Vraag

• JvG94
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 09-09-2020
Mijn vraag

Sinds een tijdje gaat de internetsnelheid op mijn pc trager dan voorheen. Wanneer ik download gaat dit een stuk langzamer dan normaal en browsen gaat ook traag. Ik heb al vele dingen geprobeerd om het sneller te krijgen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Het moederbord dat ik gebruik is de ASRock Fatal1ty B85 Killer

https://www.asrock.com/mb/Intel/Fatal1ty%20B85%20Killer/

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb tot nu toe nieuwe drivers proberen te installeren maar deze werkte niet.
Ik heb gekeken naar de instellingen van de modem/router, maar deze lijken ook gewoon goed ingesteld te zijn.
Ook heb ik mijn laptop aan de kabel die de pc gebruikt gesloten, en deze kreeg hogere downloadsnelheden dan mijn pc bij het testen. Dus ik verwacht dat het aan een gedeelte in de pc zelf ligt.

Via het internet heb ik ook wat andere dingen geprobeerd zonder resultaat. Waardoor ik nu mijn vraag hier stel.

Alvast bedankt voor de hulp.

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Je geeft veel te weinig informatie. Welke internetprovider heb je? Welke snelheden haalde je voorheen, en welke haal je nu? Welke instellingen heb je bekeken en hoe weet je zeker dat ze inderdaad goed ingesteld staan?

The devil is in the details.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Van wat ik bij anderen heb begrepen, is de killer-netwerk feature niet zo heel 'killer'

Ik vermoed dat je daar moet zoeken, genoeg topics ook op GOT hierover te vinden.

https://gathering.tweaker...19&keyword=killer+netwerk

[Voor 20% gewijzigd door FreshMaker op 18-08-2019 16:42]

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Zet je E2200 Killer NIC uit?
Google/duckduckgo er maar eens op

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Palo Alto
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
JvG94 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:16:
Mijn vraag
Sinds een tijdje gaat de internetsnelheid op mijn pc trager dan voorheen. Wanneer ik download gaat dit een stuk langzamer dan normaal en browsen gaat ook traag. Ik heb al vele dingen geprobeerd om het sneller te krijgen.
Kun je iets zeggen over de netwerksnelheid in je eigen woning? Bijvoorbeeld door een groot bestand met je pc op te halen van je laptop.

• Anoniem: 93986
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
DJMaze schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:42:
Zet je E2200 Killer NIC uit?
Google/duckduckgo er maar eens op
Met die NIC is niet zoveel mis. Het is de software die weleens moeilijk doet. Simpel alleen de driver installeren lost dat op.

• JvG94
Hahn schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:17:
Je geeft veel te weinig informatie. Welke internetprovider heb je? Welke snelheden haalde je voorheen, en welke haal je nu? Welke instellingen heb je bekeken en hoe weet je zeker dat ze inderdaad goed ingesteld staan?
De internet provider is Ziggo, ik zit met een kabel aangesloten naar de connect box, ik heb de kabel getest door mijn laptop hierop aan te sluiten en het te testen met een download, de downloadsnelheid hiervan was de downloadsnelheid die ik voorheen gewend was, dus ik denk dat het niet aan de kabel of de modem ligt.

Wanneer ik iets met steam download haalde ik voorheen een snelheid van rond de 10 mb per seconde, nu komt de snelheid niet hoger dan 1 mb per seconde. Ik heb helaas geen speedtest gedaan voordat dit probleem voorkwam maar bij deze is dat 9,4 mbps.

Wanneer ik inlog op de connectbox zie ik bij het overzicht van de verbonden apparaten dat de snelheid 1000 mb/s is. Maar wanneer ik op mijn desktop kijk naar adapter opties dan staat er bij Ethernet snelheid 10mb/s.

De adapter is een "killer e2200 gigabit ethernet controller".

Maakt dit mijn probleem duidelijker of zijn er nog dingen die ik zou kunnen doen om extra informatie te kunnen geven?

