Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor mijn broer (middelbare school)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• De_Daltons
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 10-08 13:21
Wat ga je met je laptop doen?
Deze laptop wordt gekocht voor mijn broertje, die volgende maand naar de brugklas gaat. Hij wil zeker 6 jaar met deze laptop doen, voor zover mogelijk.
Mijn broertje is erg gewend aan Windows, dus een Windows laptop ligt het meest voor de hand. Surfen, emailen, verslagen schrijven zullen hier mee gedaan worden. Zijn school werkt vrijwel volledig digitaal.

Wat is je budget?
Ons maximum budget is €700

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, mijn broer gaat deze laptop elke dag meenemen naar school. Een accuduur van minimaal 5 uur wordt aanbevolen, maar hoe langer hoe beter. Eigenlijk zijn we op zoek naar een lichtgewicht, stevig gebouwde laptop met een lange accuduur. We hopen dat hij deze laptop zeker 6 jaar kan gebruiken (hierdoor ook graag een lange accuduur).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Eigenlijk hebben wij geen merkvoorkeuren. Het enige wat wij liever niet willen is eigenlijk een Chromebook, dit wordt vanuit school ook afgeraden.
Verder zouden we graag een mat scherm willen, voor eventueel buitenwerken en weerspiegelingen.
Verder zijn voldoende opslag (>256GB) en RAM (8GB??) aandachtspunten. Ik meende dat Windows eigenlijk minimaal 8GB nodig heeft.
15 inch is misschien een te groot schermformaat, 14 of 13 inch is wellicht beter?

Wat heb je zelf al gevonden
Ik zat onder andere te kijken naar de pricewatch: Asus VivoBook X570ZD-E4034T en de pricewatch: Asus VivoBook X409FA-EK064T. Ik kan echter erg lastig de accuduur terugvinden.
Ieder advies is welkom :)

Hieronder de vereisten vanuit de school:
https://i.postimg.cc/0NmdYTBf/BYOD-Stad-Esch.png

Alle reacties

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-11 16:38
Op basis van specs i.c.m. prijs zou ik voor deze gaan
pricewatch: Asus VivoBook X409FA-EK064T

Voor het verschil van €180 kan hij toch weer mooi 225 frikandelbroodjes kopen :+ 8)7

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zou eerst even nadenken hoe erg het is als de laptop een keer kapot gaat en vervolgens 4 weken weg is voor reparatie. Mijn eigen laptop is 3x teruggestuurd, omdat er onderdelen defect waren gegaan. Duurde toen niet heel lang (paar dagen), maar de laptop was dan ook bij een computerwinkel met eigen reparatieafdeling aangeschaft. Het was wel lastig. Bedenk even of er een andere capabele laptop gebruikt kan worden of niet.

In het geval dat je de laptop niet echt kunt missen, kijk naar DELL, LENOVO of HP. Die bieden next business day garantie. Bij problemen staat er binnen 1 werkdag een reparateur bij jou op de stoep, die het probleem oplost of een -gelijkwaardige- leenlaptop ter beschikking stelt. Ook handig is dat je bij een defect de laptop niet hoeft op te sturen. Ik heb de laptop toen zelf gebracht, omdat ik de post niet echt vertrouw met laptops van 1000 euro. Dat kost veel tijd. Campusshop is overigens ook een optie. Daar kun je verschillende garantiepakketten afsluiten.

Overigens zou ik ondanks mijn verhaal een tweedehands -zakelijke- laptop kopen. Bekijk reviews welke laptops een goede accuduur hebben en de mogelijkheid hebben voor een extended batterij of zelfs een tweede batterij. Waarschijnlijk laat het budget het zelfs toe om twee laptops te kopen. voor als de andere een keer defect is. Zakelijke laptops zijn gewoon geweldig. Veel fijne features en goede bouwkwaliteit (en vaak ook twee accu's). Bovendien kosten ze geen drol, terwijl je toch goede specs krijgt.

• gvandijk14
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-04 22:46
pricewatch: Asus VivoBook X570ZD-E4034T
Dit is een leuke laptop deze laptop is ook geschikt voor het draaien van games. Maar aangezien gamen geen vereiste is en surfen en office voornamelijk word gebruikt dan is deze laptop meer dan genoeg.
pricewatch: Asus VivoBook X409FA-EK064T
In de toekomst kun je eventueel meer ram bij prikken of een grotere ssd plaatsen.