ultra settings met een 1440p monitor zal hem niet worden. Wellicht als je omlaag gaat in settings. Anders zal je een duurdere gpu moeten hebben

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand een beetje helpen met het kiezen alle componenten voor het van een Game-Pc.
Ik heb geen idee wat er allemaal bij wat past en dat soort dingen.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:32:
Kan iemand een beetje helpen met het kiezen alle componenten voor het van een Game-Pc.
Ik heb geen idee wat er allemaal bij wat past en dat soort dingen.
Hier heb je een goede basis,

reviews: Desktop Best Buy Guide - Juli 2019

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die componenten koop en ik wil er op 1080p 144Hz mee spelen in bijvoorbeeld fortnite, krijg ik dan rond de 140 fps op competetive settings?
YouTube: RX 5700 XT Apex Legends - PUBG - Fortnite | 1080p & 1440p Maxed & Co...
In deze link stond van wel maar ik weet niet of je dat met die componenten ook heb?

• Oeshiem
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 18:59:
Als ik die componenten koop en ik wil er op 1080p 144Hz mee spelen in bijvoorbeeld fortnite, krijg ik dan rond de 140 fps op competetive settings?
In deze link stond van wel maar ik weet niet of je dat met die componenten ook heb?
Yes op 1080p zou je de 140ps moeten halen op competitieve settings.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 204,50€ 204,50
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 74,90€ 74,90
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 MECH OC€ 379,-€ 379,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 49,90€ 49,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 94,-€ 94,-
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 64,95€ 64,95
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 100,95€ 100,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 968,20

Dit is het systeem dat ik waarschijnlijk ga bouwen.

Dit is opzich een goeie basis, ik zou dan wel vooral kijken of je een andere moederbord of case wilt.

de voeding/cpu/opslag/ram zijn in principe beste prijs voor kwaliteit op dit moment.

Ik heb hier wel een normale 5700, dus geen 5700xt. je kan daar wel voor kiezen als je iets meer fps wilt

Verwijderd

Topicstarter
Maar als deze moederbord in deze behuizing past, past het moederbord dan wel in een grotere behuizing.

• Oeshiem
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 19:09:
Maar als deze moederbord in deze behuizing past, past het moederbord dan wel in een grotere behuizing.
Ja meestal wel, een mATX moederbord kan in een ATX case. Maar als je een zij raam hebt is het aangeraden om wel een mATX case te halen.

Andersom kan het dus niet, je kan niet een ATX moederbord in een mATX case proppen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik een zijraam heb moet ik een mATX moederbord en een mATX case?

• Soepergrover
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-10 13:37

Soepergrover

Je staat op m'n cape

Er moet niks.
Ik denk dat bedoeld wordt dat het iets beter oogt.

• Oeshiem
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:24:
Dus als ik een zijraam heb moet ik een mATX moederbord en een mATX case?
Mijn vorige built was met een mATX moederbord in een sharkoon VG4 ATX case.
Hier was dat nog prima omdat de zijkant niet helemaal doorzichtig was.
Soepergrover schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 20:26:
Er moet niks.
Ik denk dat bedoeld wordt dat het iets beter oogt.
Inderdaad wat er hier gezegd word.

Verwijderd

Topicstarter
Oeshiem, waarom heb jij gemozen voor een AMD processor en een goedkoop moederbord?

• Oeshiem
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 12:02:
Oeshiem, waarom heb jij gemozen voor een AMD processor en een goedkoop moederbord?
De laatste AMD CPU's en GPU's zijn geweldig voor de prijs, simpelweg geweldige performance voor een relatief laag prijs. Dat is de reden waarom je waarschijnlijk op de meeste builds op dit moment een AMD Ryzen 5 3600 ziet. Wat betreft de moederbord, je kan voor een duurdere moederbord gaan, alleen een mATX moederbord zoals de Asrock b450m pro4 is voldoende. Je hebt 2 RAM slots, je gaat geen 2 videokaarten gebruiken, en er zijn 2 slots voor m2.ssd's. Kortom, het heeft alles wat je nodig hebt.

Probeer vooral te kijken op youtube naar benchmarks voor je componenten, zo kan je ze vergelijken met prijs en performance. Zo kun je zien welke het beste is voor de prijs.

:)

Verwijderd

Topicstarter
YouTube: $1000 Gaming PC Build - RTX 2060 i5 9600K (w/ Benchmarks)
Zal ik voor intel of voor AMD gaan? want als deze build ziet er best wel vet uit en hij krijgt hoge fps met ongeveer dezelfde prijs als die van jou Oeshiem.
Pagina: 1