• JvG94
Anoniem: 93986 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:46:
[...]

Met die NIC is niet zoveel mis. Het is de software die weleens moeilijk doet. Simpel alleen de driver installeren lost dat op.
Ik heb dit geprobeerd. Alleen vind ik het lastig om een fatsoenlijke "driver only" te vinden voor de adapter. Op de site van Killer networking staan bijvoorbeeld wel "driver only packages" maar dit komt uiteindelijk neer op een .exe bestand. Deze heb ik uiteindelijk wel ooit uitgevoerd maar dit verhielp het probleem niet. Voor zover ik weet heb ik daarnaast geen software geinstalleerd die te maken hebben met mijn netwerk.

• Palo Alto
  • Niet online
JvG94 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 16:46:
[...]
Maar wanneer ik op mijn desktop kijk naar adapter opties dan staat er bij Ethernet snelheid 10mb/s.
Is dat onafhankelijk de switch poort achterop de Connectbox?

Kan je mijn voorstel eens proberen? Gezien deze boodschap gaat lokaal netwerkverkeer wrsch ook traag.

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 04-12 15:04
mb = millibit dat is iets anders dan Mb, of MB.

Anyway, je netwerk verbindt op 10 Mb/s, dat wijst op brakke kabel, of brakke adapter.

• JvG94
Palo Alto schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:00:
[...]

Is dat onafhankelijk de switch poort achterop de Connectbox?

Kan je mijn voorstel eens proberen? Gezien deze boodschap gaat lokaal netwerkverkeer wrsch ook traag.
De port heb ik al eens veranderd maar dit heeft geen effect.

Ik ben bij deze een groot bestand aan het downloaden via steam. De downloadsnelheid die mijn laptop heeft
via de wifi is 7 MB/s. Wanneer ik de netwerkkabel die ik gebruik voor mijn pc daar aan sluit, stijgt de snelheid naar 10 MB/s. Bedoelde u dat of iets anders?

• JvG94
update

Ik heb uiteindelijk de "killer control center" gedownload en nadat ik de windows app heb geinstalleerd veranderde de snelheid van de adapter vreemd genoeg naar 100 Mbps. Ik weet niet precies wat er gebeurd is maar dat heeft blijkbaar geholpen.

Bedankt in ieder geval voor alle hulp!

• Palo Alto
  • Niet online
JvG94 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:48:
via de wifi is 7 MB/s. Wanneer ik de netwerkkabel die ik gebruik voor mijn pc daar aan sluit, stijgt de snelheid naar 10 MB/s. Bedoelde u dat of iets anders?
Ik bedoelde

internet
|
1. Connectbox —- 2. PC
|
3, Laptop

Als met nr. 2 een (groot) bestand ophaalt van nr. 3 test je de functionele eigenschappen van je netwerk. Dat kan een indicatie zijn of daar een probleem zit.

Ondertussen heb je de boel zo te lezen opgelost! (y)

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 04-12 15:04
JvG94 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 17:55:
update

Ik heb uiteindelijk de "killer control center" gedownload en nadat ik de windows app heb geinstalleerd veranderde de snelheid van de adapter vreemd genoeg naar 100 Mbps. Ik weet niet precies wat er gebeurd is maar dat heeft blijkbaar geholpen.

Bedankt in ieder geval voor alle hulp!
100 Mbps is nog steeds te weinig, voor een Gigabit adapter.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 01-12 18:15
valkenier schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 11:42:
[...]
100 Mbps is nog steeds te weinig, voor een Gigabit adapter.
Niet als hij een 100 Mbit/s verbinding van Ziggo heeft en de snelheid test vanaf internet (zie boven, hij test de snelheid met Steam downloads...).

TS zal meer informatie moeten geven (welk pakket van Ziggo heeft hij; wat is de snelheid als hij lokaal test in plaats vanaf internet; etc...). Verder is hier niets zinnigs over te zeggen zo.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee